UNESCO Associated Schools

Εγγραφές 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Εγγραφές του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

Υποτροφίες 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Υποτροφίες του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

GDPR

Πολιτική επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων | Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 633 333
FAX. 2310 675 021

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Καριέρα στο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Ημερολόγιο

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ.) 2013

                                    Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ.) 2013

                                   Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ»Θεσσαλονίκης

                                           (Πρακτικό 2, του Συλλόγου Διδασκόντων)

1. Δήλωση-δέσμευση του σχολείου

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο είναι χρήσιμο και αποτελεσματικό μόνο αν υπάρχει δέσμευση και προθυμία από την σχολική κοινότητα να το υλοποιήσει.

Σήμερα Τρίτη, 4 Σεπτεμβρίου και αφού προηγήθηκε διαβούλευση μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης, αποφασίζουμε και δεσμευόμαστε ότι θα εργαστούμε αρμονικά και με πνεύμα συνεργασίας, προκειμένου να κινητοποιηθεί το σχολείο και να υιοθετήσει μια συνολικά αειφορική λειτουργία.

2. Δήλωση της Σχολικής Κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης

Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, μαθητικό δυναμικό, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και Διεύθυνση, δεσμευόμαστε ότι θα εργαστούμε αρμονικά και με πνεύμα συνεργασίας, προκειμένου να κινητοποιηθεί το σχολείο και να υιοθετήσει μια συνολικά αειφορική λειτουργία. Φέτος το κοινό μας σύνθημα θα είναι: «Αγαπάμε την αειφορία, αγκαλιάζουμε τη ζωή».

«Αειφορία (ή αειφόρος ανάπτυξη) είναι εκείνη που επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενιών να ικανοποιήσουν τις δικές τους» (World Commission on Environment and Development, 1987). Κανείς άνθρωπος στον κόσμο μας δεν αμφιβάλει πλέον ότι η Γη δεν είναι πια όπως ήταν παλιότερα. Οι αλλαγές που έχουν προκληθεί στη Γη από τον άνθρωπο έχουν προκαλέσει σημαντική ζημιά στα οικοσυστήματα και στα λεγόμενα «συστήματα υποστήριξης της ζωής».

Είναι κοινός τόπος λοιπόν ότι το μέλλον της γης πρέπει να βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον. Οι πιο ευαισθητοποιημένοι πολίτες που θα παλέψουν για να αναστρέψουν την αντίστροφη μέτρηση βρίσκονται σήμερα στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία της κάθε χώρας. Πολύ συχνά οι δασκάλες των μικρών τάξεων διηγούνται την ευαισθησία που δείχνουν οι λιλιπούτιοι μαθητές όταν αναφέρονται θέματα οικολογικού ενδιαφέροντος στην τάξη, σε βαθμό που τα παιδιά να βλέπουν εφιάλτες ή να το συζητάνε για μέρες.

Στο Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» γνωρίζουμε ότι η εκπαίδευση είναι έργο κατεξοχήν συλλογικό. Όλα τα μέλη της σχολικής Λασαλιανής κοινότητας στρατεύονται γύρω από έναν κοινό στόχο: την υλοποίηση του «Εκπαιδευτικού Σχεδίου» του σχολείου που ανανεώνεται κάθε χρόνο από το Σύλλογο των Διδασκόντων για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών και αποσκοπεί να συμβάλλει στην ολική αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών μας. Η εκπαίδευση για τον Σύλλογό μας πρέπει να συμβάλλει στην πλήρη ανάπτυξη του ατόμου, στην ανάπτυξη του πνεύματος και του σώματος, της ευφυΐας, της ευαισθησίας, της αισθητικής, της υπευθυνότητας και της πνευματικότητας. Στην πράξη οργανώνουμε την εκπαίδευση γύρω από τέσσερις βασικούς άξονες, οι οποίοι θα συνοδεύουν το άτομο καθ’όλη τη διάρκεια της ζωής του και θα αποτελούν τους πυλώνες της γνώσης: να μάθουμε να μαθαίνουμε, να μάθουμε να ενεργούμε, να μάθουμε να συμβιώνουμε, να μάθουμε να υπάρχουμε.

Το λασαλιανό σχολείο με αδιάλειπτη λειτουργία 125 χρόνων στα εκπαιδευτικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να πιστεύει στον σημαντικό ρόλο που παίζει η εκπαίδευση για το μέλλον των ανθρώπων και της κοινωνίας. Όλη η Λασαλιανή κοινότητα, δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί έχουμε καθήκον να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας ως μελλοντικούς «πολίτες του κόσμου» με υγιή οικολογική συνείδηση, υπεύθυνη καταναλωτική συμπεριφορά και σεβασμό στην αειφόρο διαχείριση. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής θα αφιερώσουμε όλες τις δυνάμεις μας ώστε, με τη συνεργασία και των άλλων παραγόντων της σχολικής κοινότητας, αλλά και τη συμμετοχή μας σε επιμορφωτικές συναντήσεις εντός και εκτός σχολικής μονάδας, το σχολείο μας να γίνει ένα ακόμα καλύτερο αειφόρο σχολείο.

Η Διευθύντρια

Υποδιευθύντρια

Σύλλογος Διδασκόντων

Σύλλογος Γονέων

Αλεξάνδρα

Λαπουρίδου

Βάνα Βενιάδου

Παπαδοπούλου Ι. 
ΜελισσαρίδουΣ. 
Τζώρτζη Ν.. 
Λυκοπούλου Σ.
Αθανασιάδου Α. 
Φωτιάδου Β. 
Μπαλακανάκη Μ. 
Μαυρίδης Χ. 
Σαρίσχουλης Σ. 
Μπάρμπας Α. 
Δρούγκας Ι. 
Νάστου Α. 
Σταμπουλή Ε. 
Δήμου Α. 
Χατζηγιάννης Α. 
Προέδρου Α. 
Σταυρίδου Π. 
Μηλιάδου Α.

Κων. Καρυοφύλλης 
Λουκία Καούρη 
Νίκη Τσανταλίδου 
Βάνα Στεργίου 
Δ. Μαυρομουστάκη 
Γιώτα Ρούσση 
Β. Μπιζουργιάννης

Οι μαθητές των Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ τάξεων.

 

2. Εξειδίκευση του Σ.Α.Δ.

Στόχοι του Σχεδίου Αειφόρου Διαχείρισης

Ο σκοπός αυτού του Σχεδίου Αειφόρου Διαχείρισης του σχολείου μας, είναι να πετύχουμε στόχους αλλαγής του σχολείου σε τρεις τομείς:

Α. Τον παιδαγωγικό τομέα:

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

Το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013 γίνονται ποικίλες δράσεις με θέματα αγωγής υγείας σε όλες τις τάξεις ανεξαιρέτως του Δημοτικού. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις τάξεις και τα προγράμματα που πήραν την έγκριση από τον Υπεύθυνο Αγωγής Υγείας.

Τίτλος Προγράμματος: Πρώτες Βοήθειες

Τάξη: Στ΄

Οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους τους και την καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής θα τρέξουν το παραπάνω πρόγραμμα και θα ενημερωθούν για τη χρήση των πρώτων βοηθειών. Επίσης θα εμπλακούν σε δραστηριότητες όπως τα «παιχνίδια ρόλων» και «εργασία σε μικρές ομάδες» με σκοπό την ανάπτυξη της ομαδικότητας. Τέλος, σε συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό θα γίνει παρουσίαση – επίδειξη όλων όσων έμαθαν σε άλλες ομάδες.

Τίτλος Προγράμματος: Κυκλοφοριακή Αγωγή: Οδική συμπεριφορά μαθητών, διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης

Τάξη: Β΄

Οι μαθητές της Β΄Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους τους θα τρέξουν το παραπάνω πρόγραμμα με σκοπό να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση και σωστή οδική συμπεριφορά. Θα επισκεφθούν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, θα συλλέξουν πληροφορίες από διαδίκτυο και βιβλιοθήκες, θα δημιουργήσουν αφίσα και κολάζ για ασφαλή οδήγηση και κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και θα αποτελέσουν τους πρεσβευτές του σχολείου μας.

Τίτλος Προγράμματος: Η Προσφορά είναι Ζωή

Τάξη: Α΄

Οι μαθητές της Α΄Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους τους και τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής θα τρέξουν το παραπάνω πρόγραμμα με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά απέναντι στη διαφορετικότητα, να τα ενημερώσουν για την κατάσταση που επικρατεί γύρω τους και στους συνανθρώπους τους, να εκτιμήσουν την έννοια της προσφοράς και να αποκτήσουν υπευθυνότητα μέσω της δράσης τους. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι οι μαθητές της Α΄ διαπραγματεύονται όλες τις Παγκόσμιες Ημέρες του έτους και κάνουν παράλληλες δράσεις π.χ. Ημέρα Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες όπου τα παιδιά παίζουν αντισφαίριση καθιστά ή ζωγραφίζουν με το στόμα. Θα υιοθετήσουν και ένα σκυλάκι το οποίο θα μάθουν να φροντίζουν και να αγαπούν.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ε΄Δημοτικού θα τρέξει πρόγραμμα για το κάπνισμα αλλά λόγω των πολλών εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα γίνει σε περίοδο ενός μήνα γύρω στο Μάιο.

Συνεργαζόμενοι φορείς:

  • Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός «Φροντίζω»
  • WWF
  • ΕΤ3
  • Action Aid
  • Τροχαία Θεσσαλονίκης
  • Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής
  • Ερυθρός Σταυρός

Αξιολόγηση έργου – Παρουσίαση:

  • Ερωτηματολόγια
  • Ενημερώσεις – παρουσιάσεις μαθητών
  • Αφίσα – Κολάζ – διαφημιστικό υλικό ως εργασία των παιδιών
  • Προσφορά στην τοπική κοινωνία
  • Υιοθεσία ζώου
  • Παρουσίαση στη σχολική εφημερίδα και ιστότοπο του σχολείου μας
  • Θεατρικό στους γονείς
  • Παρουσίαση σε εκπομπή στην τηλεόραση

Πολιτιστικά προγράμματα:

Τίτλος Προγράμματος: Μαθητική Πένα

Τάξη: Στ΄

Οι μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους τους και τις καθηγήτριες Αγγλικών θα τρέξουν το παραπάνω πρόγραμμα με σκοπό να μάθουν οι μαθητές να χειρίζονται το γραπτό και προφορικό τους λόγο σε Ελληνικά και Αγγλικά. Οι μαθητές θα εκδώσουν τη δική τους εφημερίδα, θα κάνουν ραδιοφωνική εκπομπή και θα γυρίσουν ταινία αφιερωμένη στον κ. Χρίστο Τσολάκη.

Τίτλος Προγράμματος: Ταξίδι με το βιβλίο - Ο κόσμος των παραμυθιών

Τάξη: Οι τάξεις Β΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους τους θα τρέξουν το παραπάνω πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με σκοπό να αγαπήσουν οι μαθητές το λογοτεχνικό βιβλίο (έλληνες και ξένοι συγγραφείς, παραμύθια του Αισώπου κτλ.). Θα λειτουργήσει αναγνωστήριο, δανειστική βιβλιοθήκη εντός και εκτός τάξης, ομιλίες από συγγραφείς.

Τίτλος Προγράμματος: Αρχαιολογικοί Χώροι και Μουσεία της Μακεδονίας

Τάξη: Δ΄

Οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού σε συνεργασία με τους δασκάλους τους θα τρέξουν το παραπάνω πρόγραμμα με σκοπό την εκμάθηση της ελληνικής ιστορίας. Θα γνωρίσουν τους αρχαιολογικούς χώρους, θα εξοικειωθούν με τα μνημεία του πολιτισμού μας και θα δημιουργήσουν το δικό τους υλικό για να διδάξουν και τις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού.

Τίτλος Προγράμματος: Μαζί και από κοινού στο Σχολείο και παντού

Τάξη: Γ΄

Οι μαθητές της Γ΄Δημοτικού σε συνεργασία με τις δασκάλες τους θα τρέξουν το παραπάνω πρόγραμμα για να μπορέσουν να σεβαστούν την ελευθερία του άλλου, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διαφορετικότητας και να βελτιώσουν τον χώρο στον οποίο ζουν. Θα καλλιεργήσουν λαχανικά και θα φτιάξουν αντικείμενα που θα πουλήσουν για να βοηθήσουν τον συνάνθρωπο, θα ανεβάσουν θεατρικά με θέμα τη σχολική βία και θα ενημερώσουν μέσα από ποικίλες δραστηριότητες όλο το Δημοτικό για τις δράσεις τους.

Συνεργαζόμενοι φορείς:

  • Συγγραφείς: κ. Φώτου, κ. Τσιαμπαλή – Κελεπούρη, κ. Κουκουμάκα, κ. Σακκά και Μαυροματίδου
  • Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης
  • Εφορίες αρχαιοτήτων – τοπικοί και επιμορφωτικοί σύλλογοι
  • Ψυχολόγοι: κ. Γιώτα και κ. Ιακώβου
  • Χαμόγελο του Παιδιού
  • ΜΚΟ «Αλλάζω»
  • Υλικό «Πυξίδα»
  • Εκδοτικός Οίκος «Ψυχογιός»
  • Θέατρα
  • Παιδικό Χωριό SOS Πλαγιαρίου
  • Fr. Nicos

Αξιολόγηση έργου – Παρουσίαση:

  • Ερωτηματολόγια
  • Ενημερώσεις – παρουσιάσεις μαθητών
  • Αφίσα – Κολάζ – διαφημιστικό υλικό ως εργασία των παιδιών
  • Προσφορά στην τοπική κοινωνία
  • Θεατρική παράσταση σε συνεργασία με την ομάδα Γυμνασίου – Λυκείου
  • Παρουσίαση στη σχολική εφημερίδα και ιστότοπο του σχολείου μας
  • Θεατρικό στους γονείς (με μορφή παραμυθιού) στην αίθουσα εκδηλώσεων του Κολεγίου
  • Χριστουγεννιάτικο και Πασχαλινό Bazaar

Παράλληλες εκδηλώσεις:

Στο φουαγιέ της Αίθουσας εκδηλώσεων θα βρίσκονται:

  • Η Έκθεση Ζωγραφικής των μαθητών μας
  • Η Λαογραφική έκθεση με παλιά αντικείμενα οικιακής χρήσεως του τόπου μας.

Γνωριμία με άλλους Πολιτισμούς - Καινοτόμες Διαθεματικές Διδακτικές στρατηγικές με τη χρήση ΤΠΕ (για την Στ’ τάξη του δημοτικού)

Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που θέλουμε και φέτος να διακρίνει το σχολείο μας και να βοηθήσει τους μαθητές μας να εξοικειωθούνε με το ευρωπαϊκό μας «σπίτι», είναι η συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το e-twinning και το πρόγραμμα των Ανταλλαγών με το Λασαλιανό σχολείο της Avignon στη Γαλλία με πολλαπλά οφέλη για όλους τους συμμετέχοντες: μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και σχολείο. Συγκεκριμένα οι αντικειμενικοί στόχοι των καινοτόμων αυτών προγραμμάτων είναι:

  • Να ενημερωθούμε για τα ήθη και έθιμα, τη γλώσσα και παραδόσεις διαφορετικών λαών.
  • Να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να εργάζονται ομαδικά.
  • Να ενισχύσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης με την μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων μέσα από ποικίλα προγράμματα.
  • Να κατανοήσουμε, να εκφράσουμε και να αποδώσουμε τις σκέψεις μας στα αγγλικά μέσω γραπτού και προφορικού λόγου.
  • Να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη χρήση των πολυμέσων. Να μάθουμε να συμμετέχουμε και να επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου.
  • Να νιώσουμε πραγματικοί ευρωπαίοι πολίτες.

Προσδοκούμε ότι αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει τους μαθητές/τριες:

1) Να κατανοήσουν ότι το να είσαι ευρωπαίος είναι πολύ σημαντικό στο χτίσιμο ενός ευρωπαϊκού πνεύματος.

2) Να αποκτήσουν ενθουσιασμό στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ).

3) Να ενημερωθούν για τις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.

4) Να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες στα αγγλικά.

5) Να αυξήσουν τις γνώσεις τους για διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

6) Να αποκτήσουν γνώση για τον τρόπο ζωής, τα ήθη και τα έθιμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

 

Ειδικότερα τα εγκεκριμένα προγράμματα που λειτουργούν είναι:

E-twinning:

ΣΤ΄ Δημοτικού με τίτλο: «Young Scientists Discovering the World»

Ενημέρωση για ασφαλή πλοήγηση των μαθητών στο διαδίκτυο:

Επειδή εισαγάγουμε σε αυξανόμενο βαθμό τις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών στη διδασκαλία, δηλαδή το ΙΝΤΕΡΝΕΤ, τους διαδραστικούς πίνακες και τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή το Κολέγιο Δελασάλ πρωτοπόρο στις εξελίξεις πραγματοποίησε στις εγκαταστάσεις του Ημερίδα για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Στην ημερίδα πήραν μέρος μαθητές της Ε και της Στ τάξης του δημοτικού που παρουσίασαν σχετικά θέματα καθώς και επίσημοι ομιλητές.

Β. Τον κοινωνικό και οργανωσιακό τομέα:

Δράσεις με ανθρωπιστικό περιεχόμενο

Κύριος στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και αφύπνιση όλης της μαθητικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) σε θέματα ανθρωπισμού, αλληλεγγύης και προσφοράς. Και αυτή τη χρονιά, το Δημοτικό μας σχολείο συνεχίζει τις παρακάτω δράσεις: Υποστήριξη 12 προγραμμάτων υιοθεσίας της Action aid, υιοθέτηση ζώου, οργάνωση του χριστουγεννιάτικου και πασχαλινού bazaar, συμμετοχή σε εράνους, φιλανθρωπικές επισκέψεις σε γηροκομεία, ορφανοτροφεία, άσυλα, κ.α. ιδρύματα.

Ο ρόλος του σχολείου είναι να λειτουργήσει ως μοχλός κινητοποίησης της σχολικής κοινότητας, οργανώνοντας επισκέψεις σε ιδρύματα, ενημερωτικές διαλέξεις με ανθρώπους ή οργανώσεις που δρουν εθελοντικά, αλλά κυρίως προσφέροντας βοήθεια σε ομάδες ανθρώπων που έχουν ανάγκη, καθώς επίσης και πολυάριθμες επισκέψεις απ’ όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε οργανώσεις και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα (Άγιο Στυλιανό, Άγιο Παντελεήμονα, Αγία Κυριακή, Παιδικά χωριά S.O.S. και Φιλύρου, Χαμόγελο του Παιδιού, ενορία του Ρετζικίου, ΜΚΟ Αλλάζω και Φροντίζω κ.ά.).

 

Δημιουργία απογευματινών συναντήσεων συμβουλευτικής γονέων

Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας, αλλά και στο πλαίσιο της καλύτερης δυνατής συνεργασίας σχολείου και γονέων, διοργάνωσε φέτος για δεύτερη χρονιά «Απογευματινές ενημερωτικές συναντήσεις». Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν και αναλύθηκαν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με το γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

«Πως βιώνουν την κρίση τα παιδιά μας» με εμψυχώτρια την κ. Ιακώβου.

Ημερίδα για την Ασφάλεια των παιδιών με εμψυχώτριες την κ. Άλτα Πανέρα και την κ. Παρασκευή Γιώτα (ψυχολόγους – ψυχοθεραπεύτριες)

“Πώς να διαβάζω το παιδί μου” με εμψυχώτρια την κ. Ιακώβου.

"Αλλεργίες και πώς να τις αντιμετωπίσω” με εμψυχωτή τον κ. Ιωάννη Σιδηρόπουλο, Διευθυντή του Αλλεργιολογικού Τμήματος του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου.

«Πρώτες Βοήθειες» με εμψυχωτές τους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής του Κολεγίου και το Σώμα Εθελοντών Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών Θεσσαλονίκης.

 

Γ. Τον περιβαλλοντικό τομέα:

Μέσα από την εμπλοκή της εκπαιδευτικής μας κοινότητας σε συντονισμένες δράσεις, ενημερώσεις από ειδικούς επιστήμονες και φορείς, έχουμε και φέτος απώτερο σκοπό την επαφή των παιδιών με τη φύση και τη ζωή. Εκδρομές σε περιβαλλοντικά κέντρα, καθαρισμός δασών και παραλιών, δεντροφυτεύσεις, club ορειβασίαs – χιονοδρομίας, «Προστασία Απειλούμενων Ζώων» σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Οργάνωση «Αρκτούρος», Φροντίδα των Κήπων και συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα. Στον τομέα αυτό θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενημερώσουμε τη σχολική κοινότητα για ποικίλα περιβαλλοντικά θέματα ώστε να μάθουμε να προστατεύουμε τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον.

Στόχος μας να διαμορφώσουμε προσωπικότητες πολύπλευρα αναπτυγμένες με στέρεες αξίες, στόχους και ιδανικά που απελευθερώνουν τη σκέψη και τη βούληση των νέων, κάνοντάς τους δρώντα άτομα και ενεργούς πολίτες, οι οποίοι με αγάπη και πίστη θα χτίσουν το μέλλον τους και θα βελτιώσουν την κοινωνία.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

A΄ Δημοτικού: «Τα δάση, Πηγή Ζωής» και «Μέλι το θαύμα της Φύσης»

Β΄ Δημοτικού: «Περιβάλλον και μνημεία, Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO» και περιποίηση κήπων

Γ΄ Δημοτικού: «Υιοθετώ ένα κομμάτι δάσους και το προστατεύω» και περιποίηση του λαχανόκηπου του Σχολείου

Δ΄ Δημοτικού: «Τι τρέχει με το νερό» και ανακύκλωση

Ε΄ Δημοτικού: Υγροβιότοποι προστατευόμενοι από τη συνθήκη Ραμσάρ και Κομποστοποίηση, Περιποίηση κήπων

ΣΤ΄ Δημοτικού: Διαδραστικός περίπατος στο άλσος «ΔΕΛΑΣΑΛ».

Σε όλο το Σχολείο επίσης γίνεται ανακύκλωση Μπαταριών και Ανακύκλωση μεγάλων και μικρών Ηλεκτρικών Συσκευών.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού είναι πολύ δραστήριος και έχει σημαντικό βαθμό συμμετοχής στα δρώμενα του Σχολείου. Πολλοί γονείς ασχολούνται με θέματα περιβαλλοντικής (είτε από ενδιαφέρον είτε λόγω εργασίας) και ενισχύουν το έργο του Σχολείου μέσα από ομιλίες, προτεινόμενες επισκέψεις και σχετικές εκδηλώσεις.

Φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση των προγραμμάτων είναι:

  • Δίκτυο Μεσόγειος SOS
  • WWF
  • Δήμος Νεάπολης – Συκεών
  • UNESCO
  • Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ΓΡΕΒΕΝΩΝ
  • ΚΠΕ Βόλβης – Κορώνειας
  • «Οικοπεριηγητής» Κερκίνης
  • Εκπ. Οργανισμός «Μικροί Ήρωες»
  • Ιωάννης Καραγώγος, Υπεύθυνος Ανακύκλωσης Συσκευών Α.Ε. Βορείου Ελλάδος
  • Κ. Τιτόπουλος, Γεωπόνος
  • Καθ. ΑΠΘ Β. Μέλφος
  • Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών
  • Ελληνική Δασολογική Εταιρία
  • Γραφείο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων
  • Εταιρεία Ανακύκλωσης Μπαταριών ΑΦΗ

Ειδικότερα ζητήματα του σχολείου μας

Το σχολείο μας έχει τις εξής ιδιαιτερότητες:

1. Περιβάλλεται από ένα άλσος εξαιρετικής ομορφιάς και σπανιότητας με ιστορική σημασία για την πόλη μας, που ελάχιστοι γνωρίζουν την σπουδαιότητά του και την ιστορία του. Η περιοχή ονομάζεται Ρετζίκι που στα τούρκικα σημαίνει «μικρός Παράδεισος» και αυτό είναι πραγματικά!

2. Ο Ευρωπαϊκός και Διεθνής χαρακτήρας του σχολείου μας προτρέπει σε μια εξωστρέφεια και μάς οδηγεί στην υιοθέτηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων που προωθούν την επικοινωνία , τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών καθώς επίσης και την γνωριμία με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

3. Η σχολική κοινότητα διαπίστωσε προβλήματα διαχείρισης επιθετικών συμπεριφορών.

4. Με αφορμή τον εορτασμό του σχολείου μας για τα 125 χρόνια από την Ίδρυσή του διαπιστώσαμε ότι οι γνώσεις μας για τη λασαλιανή εκπαίδευση και το εθελοντικό έργο των Frères στο εξωτερικό πρέπει να εμπλουτιστούν και να μεταδοθούν και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

5. Αλληλοϋποστήριξη και συνεργασία με τους γονείς στο δύσκολο έργο της διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας.

Με τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις και στα ζητήματα του σχολείου που αναφέραμε πιο πάνω.

Συγκεκριμένα σκοπεύουμε να κάνουμε τα εξής:

1. Ανάδειξη και προβολή του βοτανικού κήπου «Δελασάλ».

2. Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα (Comenius, e-twinning, Teachers 4 Europe, Ανταλλαγές)

3. Ενημέρωση και αφύπνιση των μαθητών για την ανακύκλωση συσκευασιών: «Δεν πετάω τίποτα»

4. Ενημέρωση μαθητικής κοινότητας για την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη.

5. Μείωση επιθετικών συμπεριφορών στο σχολικό χώρο – ανάπτυξη ικανότητας διαχείρισης επιθετικών συμπεριφορών.

6. Οργάνωση απογευματινών συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων» με επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους γονείς και διακεκριμένους ομιλητές.

 

Συμμετέχοντες από το σχολείο μας:

Η διευθύντρια: Λαπουρίδου Αλεξάνδρα

Η υποδιευθύντρια: Bάνα Βενιάδου

Οι 20 δάσκαλοι και καθηγητές του Δημοτικού «Δελασάλ»

Το προεδρείο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

283 μαθητές και μαθήτριες από τις τάξεις και τα τμήματα του Δημοτικού «Δελασάλ»

Η υπεύθυνη του κυλικείου μας: κ. Αιμιλία Στεργίου

Η καθαρίστριά μας: κ. Αλεκτορίδου Κατερίνα

Η επόπτρια: κ. Βάνα Βενιάδου

Η νοσηλεύτρια: Ευγενία Αντωνάρα

Η γραμματέας: Βίκυ Μπαμίδου

Ο επιστάτης: Νίκος Ζιάγκας

 

Αξιολόγηση

Η δουλειά μας θα αξιολογηθεί με τους εξής τρόπους:

Α. Με την ανταπόκριση των προσκεκλημένων μας στις δράσεις και τις εκδηλώσεις του σχολείου μας που σχετίζονται με την αειφορία.

Β. Με συζήτηση και δημοσίευση σχετικής απόφασης του Συλλόγου διδασκόντων στο τέλος της σχολικής χρονιάς

Γ. Με συζήτηση και δημοσίευση σχετικής απόφασης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Ο πανηγυρισμός

Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα της 3ης συμμετοχής μας στο διαγωνισμό και επειδή δεν ήταν και δε θα είναι ποτέ ο τελικός μας σκοπός η κατάκτηση του επάθλου, εμείς θα γιορτάσουμε τη συμμετοχή μας διότι πιστεύουμε πως πιο πολύ αξίζει η συμμετοχή στην προσπάθεια και το όφελος που έχει κανείς από την προσπάθεια και την κοινή πορεία προς το στόχο. Επειδή τα προγράμματα που δουλεύονται στο σχολείο μας είναι ποικίλα θεωρούμε ότι και οι γιορτές – πανηγυρισμοί θα πρέπει να αντιστοιχούν σε αυτά. Έτσι φέτος θα οργανωθούν χρονολογικά οι παρακάτω γιορτές, στις οποίες ήταν καλεσμένοι όλοι οι παράγοντες της σχολικής ζωής (καθηγητές, γονείς, εκπρόσωποι του Δήμου, συνεργαζόμενοι φίλοι και συμπαραστάτες, δημοσιογράφοι, σχολικοί σύμβουλοι, κλπ):

1. Ημέρα Ευρωπαϊκών Γλωσσών (Τετάρτη, 26 / 9 / 12)

2. Γιορτή Α΄Δημοτικού αφιερωμένη στην Τρίτη Ηλικία ((Δευτέρα, 1/10/12)

3. Ημερήσια εκδρομή της Δ΄ στο Κτήμα Καζάκη – Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα (Δευτέρα, 1/10/12)

4. Σεμινάριο από την κ. Ξυδοπούλου Ελένη με θέμα: «Μαθησιακές δυσκολίες και διδασκαλία Αγγλικής»

5. Ημερήσια εκδρομή της Α΄ στο Κτήμα Γεροβασιλείου – Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα (Δευτέρα, 29/10/12)

6. Διαδραστικός περίπατος στο άλσος «Δελασάλ» (Πέμπτη, 28/11/12)

7. Χριστουγεννιάτικο bazaar Αγάπης και Αλληλεγγύης (Κυριακή, 9/12/12)

8. Διάλεξη – Αφιέρωμα στον Παπαδιαμάνη : από τον κ. Στέλιο Παπαθανασίου, διδάκτορα Θεολογίας και Φιλολογίας (17/1/13)

9. Ομιλία για Ασφαλές Διαδίκτυο στους μαθητές της Α΄Δημοτικού από κ. Παπαδόπουλο (5/2/13)

10. Συμμετοχή της ΣΤ΄δημοτικού στο 3ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους με τίτλο «Ένας πλανήτης... μια ευκαιρία», ο οποίος συνδιοργανώνεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, την ΕΡΤ3,το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης (28/2/13)

11. Συμμετοχή Μαθητών στο 18ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών (9/3/13)

12. Ραδιοφωνική εκπομπή μαθητών της ΣΤ΄ στον FM 100,6 (20 &27/3/13)

13. Γιορτή Αποφοίτησης Στ’ δημοτικού «Το δικό σου Παραμύθι» με θέμα την παιδική φιλία (Παρασκευή, 14/6/2013)

10. Οργάνωση 4 απογευματινών συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων»

Εξειδίκευση των δράσεων και δραστηριοτήτων μας θα γίνει στο Σχολικό Πρόγραμμα Δράσης που θα βρείτε σε άλλη θέση.

Διαγωνισμός Αγγλικών '24

10ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά για την Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού


- Διαβάστε περισσότερα


- Παράταση Υποβολής Εργασιών

11ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

- Διαβάστε περισσότερα

«Καγκουρό» 2024


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2023