UNESCO Associated Schools

Εγγραφές 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Εγγραφές του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

Υποτροφίες 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Υποτροφίες του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

GDPR

Πολιτική επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων | Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Ε´ τάξης στην Κωνσταντινούπολη

DSC01830 DSC01835

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της Ε’ τάξης στην Κωνσταντινούπολη κατά το διάστημα 15-18 Απριλίου 2011. Η επίσκεψή μας στην Βασιλεύουσα αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για τους μαθητές να γνωρίσουν από κοντά τις ιστορικές περιοχές της πόλης και τα σημαντικά βυζαντινά μνημεία.

DSC01822 DSC01809

Οι μαθητές, οι γονείς και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, περιηγηθήκαμε στα όμορφα γραφικά σοκάκια της Πόλης, στα εντυπωσιακά ανάκτορα «Ντολμά Μπαξέ» και στη φημισμένη Σκεπαστή Αγορά με τα 4000 καταστήματα. Επισκεφτήκαμε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στο Φανάρι και είχαμε την ευκαιρία να παραστούμε στη Θεία Λειτουργία την Κυριακή των Βαΐων στην οποία χοροστάτησε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. Θαυμάσαμε τα μοναδικά παγκοσμίως ψηφιδωτά στη Μόνη της Χώρας και είδαμε τους τάφους των Πατριαρχών καθώς και τα περίφημα ψάρια της παράδοσης της Άλωσης στο Αγίασμα της Ζωοδόχου Πηγής (Μπαλουκλί).

DSC01784 DSC01622

Ένα καραβάκι μας χάρισε όμορφα στιγμιότυπα για τις αναμνήσεις μας κατά την κρουαζιέρα μας στα στενά του χιλιοτραγουδισμένου Βοσπόρου. Στη μικρή μας βόλτα πήγαμε λίγο μακρύτερα από τη 2η γέφυρα που συνδέει την Ευρώπη με την Ασία και μετά επιστρέψαμε πίσω. Δε θα μπορούσαμε φυσικά να μην προσκυνήσουμε στον ναό της του Θεού Σοφίας, και να επισκεφτούμε τη Μεγάλη του Γένους Σχολή όπως και το Αγίασμα της Μονής των Βλαχερνών.

Επιστρέψαμε έχοντας στις βαλίτσες μας μοναδικές εμπειρίες, αρκετή συγκίνηση από όλα αυτά που είδαμε και ακούσαμε, λίγη πικρία και μια γλυκιά νοσταλγία για τις αλησμόνητες χαμένες πατρίδες...

Την εκδρομή συνόδευσαν οι δάσκαλοι της Ε´ τάξης κ. Τάσος Μπάρμπας και κ. Χαρίλαος Μαυρίδης.

Σκέψεις παιδιών

Το σχολείο μας, διοργάνωσε μια εκπαιδευτική εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη στην οποία θέλησα να πάω.

Ξεκινήσαμε στις έξι το πρωί και μετά από μερικές ώρες φτάσαμε στα σύνορα. Στη συνέχεια με λίγες στάσεις φτάσαμε στην Κωνσταντινούπολη. Το βράδυ πήγαμε στην πλατεία Taksim. Είχε πολλά μαγαζιά και πολύ κόσμο. Τα δωμάτιά μας ήταν τέλεια, ευτυχώς είχαμε και internet για να περνάμε το λίγο ελεύθερο χρόνο μας. Επισκεφτήκαμε πολλά όμορφα και ενδιαφέροντα μέρη όπως το Ναό της Αγίας Σοφίας, το Υδραγωγείο, τη Μονή της Χώρας και το Παλάτι του Ντολμά Μπαχτσέ. Εκκλησιαστήκαμε στο Πατριαρχείο όπου μας δέχτηκε ο Πατριάρχης και φυσικά κάναμε μια μικρή κρουαζιέρα στον όμορφο Βόσπορο. Όλα τα μέρη τα οποία επισκεφτήκαμε ήταν πανέμορφα μα περισσότερο μου άρεσε το παλάτι του Ντολμά Μπαχτσέ με τα 600 του δωμάτια και τους τεράστιους πολυελαίους του.

Η εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη ήταν τέλεια και ελπίζω κάποτε να μου δοθεί η ευκαιρία να την ξαναεπισκεφτώ.

(Αθανασίου Παντελής)

Στις 15 Απριλίου στις 6 και μισή το πρωί οι μαθητές της Ε’ τάξης επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε για την Κωνσταντινούπολη. Η διαδρομή διήρκησε 12 ώρες.

Το ίδιο απόγευμα βρισκόμασταν στην Πόλη. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν ο τόσος πολύς κόσμος. Πήγαμε στο ξενοδοχείο του οποίου οι χώροι ήταν καταπληκτικοί. Μοιράστηκαν τα δωμάτια και δώσαμε ραντεβού στις οχτώ το βράδυ. Όλοι ήμασταν συνεπείς και βρεθήκαμε στη reception του ξενοδοχείου. Από εκεί ξεκινήσαμε με τα πόδια για μια βόλτα στην πλατεία Taksim. Το επόμενο πρωινό κάναμε κρουαζιέρα στο Βόσπορο κατά μήκος της Ευρωπαϊκής και της Ασιατικής πλευράς της Πόλης. Έπειτα πήγαμε στη Μονή της Χώρας που είναι γνωστή για τα ψηφιδωτά της σε όλο τον κόσμο. Το απογευματάκι πήγαμε στο Καπαλί Τσαρσί. Ο κύριος Γιώργος, ο ξεναγός μας, μας έδωσε οδηγίες για να μη χαθούμε σε αυτό το τεράστιο παζάρι. Οι περισσότεροι πωλητές σε αυτήν την αγορά μιλούσαν ελληνικά και μπορούσαμε να συνεννοηθούμε εύκολα. Υπήρχε πάρα πολύς κόσμος και όλα τα μαγαζιά ήταν γεμάτα. Το βράδυ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο. Την Κυριακή επισκεφτήκαμε το Πατριαρχείο και προσκυνήσαμε λείψανα Αγίων, μόλις τελείωσε η Θεία Λειτουργία ο Πατριάρχης μας μοίρασε το αντίδωρο, φωτογραφήθηκε μαζί μας και μας έδωσε για ευλογία από μια μικρή εικόνα. Μετά επισκεφτήκαμε την Αγία Σοφία. Όλοι εντυπωσιαστήκαμε από την αρχιτεκτονική της μα αυτό που μας δυσαρέστησε ήταν το ότι οι περισσότερες από τις αγιογραφίες της είναι καλυμμένες και σχεδόν κατεστραμμένες. Επόμενος προορισμός μας ήταν το Βυζαντινό Υδραγωγείο το οποίο είχε και αυτό καταπληκτική αρχιτεκτονική. Τη Δευτέρα επισκεφτήκαμε τη Μεγάλη του Γένους Σχολή και ο κ. Άγγελος, ο οποίος είναι απόφοιτός της και σημερινός φιλόλογος, μας μίλησε για τους Έλληνες της Πόλης και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Από εκεί ξεκινήσαμε για τη Θεσσαλονίκη. Στις 22:30 φτάσαμε στο προαύλιο του σχολείου και αποχαιρετιστήκαμε μιας και είχαμε μπροστά μας τις διακοπές του Πάσχα.

Ποτέ δε θα ξεχάσω αυτή την εκδρομή και θα μείνει για πάντα χαραγμένη στην καρδιά μου.

(Ζειμπεκέρη Σεμίνα)

Διαγωνισμός Αγγλικών '24

10ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά για την Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

- Διαβάστε περισσότερα

- Παράταση Υποβολής Εργασιών

11ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

- Διαβάστε περισσότερα

«Καγκουρό» 2024

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ

Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το