Εγγραφές 2020-2021

Διαβάστε περισσότερα για τις Εγγραφές του Σχολικού Έτους 2020-2021 εδώ.

Υποτροφίες 2020-2021

Διαβάστε περισσότερα για τις Υποτροφίες του Σχολικού Έτους 2020-2021 εδώ.

GDPR

Πολιτική επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων | Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Καριέρα στο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Ημερολόγιο

Κυριακή, 1 Μαρτίου 2020

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

13. Χορωδία
14. Ορχήστρα
15. Μικροί Μουσικοί
16. Μουσικό Σύνολο Φλογέρας
17. Μπαλέτο
18. Μοντέρνος χορός
19. Εργαστήρι Ζωγραφικής
20. Θεατρικό εργαστήρι
21. Παραδοσιακοί χοροί
13. Χορωδία του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ» 

Στόχοι αυτού του Ομίλου είναι να φέρει τα παιδιά σε επαφή με το τραγούδι και, μέσω της φωνής τους και του χορωδιακού συνόλου, να βιώσουν από νωρίς τις ευεργετικές επιδράσεις της μουσικής.

Πέρα από την καλλιέργεια της φωνής και της καλλιτεχνικής ευαισθησίας, την ευγενή άμιλλα και την ανάπτυξη της συναδελφικότητας, η συμμετοχή στη χορωδία μπορεί να αποτελέσει ανεξάντλητη πηγή γνώσης της μουσικής και όχι μόνο.  Έχει διαπιστωθεί ότι το χορωδιακό τραγούδι συμβάλλει στην ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων.  Αναπτύσσει την κριτική σκέψη, καλλιεργεί την κοινωνικότητα, προωθεί τη συνεργασία μεταξύ των παιδιών αλλά και τους προσφέρει την εμπειρία ότι αυτή η κοινωνική συμβίωση-συμφωνία είναι το αποτέλεσμα, όχι μόνο συνεργασίας, αλλά και της ιδιαίτερης, ατομικής συμβολής του κάθε παιδιού, χωρίς, ταυτόχρονα, να εξισώνει ή να ισοπεδώνει την προσωπικότητα, αφού κάθε παιδί συμμετέχει στην ομαδική εκτέλεση με τη δική του, ξεχωριστή, φωνή.

Η χορωδία του σχολείου μας αποτελείται από 35 παιδιά ηλικίας από 7 ως 14 ετών. Εμφανίζεται είτε με τη συνοδεία της ορχήστρας του κολεγίου μας είτε μόνη και έχει ενεργό ρόλο στα πολιτιστικά δρώμενα, μέσα και έξω από το σχολείο μας, προσπαθώντας πάντοτε να αξιοποιήσει τις δημιουργικές και καλλιτεχνικές δυνάμεις και ικανότητες των μαθητών.


14. Παιδική ορχήστρα, «Με τα φτερά της μουσικής, ας ταξιδέψουμε μαζί» (για τις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις)

Η παιδική ορχήστρα του Δημοτικού Σχολείου «ΔΕΛΑΣΑΛ» θέτει ως βασικό της στόχο την αρμονική συνεργασία των μελών της και την καλλιέργεια της ψυχής τους, πλημμυρισμένη από μουσική. Τα μαθήματα της ορχήστρας περιλαμβάνουν τη διδασκαλία και την εκτέλεση γνωστών μουσικών κομματιών, που είναι προσαρμοσμένα στο επίπεδο και την ηλικία των μουσικών μας και τα οποία, στο τέλος της χρονιάς, θα έχουμε τη χαρά να παρουσιάσουμε σε εκδήλωση του Σχολείου μας. Οι μαθητές εντάσσονται στην ορχήστρα, ύστερα από επιλογή του μαέστρου.


15. Μικροί Μουσικοί

Στον όμιλο «Μικροί Μουσικοί», οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Δημοτικού θα συμμετέχουν σε ένα μουσικό σύνολο (παίζοντας κάποιο όργανο και τραγουδώντας) με κεντρικό άξονα την εμβάθυνση της μουσικής γνώσης. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να μάθουν μουσική ανάγνωση και γραφή, να γνωρίσουν τα μουσικά όργανα και να εξοικειωθούν με την παρτιτούρα. Το μουσικό σύνολο θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει διαφορετικές τεχνικές και μορφές έκφρασης της μουσικής, όπως αυτή του ομαδικού τραγουδιού και της ορχήστρας. Ταυτόχρονα, τα παιδιά ενεργοποιούνται ως ισότιμα μέλη ενός συνόλου και εξελίσσονται, συλλέγοντας εμπειρίες μέσα από αυτή την πολύπλευρη και διασκεδαστική καλλιτεχνική εμπειρία.


16. Μουσικό σύνολο φλογέρας

Το μουσικό σύνολο φλογέρας απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄  και Δ΄ Δημοτικού που ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν τη μουσική τους γνώση, συμμετέχοντας σε μια ορχήστρα πνευστών. Το κεντρικό μουσικό όργανο της διδασκαλίας θα είναι η φλογέρα, η οποία κατέχει τη θέση του προάγγελου όλων των πνευστών της συμφωνικής ορχήστρας.

 Όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως διάπλασης σώματος ή πνευμόνων (δεδομένου ότι οι ανάγκες για αέρα στη φλογέρα είναι πολύ μικρές), θα μάθουν να παράγουν ήχο, να τοποθετούν τα χέρια τους σωστά στις τρύπες του οργάνου και να παίζουν πληθώρα μελωδιών. Επίσης, θα έχουν τη δυνατότητα να έρχονται, εβδομαδιαίως, σε επαφή με τη μουσική γραφή και παρτιτούρα, μαθαίνοντας θεωρία της μουσικής και σολφέζ.

Καταλήγοντας στα γενικότερα οφέλη της σύμπραξης σε μια ορχήστρα, θα λέγαμε ότι ο συντονισμός των ήχων που βιώνει το κάθε παιδί μέσα στο σύνολο αυτό, βοηθάει την ανάπτυξη της συγκέντρωσης και της μνήμης και δίνει την ευκαιρία για ουσιαστική ομαδικότητα, συνεργασία και αυτοπειθαρχία.
Υλικά: φλογέρα μπαρόκ (γερμανικού τύπου), ντοσιέ Α4 με διαφάνειες. O τύπος της φλογέρας που πρoτείνεται (εάν δεν έχετε ήδη) είναι ο παρακάτω: https://www.amazon.co.uk/Yamaha-YRS-312BIII-Soprano- Recorder/dp/B003LLMQSE/ref=sr_1_2?keywords=rosewood+yamaha+descant+recorder&qid=1584967977&sr=8-2


17. Μπαλέτο

Ο κλασσικός χορός, το μπαλέτο, είναι η καταλληλότερη μορφή τέχνης για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, γιατί καλλιεργεί συγχρόνως το σώμα και την ψυχή. Το μπαλέτο γεννά το ενδιαφέρον για την τέχνη, το κομψό και το τέλειο. Διδάσκει την οργάνωση, ξυπνά το αίσθημα της συνέπειας, βοηθά τα παιδιά να θυμούνται λεπτομέρειες ευκολότερα και ταχύτερα. Μάλιστα, ο κλασσικός χορός αποτελεί ιδανική άσκηση για παιδιά που έχουν πλατυποδία, προβλήματα σκολίωσης, κύφωσης ή λόρδωσης. Η κλασσική μουσική, που το συνοδεύει, χαρίζει ηρεμία στο πνεύμα και συμβάλλει στην ψυχική ισορροπία των παιδιών.

Σκοπός του ομίλου μπαλέτου είναι τα παιδιά να διασκεδάσουν μέσα από τον χορό, ακούγοντας κλασικά και σύγχρονα ακούσματα, να μάθουν τον ρυθμό, τη βασική στάση του σώματος και βασικές θέσεις του μπαλέτου. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παιδιά μαθαίνουν κλασικές κινήσεις μπαλέτου και ασκήσεις ενδυνάμωσης των ποδιών, των χεριών και του κορμού.

Ο όμιλος Μπαλέτου-Ρυθμικής απευθύνεται στους/στις μαθητές/τριες των Α΄-Β΄-Γ΄& Δ΄ τάξεων του Δημοτικού. Συμμετέχει δύο φορές, μέσα στη σχολική χρονιά, σε εκδηλώσεις του σχολείου, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να παρουσιάσουν όσα έμαθαν, αλλά και να καταφέρουν να συνεργαστούν με επιτυχία ως ομάδα.  Υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής της ομάδας αυτής σε εκδηλώσεις που διοργανώνουν διάφοροι σύλλογοι και φορείς της πόλης μας.



18. Μοντέρνος χορός

«Όταν χορεύεις, γράφεις στη γη αυτό που θέλει να πει η ψυχή σου», Κ. Καβάφης.

Στον όμιλο Μοντέρνου χορού του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» λειτουργούν τρία τμήματα, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών:
  • Τμήμα Α΄-Β΄ Δημοτικού: Κύριος στόχος του μαθήματος στις  μικρές ηλικίες είναι η γνωριμία με τον μοντέρνο χορό.  Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν στοιχεία από διάφορα είδη χορού όπως είναι: ο μοντέρνος-χοροθεατρικός χορός, η τζαζ και ο σύγχρονος χορός.  Ο έλεγχος του σώματος μέσα στον χώρο και σε συνάρτηση με τους υπόλοιπους, αλλά και σε συνδυασμό με τη μουσική είναι οι επιμέρους στόχοι. Και φυσικά, η εξάσκηση του ρυθμού ξεκινάει από τις μικρές τάξεις, καθώς αποτελεί βασικότατη δεξιότητα στον χορό.
  • Τμήμα Γ΄-Δ΄ Δημοτικού: Στο τμήμα αυτό γίνεται γνωριμία με τις βασικές αρχές του Σύγχρονου Χορού. Συστημάτων χορού, δηλαδή, που δημιουργήθηκαν τον 20ο αιώνα από πρωτοπόρους χορευτές εκείνης της  εποχής, όπως είναι οι: Martha Ghraham, Jose  Limon. Οι χορευτές/τριες ασκούνται σε αρχές που «μιλούν» για Πτώση και Επαναφορά, Χρήση του βάρους, Χρήση Αντίθετων δυνάμεων. Επίσης, εξασκούνται πολύ στον συγχρονισμό των κινήσεων αλλά και στο να μάθουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, μέσα από την κίνηση και την έκφραση του προσώπου.  Τα Διδακτικά Αντικείμενα είναι: Pirrouettes και άλλες στροφές, άλματα (Jetés, Sautés), δουλειά σε ζευγάρια (σηκώματα-lifts, συνεργασία, contact), Devellopés.
  • Τμήμα E ‘-ΣΤ’ Δημοτικού: Κύριος σκοπός είναι ο αυτοσχεδιασμός και η εκμάθηση hip hop κινήσεων. Επιμέρους στόχοι είναι η εκμάθηση της θεμελιώδους αρχής του Σύγχρονου Χορού, «Λύσιμο και Χαλάρωση» όλου του σώματος, αλλά και ξεχωριστών μελών (isolation).  Συνεχίζει να αποτελεί σημαντικός στόχος και σε αυτό το τμήμα ο συγχρονισμός κατά την εκτέλεση των χορογραφιών. Τα Διδακτικά Αντικείμενα είναι: Πτώσεις, στηρίξεις στα χέρια (freeze), σηκώματα-lifts (πιο δύσκολα και πολύπλοκα με 3-4 άτομα), ακροβατικά, δημιουργία χορογραφιών.
        Ο όμιλος του Μοντέρνου χορού συμμετέχει σε εκδηλώσεις και διαγωνιστικά φεστιβάλ, εντός και εκτός του Κολεγίου.


        19. Εργαστήρι Εικαστικών

        Η επιθυμία παιδιών αλλά και γονέων για περισσότερη καλλιτεχνική ενασχόληση μάς οδήγησαν στη δημιουργία του ομίλου Εικαστικών,  που λειτουργεί στο πλαίσιο της «Ζώνης Δραστηριοτήτων», από τη σχολική χρονιά 2008-2009, ανεξάρτητα από το μάθημα των καλλιτεχνικών του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου.

        Στο «Εργαστήρι Εικαστικών», εκτός από τη ζωγραφική με διάφορα υλικά και τεχνικές, τα παιδιά θα ασχολούνται και με κατασκευές στον χώρο, με υλικά που θα μπορούν να επεξεργαστούν, ανάλογα με την ηλικία τους, τις οποίες θα μπορούσαμε να ονομάσουμε γλυπτά.

        Με τις κατάλληλες πληροφορίες και ερεθίσματα από την υπεύθυνη καθηγήτρια καλλιτεχνικών, τα παιδιά θα ενθαρρύνονται να δημιουργούν, να καλλιεργούν τη φαντασία τους, να εκφράζονται ανεξαρτήτως ταλέντου και ιδιαίτερων κλίσεων, πράγμα που συμβάλλει στην ανάπτυξη και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.


        20. Θεατρικό εργαστήρι

        Το Θεατρικό παιχνίδι είναι το σύνολο των δραστηριοτήτων έκφρασης, που πραγματοποιείται μέσω του λόγου, της κίνησης, ή με τον συνδυασμό τους.

        Με το θεατρικό παιχνίδι εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, τη φαντασία μας, επικοινωνούμε και δραστηριοποιούμαστε σε μεγάλο βαθμό. Ανακαλύπτουμε δυνατότητες που έχουμε, πειραματιζόμαστε και εξερευνούμε. Μαθαίνουμε να ελέγχουμε το σώμα μας, τα συναισθήματά μας και, κατά συνέπεια, τις ευαισθησίες μας.  Τέλος, αναπτύσσουμε τον λόγο και κοινωνικοποιούμαστε.
        Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ομίλου περιλαμβάνει:

        • Γνωριμία/ Συναισθηματική έκφραση.
        • Ατομικές και ομαδικές ασκήσεις.
        • Παιχνίδια εμπιστοσύνης-χαλάρωσης.
        • Αυτοσχεδιασμούς.
        • Παντομίμα.
        • Αναπαράσταση παραμυθιού.
        • Δραματοποίηση.

        Οι μαθητές που συμμετέχουν στον όμιλο Θεάτρου είναι χωρισμένοι σε τρία τμήματα, ανάλογα με την ηλικία τους.  Κάθε χρονιά, διοργανώνονται θεατρικές παραστάσεις σε εκδηλώσεις του σχολείου, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να παρουσιάσουν όσα έμαθαν, αλλά και να καταφέρουν να συνεργαστούν με επιτυχία, ως ομάδα. 


        21. Παραδοσιακοί χοροί

        Το παιδικό τμήμα παραδοσιακών χορών του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» απευθύνεται στους μαθητές όλων των τάξεων του Δημοτικού και λειτουργεί μια φορά την εβδομάδα, κάθε Παρασκευή.

        Σκοπός του ομίλου είναι η καλλιέργεια της ελληνικής πολιτισμικής συνείδησης, καθώς επίσης και η μύηση στον ρυθμό, τον χορό και το τραγούδι της ελληνικής μας παράδοσης. Λόγω του ιδιαίτερου ρόλου της ομάδας στον παραδοσιακό χορό, εξέχουσα βαρύτητα κατέχει η ανάπτυξη του συναισθηματικού τομέα. Το παιδί βιώνει ρόλους της ομάδας, παρατηρεί, αποδέχεται, συνεργάζεται και στηρίζει τους συγχορευτές του.  Συνειδητοποιεί ότι η ομάδα αποτελεί το πλαίσιο δράσης του και ότι το κάθε άτομο είναι σημαντικό και απαραίτητο για την ομάδα.

        Διδάσκονται χοροί από:

        • Μακεδονία, 
        • Θράκη, - Ήπειρο, 
        • Θεσσαλία,
        • Πόντο και νησιά.

        Το συγκρότημα συμμετέχει στις σχολικές γιορτές και τις εκδηλώσεις του κολεγίου μας, υποστηρίζει και προάγει την παράδοση του τόπου μας στο «Σαρακοστιανό  γλέντι» του Δημοτικού Σχολείου, ενώ συμμετέχει σε μεγάλα παιδικά φεστιβάλ, που διοργανώνονται στην πόλη μας, εκτός του σχολείου μας.

        Διαγωνισμός Αγγλικών '20

        6ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

        - Διαβάστε περισσότερα

        - Αποτελέσματα

        Out of the Box Challenge 2020

        7ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

        «Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

        - Διαβάστε περισσότερα

        Διαγωνισμός «Πυθαγόρας»

        ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


        Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
        ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
        2005 και 2007