UNESCO Associated Schools

eTWINNING SCHOOL

Εγγραφές 2025-2026

Διαβάστε περισσότερα για τις Εγγραφές του Σχολικού Έτους 2025-2026 εδώ.

Υποτροφίες 2024-2025

Διαβάστε περισσότερα για τις Υποτροφίες του Σχολικού Έτους 2025-2026 εδώ.

GDPR

Πολιτική επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων | Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 633 333
FAX. 2310 675 021

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Καριέρα στο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Ημερολόγιο

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ο.Π.Ε.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ο.Π.Ε.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025

Δράση ΟΠΕ: “Ο Κήπος του Εαυτού μου”

Στο πλαίσιο του ΟΠΕ οι μαθητές της Δ΄ τάξης υλοποίησαν τη  βιωματική δραστηριότητα για την καλλιέργεια αυτογνωσίας και αυτοεκτίμησης με θέμα: “Ο Κήπος του Εαυτού μου”. Στόχος της δράσης ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να αναγνωρίσουν τις θετικές τους ιδιότητες και δυνατότητες, να αποκτήσουν αυτογνωσία και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους μέσα από έναν δημιουργικό συμβολισμό. Τα παιδιά αναγνώρισαν και ονομάτισαν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, έμαθαν να ακούν και να σέβονται τις διαφορετικές πτυχές των άλλων και συνειδητοποίησαν ότι όλοι μπορούμε να “ανθίσουμε” με φροντίδα και πίστη.

Πέμπτη 15 Μαΐου 2025

«ΣΥΓΧΩΡΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ – ΣΥΓΧΩΡΩ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ»

Στο πλαίσιο της συναισθηματικής ενδυνάμωσης και με αφορμή τα περιεχόμενα του βιβλίου «Ζωή σαν παραμύθι» οι μαθητές της έκτης τάξης δούλεψαν πάνω στην αξία της συγχώρεσης. 

Αρχικά, αναλύθηκε ετυμολογικά η έννοια. Έπειτα, ζητήθηκε από τα παιδιά να εντοπίσουν σημεία μέσα στο βιβλίο, στα οποία ο ιδρυτής των Σχολείων μας, Ι.Β. Δελασάλ, χρειάστηκε να συγχωρέσει, όσους τον κατηγόρησαν ή τον αδίκησαν. Από τον διάλογο που ακολούθησε, οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι η πιο δύσκολη συγχώρεση είναι αυτή που πρέπει οι ίδιοι να δώσουμε στον εαυτό μας. Καταγράψαμε όλοι σε χαρτάκια έναν λόγο για τον οποίο συγχωρούμε τον εαυτό μας και μοιραστήκαμε τις σκέψεις μας με την ομάδα της τάξης. Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε το «λουλούδι της συγχώρεσης» και το προσφέραμε σε κάποιον συμμαθητή μας, στον οποίο πιστεύουμε ότι το οφείλουμε. 

Τέλος, φτιάξαμε τον «κήπο της συγχώρεσης», γιατί τα γλυκά λόγια και τις όμορφες πράξεις αξίζει να τις μοιραζόμαστε, ώστε να ανθίζουν και να πολλαπλασιάζονται!

Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025

Δράση Ο.Π.Ε «Ευγένεια»

Στο πλαίσιο των δράσεων Πνευματικής Εμψύχωσης με θέμα την ευγένεια, που υλοποίησε η Α’ τάξη, τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο των καλών τρόπων. Μέσα από ιστορίες που διαβάσαμε και παιχνίδια ρόλων, ζωντάνεψαν χαρακτήρες, που δίδαξαν την αξία της καλοσύνης και του σεβασμού, δημιουργώντας  ένα πιο ζεστό και φιλικό σχολικό περιβάλλον.

Τρίτη 18 Μαρτίου 2025

ΣΕΒΑΣΜΟΣ – Ακούω και Μιλώ

Στο πλαίσιο του τρίτου κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης  δημιούργησαν μια ομάδα συζήτησης, με στόχο την καλλιέργεια της αξίας του σεβασμού, μέσω της ενεργής ακρόασης και του διαλόγου. Αφόρμηση για τον διάλογο αυτό δόθηκε από την ανώνυμη καταγραφή των φράσεων που ο κάθε μαθητής αλλά και ο δάσκαλος έχει ακούσει στη σχολική καθημερινότητα και τον έχουν πληγώσει ή πονέσει. Δόθηκε έτσι η ευκαιρία να εξωτερικεύσουν τα παιδιά τα συναισθήματά τους και να προβληματιστούν γύρω από το πώς αυτά που λένε στους άλλους μπορούν να τους κάνουν να νιώσουν. 

Γνωρίζω τα συναισθήματά μου

Μια ακόμα πρόκληση για να γνωρίσουν τα συναισθήματά τους είχαν οι μαθητές της Β΄ τάξης στο πλαίσιο του προγράμματος Ο.Π.Ε (Ομάδα Πνευματικής Εμψύχωσης). Αυτή τη φορά τα συναισθήματα που τους απασχόλησαν ήταν αυτά της χαράς και της λύπης. Με αφορμή το μάθημα της Γλώσσας και την ανάλυση λέξεων που έχουν σχέση με τα συναισθήματα, τα παιδιά αναγνώρισαν απλές, συνηθισμένες και καθημερινές περιπτώσεις χαράς και λύπης που συντροφεύουν τα παιχνίδια τους και τις δραστηριότητές τους μέσα και έξω από το σχολείο και το σπίτι τους.΄Ενιωσαν πώς “τσαλακώνεται” μια καρδιά, όταν μας στεναχωρούν ή εμείς στεναχωρούμε τους άλλους και πόσο ευεργετικά λειτουργεί η χαρά σαν αντίδοτο της λύπης. Με λίγα λόγια τα παιδιά κατάλαβαν για ακόμα μια φορά τι σημαίνει να “μπαίνουν στα παπούτσια των άλλων” και έκαναν ένα ακόμα βήμα στην αναγνώριση της έννοιας της ενσυναίσθησης.

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025

Το δέντρο της ευγένειας

Στο πλαίσιο του προγράμματος Ο.Π.Ε, οι μαθητές της Β΄ τάξης αφού παρακολούθησαν βιντεάκια που ανέλυαν συμπεριφορές ανθρώπων σχετικές με την αξία της ευγένειας, εξέφρασαν  τις προσωπικές τους απόψεις, πότε ένας άνθρωπος συμπεριφέρεται με ευγένεια και πότε όχι. Στη συνέχεια, κλήθηκαν να γράψουν σε τρία φυλλαράκια τρεις ευγενικές φράσεις και να τις διαβάσουν μέσα στην τάξη. Στο τέλος, διακόσμησαν με τα φυλλαράκια τους το δέντρο της τάξης και αποφάσισαν να υιοθετήσουν τις φράσεις και τις συμπεριφορές αυτές στην καθημερινότητά τους, καθιερώνοντας μία ημέρα ευγένειας μέσα στην εβδομάδα. 

Η Α’ τάξη παίζει παιχνίδια επικοινωνίας

Στο πλαίσιο των δράσεων της  Ο.Π. Ε., η  Α’ τάξη πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα δράση με θέμα την επικοινωνία. Στόχος ήταν να μάθουμε πώς να γίνουμε καλοί ακροατές. Αρχικά, παίξαμε ένα διασκεδαστικό κουίζ με τίτλο «Πόσο καλοί είστε στην επικοινωνία;», το οποίο βρήκαμε στην εφημερίδα του σχολείου μας. Μέσα από τις ερωτήσεις του κουίζ, καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να ακούμε προσεκτικά τους άλλους και να δείχνουμε ενδιαφέρον για όσα μας λένε. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε το αυτοσχέδιο τηλέφωνο που είχαμε φτιάξει και επικοινωνήσαμε μεταξύ μας, προσπαθώντας να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε. Ήταν μια ευχάριστη και εκπαιδευτική εμπειρία που μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα την αξία της ενεργητικής ακρόασης.

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2025

Συμβόλαιο ελευθερίας και ευγένειας

Στο πλαίσιο των δράσεων για το παρκούρ και την ΟΠΕ συντάξαμε ως τάξεις συμβόλαια σωστής συμπεριφοράς, που να διασφαλίζουν την ελευθερία μας και να καθορίζουν τα όριά μας, τόσο μέσα στην τάξη όσο και στο διάλειμμα. Το συμβόλαιο ήταν κοινή απόφαση των μαθητών και οι μαθητές υπέγραψαν ότι συμφωνούν και ότι θα το τηρούν. 

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025

Δράση ΟΠΕ: «Μπαίνω» στη θέση του άλλου

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Ζω Καλύτερα - Ευ Ζην”, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Δημοτικού εξοικειώθηκαν με το εργαλείο Mood Meter. Δουλεύοντας σε ομάδες τα παιδιά εντόπισαν συναισθήματα στον Μετρητή Διάθεσης, αναγνώρισαν τις αιτίες και τις ανάγκες διαφόρων ψυχολογικών διαθέσεων, εντόπισαν τις σωματικές τους εκδηλώσεις, διερεύνησαν πιθανούς τρόπους διαχείρισής τους και ενίσχυσαν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη. Τέλος, οι μαθητές αποτύπωσαν δημιουργικά με τις ζωγραφιές τους τη γνώση που αποκόμισαν.

Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025

Σεβασμός: Ο χρυσός κανόνας

Με στόχο τον προβληματισμό γύρω από την αξία του σεβασμού και της καλοσύνης, οι μαθητές της έκτης τάξης συμμετείχαν σε μια πολύ ενδιαφέρουσα ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα. Αρχικά, δόθηκε σε κάθε ομάδα η εξωτερική περιγραφή ενός μαθητή με αρκετά εμφανή πλεονεκτήματα και μία ιδιαιτερότητα. Ακολουθούσαν φράσεις που θα μπορούσε να ακούσει αυτός ο μαθητής γύρω από την εμφάνισή του, άλλες ευγενικές και άλλες λιγότερο. Οι ομάδες θα έπρεπε να εργαστούν σε δύο επίπεδα: αρχικά, να δημιουργήσουν το «πορτραίτο» του μαθητή, σύμφωνα με την περιγραφή και τα σχόλια που είχαν στη διάθεσή τους. Έπειτα, να κατατάξουν τα σχόλια αυτά, με κριτήριο το ποια δείχνουν σεβασμό και ποια όχι. Ορισμένες ομάδες δημιούργησαν θεατρικά δρώμενα, μέσα από τα οποία αναδείχθηκε το σχετικό θέμα. Με τη δράση αυτή, ενισχύθηκε η ομαδικότητα και η συνεργασία και ακολούθησε γόνιμος προβληματισμός, από τον οποίο οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι ο χρυσός κανόνας του σεβασμού είναι να μιλάμε στους άλλους με τον τρόπο που θα θέλαμε να μιλούν σε εμάς, αναδεικνύοντας και υπερτονίζοντας τα θετικά τους γνωρίσματα.

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2024

Ημερολόγιο καλοσύνης από τον φύλακα άγγελό μου

Τα παιδιά της Δ’ τάξης έφτιαξαν ένα διαφορετικό χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης. Κάθε μέρα ο φύλακας άγγελος ενός παιδιού έβαζε σε ένα φάκελο μία ευχή ή μία φράση ενδυνάμωσης. Έτσι κάθε μέρα περιμέναμε με προσμονή το μήνυμα από τον φύλακα άγγελό μας. Είναι πολύ όμορφο να αισθάνεσαι ότι κάποιος μέσα στην τάξη, φίλος ή απλά συμμαθητής, σε σκέφτεται, σε πλησιάζει, σε προστατεύει. Έτσι, μας εξημερώνει, όπως ο μικρός πρίγκιπας την αλεπού του.

«Πώς θα βοηθούσε ο Φύλακας Άγγελος;»: Η Γ΄ Δημοτικού σε Δράση!

Στο πλαίσιο του ετήσιου εκπαιδευτικού μας στόχου για την καλλιέργεια της επικοινωνίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' Δημοτικού συμμετείχαν σε μια μοναδική δράση με τίτλο “Πώς θα βοηθούσε ο Φύλακας Άγγελος;”. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, τα παιδιά διάβασαν σενάρια με καθημερινά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν στο σχολείο. Οι μαθητές κλήθηκαν να σκεφτούν ομαδικά και να βρουν λύσεις για κάθε πρόβλημα, λειτουργώντας ως φύλακες άγγελοι των συμμαθητών τους. Κατέγραψαν τις ιδέες τους και συζήτησαν πώς θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην κάθε κατάσταση, αναπτύσσοντας έτσι δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων.

Η δραστηριότητα αυτή όχι μόνο ενίσχυσε το αίσθημα της επικοινωνίας και της ομαδικότητας, αλλά επίσης βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της ενσυναίσθησης και της αλληλοϋποστήριξης. Είμαστε περήφανοι για τους μικρούς μας φύλακες αγγέλους που έδειξαν ότι, με λίγη σκέψη και καλή διάθεση, μπορούν να κάνουν τη διαφορά στη ζωή των συμμαθητών τους.

13ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

- Διαβάστε περισσότερα

«Καγκουρό» 2025


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2024

VACANCES D’ ÉTÉ ΙΙ - 2025