UNESCO Associated Schools

Εγγραφές 2024-2025

Διαβάστε περισσότερα για τις Εγγραφές του Σχολικού Έτους 2024-2025 εδώ.

Υποτροφίες 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Υποτροφίες του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

GDPR

Πολιτική επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων | Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 633 333
FAX. 2310 675 021

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Καριέρα στο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Ημερολόγιο

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

23. Ρητορική και αντιλογία
24. Μελέτη
25. Εκπαιδευτική Ρομποτική
26. “Lego - More to Maths”
27. Lego Δημιουργικής Γραφής
28. Δημιουργική Ρομποτική 
29. Αρχιτεκτονική 
30. S.T.E.A.M.
31. Minecraft
32. Scratch
33. Ψηφιακή αφήγηση
34. Νοηματική
35. Multimedia journalist
36. Γαλλόφωνo τμήμα δημιουργικής απασχόλησης – Dis moi tout
37. Αγγλόφωνo τμήμα δημιουργικής απασχόλησης - Kids in action
38. Προμελέτη
39. Μελέτη Γαλλικών
40. Μελέτη Αγγλικών
41. Παίζω και Ορθογραφώ
42. Παίζω με τα βιβλία
43. Όμιλος Δημιουργικής Γραφής

23. Ρητορική και αντιλογία

Από τη σχολική χρονιά 2012-2013, λειτουργεί στο σχολείο μας ο  Όμιλος Ρητορικής και Αντιλογίας για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, τον οποίο αναλαμβάνει Φιλόλογος του Κολεγίου μας.

Τα παιδιά έχουν τη μοναδική ευκαιρία να κατανοήσουν βασικές έννοιες της τέχνης του λόγου, να μάθουν τεχνικές πειθούς και να νιώσουν τη δύναμη που έχει ο λόγος τους.  Μελετούν κείμενα επιχειρηματολογίας, δουλεύουν πάνω στα σημεία στίξης και στην οργάνωση των κειμένων τους και παίρνουν χρήσιμες συμβουλές για τον τρόπο παρουσίασης κειμένων και ομαδικής δουλειάς.


24. Μελέτη, για όλες τις τάξεις του Δημοτικού στη Β΄ Ζώνη (15.00' – 16.30').

Μετά το τέλος του επίσημου προγράμματος της σχολικής εκπαίδευσης και ενός εικοσάλεπτου διαλείμματος για ξεκούραση, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα Τμήματα Μελέτης. 

Στα Τμήματα Μελέτης, κύριος στόχος είναι να επιλύονται οι απορίες των μαθητών και των μαθητριών, να κατακτάται εις βάθος η διδακτέα ύλη και να ολοκληρώνονται οι κατ’ οίκον εργασίες. Για την επίτευξή του, διαμορφώνονται ολιγομελή τμήματα, ώστε οι αρμόδιοι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα εξατομικευμένης ενασχόλησης.

Τα τμήματα αυτά λειτουργούν καθημερινά και σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, στις αίθουσες διδασκαλίας του Δημοτικού, από τις 15.00΄ έως τις 16.30΄ (δύο διδακτικές ώρες).  Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να τα παρακολουθούν καθημερινά ή τις ημέρες και ώρες που επιθυμούν.  Στις 16.30΄, στο τέλος της 2ης διδακτικής ώρας της Μελέτης, υπάρχει η δυνατότητα αποχώρησης των μαθητών με σχολικά λεωφορεία.

Η ζώνη μελέτης στο Σχολείο μας εξασφαλίζει περισσότερο χρόνο για παιχνίδι και δημιουργική απασχόληση.


25. Εκπαιδευτική Ρομποτική 

Η εκπαιδευτική ρομποτική συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι και έτσι μετατρέπει την εκπαίδευση σε μία διασκεδαστική δραστηριότητα – είναι γνωστό άλλωστε πως η μάθηση επιτυγχάνεται ευκολότερα, ταχύτερα και ουσιαστικότερα, όταν συνδυάζεται με το παιχνίδι. Οι μαθητές μαθαίνουν να εργάζονται ομαδικά, να επιλύουν προβλήματα και να υλοποιούν projects. Η ενασχόληση με τη Ρομποτική ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Ως εργαλεία χρησιμοποιούνται στις Α΄ ,Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις του Δημοτικού τα πακέτα “BricQ Motion”, και “WE DO 2”της γνωστής δανέζικης εταιρείας συναρμολογούμενων παιχνιδιών LEGO. Στις μεγαλύτερες τάξεις χρησιμοποιούνται τα πακέτα "SPIKE Prime".

Ο όμιλος Ρομποτικής του σχολείου μας αποτελεί μία ολοκληρωμένη λύση εκπαίδευσης, βασισμένη στην τεχνολογία ρομποτικής και οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης με LEGO αποκτούν την ικανότητα:
  • Να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ρομπότ (Τεχνολογία).
  • Να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν μια μηχανή, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά (ρόδες, άξονες, κινητήρες) (Τεχνολογία).
  • Να χρησιμοποιούν κατάλληλο λογισμικό και προγραμματιστικές δομές, για να κινήσουν και να ελέγξουν την κατασκευή τους με κινητήρες και αισθητήρες (χρήση εικονοεντολών, εντολών ελέγχου, επανάληψης) (Πληροφορική).
  • Να γνωρίζουν και να αξιολογούν την προσφορά της επιστήμης και της τεχνολογίας στην ευημερία του σύγχρονου ανθρώπου.
  • Να εργάζονται σε ομάδες, να υλοποιούν projects και να εναλλάσσουν ρόλους.
Η ανταπόκριση των μαθητών μας στον όμιλο της Ρομποτικής είναι μεγάλη  και, για τον λόγο αυτό, λειτουργούν ολιγομελή τμήματα για όλες τις τάξεις, τόσο στην Α΄ όσο και στη Β΄ Ζώνη Δραστηριοτήτων. 

Τα μαθήματα γίνονται στο εργαστήριο Ρομποτικής του Κολεγίου από ειδικευμένο καθηγητή (Μηχανικός Αυτοματισμών). Οι μαθητές σχηματίζουν ομάδες και συμμετέχουν στους διαγωνισμούς Ρομποτικής της FLL και της WRO, που διοργανώνονται κάθε χρόνο στην πόλη μας, καθώς και σε άλλες εκδηλώσεις, εντός και εκτός του σχολείου.


26. «Lego – More to Maths»

Η σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα επιτάσσει νέους τρόπους προσέγγισης των γνωστικών αντικειμένων.  Οι μαθητές, στον Όμιλο «More to Maths», χρησιμοποιώντας τα γνωστά LEGO τουβλάκια και αντιλαμβανόμενοι τα πραγματικά δεδομένα, λαμβάνουν αρκετή κινητοποίηση και υποστήριξη, ώστε να σκεφτούν, να γράψουν και να μιλήσουν ελεύθερα για τα μαθηματικά.

To πρόγραμμα εκπαίδευσης με LEGO Education MoreToMath έχει ως στόχο:

  • Να ενισχύσει την κατανόηση των μαθητών στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
  • Να ενισχύσει τις μαθηματικές ικανότητες των μαθητών, μέσα από πρακτικές δραστηριότητες σε όλους τους τομείς της αριθμητικής.
  • Να βελτιώσει τη μαθηματική σκέψη των μαθητών στην επίλυση προβλημάτων, μέσα από συλλογική εργασία, καθώς και μεμονωμένα.
  • Να ενσωματώσει τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων μέσω του Math Builder.


27. Lego Δημιουργικής Γραφής

Πώς μπορεί η συγγραφή μια μικρής ή μεγάλης ιστορίας να γίνει παιχνίδι; Με τα κατάλληλα εργαλεία μάθησης. Τα τουβλάκια LEGO μπορούν να εμπνεύσουν και να ωθήσουν τους μικρούς μαθητές μας, ώστε να φανταστούν, αλλά και να «στήσουν» μια ιστορία. Χρησιμοποιώντας τα, μέσα από μια πρακτική δραστηριότητα προκύπτει αβίαστα η δημιουργική ανταλλαγή ιδεών με τα μέλη της ομάδας. Έτσι, οι μαθητές φαντάζονται την ιστορία, τη δημιουργούν και, τέλος, την καταγράφουν. Οδηγός και εμπνευστής για αυτή την αβίαστη διαδικασία, οι φιγούρες LEGO, με τις οποίες τα παιδιά λατρεύουν να ασχολούνται.


28. Δημιουργική Ρομποτική

Η Δημιουργική Ρομποτική είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ειδικά μελετημένο για τους μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Στόχος του προγράμματος είναι να ανοίξει τον ορίζοντα των μικρών παιδιών δημιουργικά, σε πολλαπλά επίπεδα. Περιλαμβάνει μια συλλογή δράσεων, εμπειριών μάθησης, εκπαίδευσης, αξιοποίησης ικανοτήτων και δεξιοτήτων, απασχόλησης και δημιουργίας. Συνδυάζει την εισαγωγή στη ρομποτική, τον προγραμματισμό, τη δημιουργική κατασκευή και τη μάθηση, μέσα από την πληροφορία και την εξάσκηση της ελεύθερης φαντασίας των παιδιών. Συνοπτικά, η Δημιουργική Ρομποτική, μέσω της ανακύκλωσης Up-cycling, της Τέχνης, της Τεχνολογίας και του Πολιτισμού, δημιουργεί μια νέα βάση στη μεταλαμπάδευση γνώσεων και χρήσιμων πληροφοριών.


29. Αρχιτεκτονική

Η παιδική αρχιτεκτονική είναι μια πρακτική πoυ υπάρχει στο εκπαιδευτικό σύστημα χωρών όπως η Φινλανδία και η Ισπανία για πάνω από μια δεκαετία. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που εμπνέει τα παιδιά, καθώς αναπτύσσει πολύπλευρα τον χαρακτήρα και τις δεξιότητες ενός ανθρώπου.

Η αρχιτεκτονική είναι ενταγμένη στη ζωή, αποτελεί το ίδιο μας το περιβάλλον είτε μιλάμε για την πόλη στην οποία ζούμε είτε ακόμα και για την καρέκλα στην οποία καθόμαστε. Συμμετέχοντας σε ένα project αρχιτεκτονικού παιχνιδιού, το παιδί μαθαίνει:

  • να δημιουργεί τις δικές του δομές και συνθέσεις ενεργοποιώντας την πολύπλευρη και συνθετική του σκέψη,
  • να διαχειρίζεται τον χώρο γύρω του και, επομένως, να τον ερμηνεύει και να τον μεταμορφώνει,
  • να χρησιμοποιεί τις γνώσεις του σε μαθηματικά, κατασκευές, επίλυση προβλημάτων,
  • να ενσωματώνει και την αισθητική πλευρά  σε ένα σχέδιο,  πάντα σε συνεργασία με τη φαντασία και το ένστικτό του,
  • να λειτουργεί συνεργατικά, συμμετέχοντας και στη δημιουργική σκέψη του συνόλου,
  • να τοποθετεί τον εαυτό του και το σώμα του στο φυσικό και κοινωνικό του περιβάλλον,
  • να αποκτά τη δική του ματιά και να κατανοήσει πως η  αρχιτεκτονική δεν μας βγάζει από την πραγματικότητα, αντίθετα,  μας φωνάζει: «Τι όμορφη που είναι η ζωή!»

Α΄ – Β΄ τάξεις  Δημοτικού: 
Οι μαθητές  των πρώτων τάξεων του Δημοτικού,  με την καθοδήγηση της καθηγήτριας, διαμορφώνουν τα υλικά που τους δίνονται σε αρχιτεκτονικές και εικαστικές μακέτες, με βασικό γνώμονα το κατασκευαστικό παιχνίδι. Σχεδιάζουν για έννοιες όπως η γειτονιά, το σπίτι, η καρέκλα. Συμμετέχουν σε κινητικές ασκήσεις, κατανοώντας καλύτερα  τη δυναμική των σχημάτων και της ομάδας. Επιχειρούν να μετατρέψουν ένα χαρτόκουτο σε αεροπλάνο, να χτίσουν μια γέφυρα από μακαρόνια, να στήσουν τη δική τους πρωτότυπη σκηνή και πολλά άλλα.

Γ΄- Δ΄ τάξεις  Δημοτικού: 
Οι μαθητές  του δεύτερου κύκλου σπουδών του Δημοτικού συνεχίζουν το παιχνίδι, μαθαίνοντας περισσότερα για την πρακτική ενός αρχιτέκτονα. Γνωρίζουν τα διαφορετικά περιβάλλοντα και εντάσσουν  τις μακέτες τους σε αυτά. Συμμετέχουν σε ομαδικά project και πειραματίζονται με τα υλικά τους. Εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους στο σχέδιο και την προοπτική και δημιουργούν τις πρώτες τους κατόψεις και τομές. Καλούνται να δημιουργήσουν μοντέλα, όπως ένα μουσείο για συναισθήματα, τον πιο ζαχαρένιο ουρανοξύστη, μια ‘’αόρατη’’ πόλη,  κ.ά.


30. «STEΑM»

Ο όρος Steam είναι το ακρωνύμιο του Science Technology Engineering Arts & Mathematics (Επιστήμη Τεχνολογία Μηχανική Τέχνες Μαθηματικά).

Η εκπαίδευση STEΑM είναι ένα μαθησιακό περιβάλλον όπου οι μαθητές εξερευνούν, εφευρίσκουν, ανακαλύπτουν με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων. Προωθεί ένα μαθησιακό περιβάλλον, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν όχι μόνο δεξιότητες του 21ου αιώνα, αλλά και να έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν οι ίδιοι νέες δεξιότητες.

Είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση, ώστε η διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών, που είναι ζωτικής σημασίας για τη βασική κατανόηση του σύμπαντος, να γίνει πιο αποτελεσματική και ευχάριστη και να εισαχθούν η Τεχνολογία και η Επιστήμη των Μηχανικών, που αποτελούν για τον άνθρωπο τα μέσα αλληλεπίδρασης με το σύμπαν.

Με την εφαρμογή του STEΑM μέσω projects, οι μαθητές αποκτούν δεξιότητες, έτσι ώστε να είναι:

  • Ικανοί λύτες προβλημάτων-Problem–solvers
  • Να μπορούν καθορίζουν τις ερωτήσεις και τα προβλήματα, να σχεδιάζουν έρευνες για τη συλλογή και οργάνωση δεδομένων, την εξαγωγή συμπερασμάτων και, στη συνέχεια, να εφαρμόζουν τα συμπεράσματα σε νέες καταστάσεις.
  • Καινοτόμοι–Innovators
  • Να μπορούν να χρησιμοποιούν δημιουργικά τις έννοιες και τις αρχές της Επιστήμης των Μαθηματικών και της Τεχνολογίας, εφαρμόζοντάς τες στον μηχανικό σχεδιασμό.
  • Αυτοδύναμοι-Self–reliant
  • Να μπορούν να παίρνουν πρωτοβουλίες και να θέτουν εσωτερικά κίνητρα, για να προσδιορίζουν μια ατζέντα δράσης, μέσα σε καθορισμένα χρονικά πλαίσια.
  • Λογικοί στοχαστές-Logical thinkers
  • Να μπορούν να εφαρμόζουν λογικές διαδικασίες σκέψης των Επιστημών, των Μαθηματικών και του Τεχνολογικού σχεδιασμού για την καινοτομία και την εφεύρεση.
  • Τεχνολογικά εγγράμματοι – Technologically literate
  • Να μπορούν να κατανοήσουν και να εξηγήσουν τη φύση της τεχνολογίας, να αναπτύξουν τις δεξιότητες που απαιτούνται και να εφαρμόζουν την τεχνολογία κατάλληλα.

31. Minecraft (για μαθητές Ε΄και ΣΤ΄τάξης)

Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» σε συνέχεια της συνεργασίας του με τον εκπαιδευτικό φορέα “Technokids” δημιουργεί έναν νέο, καινοτόμο όμιλο που απευθύνεται στους μαθητές της Ε΄και ΣΤ΄ Δημοτικού.

Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν, θα γίνουν μέτοχοι του παιδαγωγικού μοντέλου Game-Based Learning (Μάθηση που βασίζεται στο Παιχνίδι) και θα εισπράξουν τα ποικίλα οφέλη που προκύπτουν από αυτό, όπως η βιωματική κατανόηση της γνώσης, η εμπλοκή με σύνθετες έννοιες με τρόπο διασκεδαστικό, η αύξηση της ικανότητας μνήμης, η στρατηγική σκέψη στην επίλυση προβλημάτων καθώς και η ευχέρεια στη χρήση των υπολογιστών και στις προσομοιώσεις.

Επιπλέον, οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν, θα γίνουν μέτοχοι και άλλων  σύγχρονων παιδαγωγικών θεωριών μάθησης, όπως η Ανακαλυπτική Μάθηση (Discovery Learning), η Διερευνητική Μάθηση (Inquiry-Based Learning) ή η Μάθηση που βασίζεται στην υλοποίηση Έργου (Project-Based Learning). Μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες μαθητοκεντρικές προκλήσεις, τα παιδιά θα κληθούν να προβληματιστούν, να διερωτηθούν, να εργαστούν, να πειραματιστούν και τελικά να βρουν απαντήσεις–λύσεις πάνω σε συγκεκριμένα ερωτήματα-προβλήματα. Οι προκλήσεις αυτές, ως προς τη θεματική τους, αφορούν σε όλο το επιστημονικό εύρος που καλύπτει το λεγόμενο STEM, από θεμελιώδη μαθηματικά μέχρι προχωρημένη πληροφορική.  

Τέλος, οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν, θα αναπτύξουν τις ήπιες δεξιότητες της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, της υπολογιστικής σκέψης, της αλγοριθμικής σκέψης αλλά και της δημιουργικότητας, μέσα από την κατάλληλα σκηνοθετημένη συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική έκδοση του δημοφιλούς ψηφιακού παιχνιδιού Minecraft.

Σε κάθε συνάντηση, υπό την ευθύνη του εκπαιδευτικού Πληροφορικής του σχολείου μας, θα υλοποιείται και ένα συγκεκριμένο μάθημα-πρόκληση, σύμφωνα με το βιβλίο που θα λάβουν οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό αυτό οδηγό, τα μαθήματα-προκλήσεις, δομούνται σε 3 θεματικές ενότητες, ως εξής:  

Α’ Ενότητα: Εισαγωγή στο Minecraft: Education Edition
Η ενότητα αυτή αποτελείται από 10 μαθήματα. Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν τον κόσμο και τα εργαλεία του Minecraft: Education Edition, μέσα από αναλυτικές οδηγίες και προκλήσεις.  

Β’ Ενότητα: Θεματικές Προκλήσεις
Η ενότητα αυτή αποτελείται από 7 STEM μαθήματα-προκλήσεις. Οι μαθητές/τριες μελετούν έννοιες των επιστημών, ταξιδεύουν στο διάστημα και βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα. 

Γ’ Ενότητα: Coding με το Minecraft: Education Edition
Η ενότητα αυτή αποτελείται από 13 μαθήματα-προκλήσεις προγραμματισμού, αναλυτικό γλωσσάρι εντολών και ερωτήσεις ελέγχου. Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν πώς να προγραμματίζουν με block εντολές και να αλλάζουν τον κόσμο τους. 

Ο όμιλος θα λειτουργεί κάθε Πέμπτη στην Β΄ Ζώνη Δραστηριοτήτων από τις 15:00 έως τις 16:30, εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον. Το κόστος  ανέρχεται στα 220€. Επιπλέον, για τη συμμετοχή του κάθε μαθητή/τριας, απαιτείται η καταβολή του χρηματικού αντιτίμου των 40€.Το ποσό αυτό θα αποσταλεί ακέραιο στον εκπαιδευτικό φορέα Technokids, ο οποίος και θα αποστείλει στον κάθε μαθητή/τρια τα εξής: 

α) Βιβλίο – Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό οδηγό για το Minecraft: Education Edition  
β) Ετήσια συνδρομή λογισμικού Minecraft: Education Edition
γ) Ετήσια πρόσβαση στο Academic Office 365 Online
δ) Οδηγό εργαστηρίου (Συνταγές & Παρασκευές)
ε) Αυτοκόλλητα Minecraft  

32. Scratch (για μαθητές Ε΄και ΣΤ΄τάξης)

To Scratch αποτελεί το δημοφιλέστερο εργαλείο εκμάθησης προγραμματισμού για παιδιά στον κόσμο. Δημιουργήθηκε το 2007 από μία μικρή ομάδα ερευνητών στο MIT (Massachusetts Institute of Technology) και σήμερα είναι μεταφρασμένο σε περισσότερες από 70 γλώσσες, μεταξύ των οποίων και στα ελληνικά. Από την πρώτη του έκδοση, διατηρεί αδιάκοπα την ταυτότητα του ελεύθερου, δωρεάν λογισμικού, συμβάλλοντας έτσι στη λεγόμενη Δικαιοσύνη στην Πληροφορική (Equity in Computing), εφόσον παρέχει αμερόληπτη πρόσβαση σε όλα τα παιδιά. 

Πρόκειται για μία οπτική γλώσσα προγραμματισμού, η οποία βασίζεται στη λογική του σύρε και απόθεσε (drag and drop) έτοιμα τουβλάκια (blocks) εντολών. Με το Scratch, τα παιδιά, έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τις δικές του ψηφιακές ιστορίες, τα δικά τους παιχνίδια και τα δικά τους κινούμενα σχέδια. Έτσι, το Scratch δεν αποτελεί απλώς ή μόνο ένα εργαλείο εκμάθησης προγραμματισμού για παιδιά, αλλά κυρίως, ένα εργαλείο με το οποίο τα παιδιά παροτρύνονται να ξεδιπλώσουν τη δημιουργικότητά τους, χρησιμοποιώντας προγραμματισμό.  

Επιμέρους Στόχοι:

Πέρα από τον βασικό σκοπό αυτού του ομίλου, έχουν τεθεί και κάποιοι επιμέρους στόχοι, ως εξής:
  • 1ος στόχος: Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα συμμετάσχουν, να εισαχθούν βαθύτερα στη λεγόμενη αλγοριθμική σκέψη, δηλαδή να κατανοήσουν μέσα από έναν διαδραστικό, διασκεδαστικό και βιωματικό τρόπο, τις βασικές έννοιες και δομές του προγραμματισμού.   
  • 2ος στόχος: Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα συμμετάσχουν, να αναπτύξουν τις ήπιες δεξιότητες της δημιουργικότητας, της αυτοέκφρασης, της υπολογιστικής σκέψης, της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και της συνεργασίας, μέσα από έναν ελκυστικό και παιγνιώδη τρόπο.
  • 3ος στόχος: Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα συμμετάσχουν, να πραγματοποιήσουν τα πρώτα τους βήματα μετάβασης από το παθητικό στάδιο των καταναλωτών της τεχνολογίας, στο ενεργητικό στάδιο των δημιουργών της τεχνολογίας, εφόσον θα δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές ιστορίες, τα δικά τους παιχνίδια και τα δικά τους κινούμενα σχέδια.
Δομή και περιεχόμενο:
  • Αρχικά, οι συναντήσεις μας θα εστιάσουν στο υπάρχον υλικό από τις εργασίες με Scratch που υλοποιούμε στο μάθημα της Πληροφορικής. Θα προσφέρουμε στα παιδιά τον απαραίτητο χρόνο, αλλά και την πολύτιμη καθοδήγηση, ώστε να αναδιαμορφώσουν και να αναπλάσουν, να εξελίξουν και να εμπλουτίσουν αυτές τις εργασίες, όπως τους υπαγορεύει η πλούσια φαντασία τους και η παιδική, αθώα θέαση του κόσμου. 
  • Σε ένα δεύτερο στάδιο, εστιάζοντας στις προτιμήσεις του κάθε παιδιού – ψηφιακή ιστορία, παιχνίδι ή κινούμενο σχέδιο –, θα προχωρήσουμε στη δημιουργία νέων, πιο σύνθετων και άρα πιο πλούσιων εργασιών με Scratch. 
  • Σε ένα τρίτο και τελικό στάδιο, θα παροτρύνουμε και θα καθοδηγήσουμε κατάλληλα τα παιδιά, ώστε, εάν το επιθυμούν, να δημιουργήσουν τον προσωπικό τους λογαριασμό στη διεθνή κοινότητα του Scratch, και έτσι να έχουν τη δυνατότητα να διαμοιραστούν τις πρωτότυπες και ευφάνταστες εργασίες τους με παιδιά από όλο τον κόσμο που αγαπούν το Scratch και διαμοιράζονται αντίστοιχα τις δικές τους εργασίες.


33. Ψηφιακή αφήγηση 

Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄τάξης θα κληθούν να αφηγηθούν ιστορίες, τις οποίες θα «ντύσουν» με εικόνα και ήχο. Θα πρέπει, λοιπόν, σε πρώτη φάση να λάβουν αποφάσεις για το περιεχόμενο και την παρουσίασή του, καθώς και να βρουν λύσεις σε ζητήματα που θα προκύψουν. Όλα αυτά θα επιτευχθούν σε συνεργασία με τους συμμαθητές τους.

Οι σκοποί του ομίλου είναι οι παρακάτω:
  • Η καλλιέργεια του ψηφιακού γραμματισμού των μαθητών.
  • Η ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας.
  • Η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
Τα οφέλη: Οι μαθητές εκφράζουν τις σκέψεις και τις ιδέες τους, βελτιώνοντας τις γραπτές και προφορικές τους ικανότητες. Καλλιεργούν τη δημιουργικότητά τους, αλλά και την κριτική τους σκέψη, ενώ ενθαρρύνονται στη συνεργασία. Δεδομένου ότι η ψηφιακή αφήγηση απαιτεί τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, προωθεί τον ψηφιακό γραμματισμό.


34. Νοηματική

Μαθήματα Νοηματικής από το Κέντρο Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας με ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών για παιδιά. Η εκμάθηση Νοηματικής Γλώσσας έγινε προσιτή και για τα παιδιά! Πλέον, μπορούν να μάθουν τη Νοηματική Γλώσσα μέσα από μια σειρά ευχάριστων και διαδραστικών μαθημάτων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες της κάθε ηλικίας. Τα παιδιά γνωρίζουν τον συναρπαστικό κόσμο της Νοηματικής και μαθαίνουν να εκφράζονται με το σώμα τους με έναν διασκεδαστικό και ενδιαφέρον τρόπο!

Η νοηματική γλώσσα είναι οπτικο-κινησιακή γλώσσα, δηλαδή βασίζεται στην κίνηση των χεριών, στην στάση ή την κίνηση του σώματος καθώς και στις εκφράσεις του προσώπου για να αποδώσει ένα νόημα. Διαθέτει λεκτικές και συντακτικές δομές για να εκφράσει οποιοδήποτε αφηρημένη έννοια.

Το να γνωρίζει κάποιος την νοηματική γλώσσα δεν σημαίνει πως είναι ο ίδιος κωφός ή δυσκολεύεται να ακούσει. Τη νοηματική γλώσσα μπορεί να τη χρησιμοποιεί κάποιος που έχει κωφούς κοντά στο οικογενειακό ή φιλικό του περιβάλλον, κάποιος που η εργασία του απαιτεί να τη χρησιμοποιεί ή κάποιος που ενδιαφέρεται να έχει πολλές γλώσσες ή να έρχεται σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες.



35. Όμιλος “Multimedia Journalist” των «ανήσυχων πνευμάτων»

Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή και θα εκπαιδευτούν, τόσο στη συγγραφή κειμένων όσο και στον χειρισμό και την εξοικείωση των μέσων παρουσίασής  τους, όπως:
  • Green screen - Ψηφιακές ιστορίες: η μαγεία της εικονικής πραγματικότητας.
  • Φωτογραφία - Φωτογραφική μηχανή: Ιστορία, Επεξεργασία, Πνευματικά δικαιώματα, Διάσημοι φωτογράφοι.
  • Ραδιόφωνο και ραδιοφωνικές εκπομπές.
  • Ρεπορτάζ και συνέντευξη.
  • Ντοκιμαντέρ.

Τα θέματα που θα διαπραγματεύονται αφορούν:
  • Τη σύγχρονη πραγματικότητα, 
  • νευροεπιστήμες και τεχνολογία,
  • τον αθλητισμό, 
  • ιστορικά θέματα,
  • το περιβάλλον και την Άγρια Ζωή, 
  • την Αστρονομία και το Διάστημα,
  • την υγεία και τη διατροφή, καθώς και
  • άλλα θέματα  που απασχολούν τους συμμετέχοντες.


36. “L’atelier d’éveil au français” Το εργαστήρι της αφύπνισης στα Γαλλικά, για όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
 
Tο σχολείο μας διοργανώνει, για όλους τους μαθητές του, ειδικά εργαστήρια αφύπνισης στα Γαλλικά, με γαλλόφωνο εμψυχωτή. “Dis-moi tout”, για τους μαθητές των Α΄ και Β’ τάξεων και “Mot a mot”, για τους μαθητές των Γ΄ και Δ’ τάξεων. Πρόκειται για μαθήματα κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου στη γαλλική γλώσσα. Τα μαθήματα, διάρκειας δύο ωρών, θα γίνονται μια φορά την εβδομάδα, στο πλαίσιο της απογευματινής ζώνης δραστηριοτήτων. Τα τμήματα θα είναι ολιγομελή.

Στόχος αυτών μαθημάτων είναι:
  • Να δώσουν στους μαθητές την ευκαιρία να βελτιώσουν και να εξασκήσουν τον προφορικό τους λόγο στα Γαλλικά.
  • Να βελτιώσουν την προφορά τους στη γαλλική γλώσσα.
  • Να έρθουν σε επαφή με τον γαλλικό πολιτισμό.
Τα μαθήματα θα περιλαμβάνουν ποικίλες δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής λόγου, με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού και εξατομικευμένες δραστηριότητες, ανάλογες με το επίπεδο του κάθε μαθητή. Οι μαθητές που θα τα παρακολουθήσουν δεν θα έχουν επιπλέον καθήκοντα για το σπίτι, δεν θα χρειαστούν κάποιο επιπλέον βιβλίο και, σε καμία περίπτωση, δεν θα προχωρούν στην ύλη, σε σχέση με τα πρωινά τμήματα.


37. Όμιλος Αγγλικών: Kids in action

Μπορεί το μάθημα να φαίνεται «παιχνίδι» αλλά, μέσα από ένα πλήρες αθλητικό πρόγραμμα, κατάλληλο για παιδιά του Δημοτικού, τα παιδιά μαθαίνουν και αφομοιώνουν, με παιγνιώδη τρόπο, την αγγλική γλώσσα.

Kids in action (για παιδιά Α’-Β΄ και Γ΄- Δ΄ Δημοτικού)

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ: Η ιδανική ηλικία, για να αρχίσουν τα παιδιά την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, είναι η ηλικία των έξι ετών, όχι όμως μαθαίνοντας κανόνες γραμματικής, αλλά παίζοντας και ακολουθώντας οδηγίες από έναν αυτόχθονα ομιλητή (native speaker). Με αυτόν τον τρόπο, τα Αγγλικά γίνονται μέσο επικοινωνίας και, κυρίως, διασκέδασης.

Βασικός στόχος του ομίλου είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν και να αγαπήσουν τον αθλητισμό. Το πρόγραμμα δίνει έμφαση στη βελτίωση της  ποιότητας της  κίνησης καθώς και δεξιοτήτων που σχετίζονται με την κατεύθυνση (direction),την απόσταση (distance) και τον χώρο (space). 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Όλες οι δράσεις στηρίζονται πάνω στη διδακτέα ύλη του σχολικού προγράμματος. Τα παιδιά μαθαίνουν να  λειτουργούν ομαδικά και ατομικά και με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσουν, τόσο το ομαδικό πνεύμα όσο και τις ατομικές τους δεξιότητες, αφομοιώνουν τη γλώσσα και την κουλτούρα που τη συνοδεύει, ενώ, παράλληλα, καλύπτονται όλοι οι μαθησιακοί στόχοι.

Ενδεικτικά παραθέτουμε δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς:
  • Μπάλες / Ρακέτες/Στεφάνια/Κορδέλες.
  • Noodles.
  • Obstacle course.
  • Αθλήματα ανάλογα με την εποχή (soccer, basketball, hockey, tennis, κ.ά.).
  • Θεματικά παιχνίδια.
  • Fitness test /progress.

38. Προμελέτη

Στον όμιλο της προμελέτης, οι μαθητές χωρίζονται σε τμήματα ανά τάξη και προετοιμάζουν τις εργασίες που τους ανέθεσαν οι δάσκαλοί τους.  Υπεύθυνοι της προμελέτης είναι δάσκαλοι του σχολείου μας, που βοηθούν τα παιδιά και συνδράμουν σε κάθε απορία ή δυσκολία που αντιμετωπίζουν στα μαθήματά τους.


39. Μελέτη Γαλλικών

Ο όμιλος "Μελέτη Γαλλικών" έχει ως στόχο να καθοδηγήσει τους μαθητές της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στη μελέτη και εμπέδωση του μαθήματος των Γαλλικών. Παρουσιάζονται τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθούν οι μαθητές, ώστε να έχουν ένα μεθοδικό διάβασμα στο σπίτι, ενώ, συγχρόνως, επαναλαμβάνεται η θεωρία και η ύλη της κάθε τάξης, ώστε τα παιδιά να κατανοούν καλύτερα το μάθημα που έχουν ήδη διδαχτεί. Τέλος, υπάρχει βοήθεια στα καθήκοντα που έχουν να προετοιμάσουν οι  μαθητές για την εβδομάδα.


40. Μελέτη Αγγλικών

Ο όμιλος "Μελέτη Αγγλικών" έχει ως στόχο να καθοδηγήσει τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στη μελέτη και εμπέδωση του μαθήματος των Αγγλικών. Παρουσιάζονται τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθούν οι μαθητές, ώστε να έχουν ένα μεθοδικό διάβασμα στο σπίτι, ενώ, συγχρόνως, επαναλαμβάνεται η θεωρία και η ύλη της κάθε τάξης, ώστε τα παιδιά να κατανοούν καλύτερα το μάθημα που έχουν ήδη διδαχθεί.   Τέλος, υπάρχει βοήθεια στα καθήκοντα που έχουν να προετοιμάσουν οι  μαθητές για την εβδομάδα.


41. Παίζω και Ορθογραφώ

«Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική...», υμνεί ο Οδυσσέας Ελύτης. 

Στον όμιλο Ορθογραφίας – Καλλιγραφίας τα παιδιά θα ανακαλύψουν με παιγνιώδη τρόπο τον απύθμενο πλούτο της ελληνικής γλώσσας και τη μαθηματική δομή των λέξεων. Θα εξερευνήσουν την ιστορική ορθογραφία της γλώσσας μας και θα ενισχύσουν γνωστικά τις ετυμολογικές συνδέσεις μεταξύ συγγενών λέξεων. Επιπρόσθετα, θα αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στη γραμματική ορθογραφία και θα εξασκηθούν στο να παρουσιάζουν το γραπτό τους με όμορφα, καλλιγραφικά γράμματα.


42. Παίζω με τα βιβλία

Στην εποχή των «ψηφιακών» μαθητών πολλές φορές εμείς, ως εκπαιδευτικοί, ως «αναλογικοί» δάσκαλοι, υποστηρίζουμε ότι οι μαθητές δεν διαβάζουν. Τι σημαίνει, όμως, ότι ο μαθητής δεν διαβάζει; Δεν διαβάζει την κλασική λογοτεχνία, τη λογοτεχνία που εμείς θεωρούμε ότι είναι σωστή; Και ποια είναι τελικά η «σωστή» λογοτεχνία;  Με ποια κριτήρια μπορούμε να θεωρήσουμε ότι για παράδειγμα τα comics δεν υπάγονται στη Λογοτεχνία;  Ή δεν είναι αριστούργημα λογοτεχνικό ένα πολυτροπικό βιβλίο με υπέροχη και ιδιαίτερης σημασιοδοτικής αξίας εικονογράφηση;  Γιατί εγώ, ως ενήλικος αναγνώστης, να πρέπει να επιβάλλω στο παιδί να διαβάσει, να εκφραστεί, να αισθανθεί, να γράψει όπως ο ενήλικας;

Επομένως, προτείνουμε μια παιδική Λέσχη Ανάγνωσης που θα έχει ως στόχο να δημιουργήσει μια αναγνωστική κοινότητα παιδιών, όπου τα παιδιά θα είναι οι οδηγοί. Οι μαθητές θα επιλέγουν το θέμα, το είδος και όλοι μαζί θα συμβάλλουμε στο στήσιμο ενός ταξιδιού γύρω από μια ομάδα βιβλίων. Ένα ταξίδι που μπορεί να είναι μακρύ ή σύντομο. Ένα ταξίδι που δεν θα ξεκινάει για ηθικοδιδακτικούς λόγους, αλλά για τη χαρά της ανάγνωσης, έκφρασης, δημιουργίας και έμπνευσης μεγάλων και μικρών. 
Οι δράσεις θα περιλαμβάνουν τρεις φάσεις και μπορούν να σχεδιαστούν σε συνεργασία με συγγραφείς, θεατρολόγους, επιστήμονες, αρχιτέκτονες, ξεναγούς με πάθος για την έμπνευση και την παιδική ευρηματικότητα και όσους πιστεύουν ότι ο Steve Jobs μάλλον είχε νταντά τη Μαίρη Πόπινς.  Στην πρώτη φάση, πριν την ανάγνωση, θα δίνονται τα κίνητρα:  Οι μαθητές, όλοι μας, θα προτείνουμε θέματα και θα συνεισφέρουμε βιβλία, χάρτες, υδρόγειους, ταινίες, ντοκιμαντέρ, εικόνες, αντικείμενα με συναισθηματική σημασία. Στη δεύτερη φάση, κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, θα διαβάζουμε, θα συζητάμε και θα καταστρώνουμε τις παρουσιάσεις (κολάζ, μουσικές, δραματοποιήσεις, θέατρα, animation, ταινίες μικρού μήκους κ.λπ.). Στην τρίτη φάση θα συζητάμε, θα παρουσιάζουμε, θα εκφράζουμε απόψεις, διλήμματα και θα επιλέγουμε τα νέα θέματα. 

Ο όμιλος «Παίζω με τα βιβλία» απευθύνεται σε μαθητές της Γ’ και Δ’ Δημοτικού. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αγάπη για το βιβλίο και τη δημιουργία και η ενσυνείδητη επιλογή του παιδιού για τη συμμετοχή του.


43. Όμιλος Δημιουργικής Γραφής

Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με ποικιλία δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής. Με ευφάνταστες και πάντα δημιουργικές δραστηριότητες θα ασκηθούν στη γραφή και θα αναπτύξουν τις εκφραστικές τους ικανότητες. Σημαντική ενότητα κάθε συνάντησης θα αποτελεί η παρουσίαση των δημιουργημάτων των μαθητών.

Σκοποί του ομίλου είναι:
  1. Η καλλιέργεια της έκφρασης των μαθητών.
  2. Η ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
  3. Η καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
Τα οφέλη: Η δημιουργική γραφή συνιστά ένα εργαλείο ανάπτυξης μιας σειράς δεξιοτήτων. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία μέσω της δημιουργικής έκφρασης να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Παράλληλα, καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, ενώ τους δίνεται η δυνατότητα να βελτιώσουν την έκφραση τους και να αποτυπώνουν καλύτερα τις ιδέες τους. Μαθαίνουν επίσης να σκέφτονται κριτικά, και αισθάνονται περισσότερη αυτοπεποίθηση αφού εκφράζονται πιο ελεύθερα. Όλα αυτά γίνονται με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.

Διαγωνισμός Αγγλικών '24

10ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά για την Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού



- Διαβάστε περισσότερα


- Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων

11ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

- Διαβάστε περισσότερα

«Καγκουρό» 2024


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2023