UNESCO Associated Schools

Εγγραφές 2024-2025

Διαβάστε περισσότερα για τις Εγγραφές του Σχολικού Έτους 2024-2025 εδώ.

Υποτροφίες 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Υποτροφίες του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

GDPR

Πολιτική επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων | Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 633 333
FAX. 2310 675 021

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Καριέρα στο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Ημερολόγιο

Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2010

COMENIUS Programme 2010-2012


Υλοποίηση Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius από τους μαθητές και τις μαθήτριες της 
Ε΄ τάξης του Δημοτικού μας Σχολείου.

Συντονιστής Έργου: Τάσος Μπάρμπας, Δάσκαλος Δημοτικού Σχολείου Ελληνογαλλικού Κολεγίου “ΔΕΛΑΣΑΛ”


clip_image002
clip_image002[4]


clip_image002[6]






«LET THE FORESTS BREATHE»
Comenius Programme 2010 – 2012

 (Τurkey, Greece, Italy, Spain, Slovenia, Poland, Portugal, Bulgaria)

clip_image002[15]
clip_image002[35]
clip_image002[17]
clip_image002[19]
clip_image002[21]
clip_image002[23]
clip_image002[25]
clip_image002[29]
ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ
Η εν λόγω πρόταση έργου (project) υποβλήθηκε για αξιολόγηση στο πλαίσιo του Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης και, πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του τομεακού προγράμματος Comenius και αφού ανακοινώθηκε η Εθνική Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων για το 2010 από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) το οποίο έχει οριστεί δυνάμει της υπ’ αριθ. 82023/ΙΑ/ΦΕΚ1282/2-7-2008 Υπουργικής Απόφασης, ως Εθνική Μονάδα για τα τομεακά προγράμματα Comenius.

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ – ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΧΩΡΕΣ (ΠΟΛΕΙΣ)
Ο τίτλος του έργου, το οποίο εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2010 και χρηματοδοτείται από το Ι.Κ.Υ., είναι LET THE FORESTS BREATHE(“ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΔΑΣΗ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΥΣΟΥΝ»). Η περίοδος υλοποίησής του αφορά τα σχολικά έτη 2010-11 και 2011-12 και για την υλοποίησή του θα συνεργαστούν πάνω σε ένα κοινό πρόγραμμα δραστηριοτήτων μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από δημοτικά σχολεία από 8 χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας). Συγκεκριμένα, οι χώρες και οι πόλεις στις οποίες βρίσκονται τα συνεργαζόμενα σχολεία είναι οι παρακάτω:
1. Τουρκία, Σμύρνη
2. Ελλάδα, Πεύκα Θεσσαλονίκης
3. Ισπανία, Becilla De Valderaduey
4. Σλοβενία, Grize
5. Πολωνία, Dabrowa Gornicza
6. Βουλγαρία, Stara Zagora
7. Πορτογαλία, Lamego
8. Ιταλία, Ρώμη


ΣΤΟΧΟΙ ΕΡΓΟΥ



Γενικός Στόχος:
Ο κύριος στόχος του έργου είναι η όσο το δυνατό καλύτερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριώνπάνω στα αίτια και στα αποτελέσματα της αποψίλωσης των δασών (deforestration), η κατανόηση της σημασίας των δασών για το μέλλον τους και η δημιουργία ενός κοινού περιβαλλοντικού οράματος για τους μαθητές/τριες όλων των συμμετέχοντων ευρωπαϊκών χωρών.

Αντικειμενικοί στόχοι:
· Να διεγείρουμε την περιέργεια των μαθητών/τριών για το φυσικό περιβάλλον και τη δημιουργικότητα μέσω της αναδάσωσης.
· Να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές/τριες γύρω από το θέμα της άρρηκτης σχέσης που έχουν οι πράξεις τους και οι συνέπειες αυτών στο περιβάλλον.
· Να ενισχύσουμε την προσπάθεια των μαθητών/τριών στο να υιοθετήσουν ένα σωστό τρόπο ζωής και την πρέπουσα συμπεριφορά ώστε να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες.
· Να ενημερώσουμε σε βάθος για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το περιβάλλον και για τους τρόπους αντιμετώπισής τους.
· Να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να εργάζονται ομαδικά ώστε να διατηρούν ένα υγιές περιβάλλον.
· Να ενισχύσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης με την μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων μέσα από ποικίλα προγράμματα.
· Να κατανοήσουμε, να εκφράσουμε και να αποδώσουμε τις σκέψεις μας στα αγγλικά μέσω γραπτού και προφορικού λόγου.
· Να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη χρήση των πολυμέσων. Να μάθουμε να συμμετέχουμε και να επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου.
· Να ενημερωθούμε για τα ήθη και έθιμα, τη γλώσσα και παραδόσεις διαφορετικών λαών.
· Να νιώσουμε πραγματικοί ευρωπαίοι πολίτες.

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΤΟΥΝ
· Αύξηση της κατανόησης των αιτιών της αποψίλωσης (deforestration) των δασών.
· Περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μαθητών/τριών
· Περιβαλλοντικά προβλήματα που προκαλούνται λόγω της αποψίλωσης, όπως εξαφάνιση αρκετών δασικών ειδών, κλιματικές αλλαγές, μόλυνση του αέρα, οικολογική καταστροφή, διάβρωση του εδάφους, διατάραξη του υδάτινου κύκλου, πυρκαγιές.
· Κατανόηση των πλεονεκτημάτων που κρύβουν τα δάση: η ζωή τους σήμερα και στο μέλλον εξαρτάται από την παρουσία δασικών περιοχών σήμερα και στο μέλλον.
· Ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες, των μεταναστών και των μαθητών που μειονεκτούν οικονομικοκοινωνικά.
· Ενημέρωση γύρω από τα ήθη και έθιμα, τη γλώσσα και τις παραδόσεις διαφορετικών λαών και απόκτηση ευρωπαϊκού πνεύματος.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Για να βελτιώσουμε τις επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών μας, θα τους ενθαρρύνουμε να στέλνουν e-mails και κάρτες, να μοιράζονται τις ιδέες τους μέσω διαδικτύου, να ετοιμάζουν παρουσιάσεις και ψηφιακές ιστορίες και να παράγουν εικονογραφημένο λεξικό και γραπτές εργασίες. Για να τους ευαισθητοποιήσουμε πάνω στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον, θα οργανώσουμε δραστηριότητες αναδάσωσης, ανακύκλωσης χαρτιού, έρευνας στα αποτελέσματα αποψίλωσης και παρουσιάσεων στους συμμαθητές και γονείς τους. Για να τονώσουμε την ομαδική εργασία, οι μαθητές θα στήσουν περίπτερα, θα ετοιμάσουν και θα κυκλοφορήσουν ερωτηματολόγια, θα διανείμουν διαφημιστικά και ενημερωτικά φυλλάδια, αυτοκόλλητα και θα οργανώσουν ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Για να ενισχύσουμε τη δημιουργικότητά τους, οι μαθητές θα παράγουν έργα τέχνης και πολιτισμικά δέντρα (cultural trees) από υλικά ανακύκλωσης.

ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΞΙΑ



Για τους μαθητές/τριες
Προσδοκούμε ότι αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει τους μαθητές/τριες:
1) Να κατανοήσουν ότι το να είσαι ευρωπαίος είναι πολύ σημαντικό στο χτίσιμο ενός ευρωπαϊκού πνεύματος.
2) Να αποκτήσουν ενθουσιασμό στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ).
3) Να ενημερωθούν για τις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.
4) Να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες στα αγγλικά.
5) Να αυξήσουν τις γνώσεις τους για διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
6) Να αποκτήσουν γνώση για την κατάσταση του περιβάλλοντος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.



Για το εκπαιδευτικό προσωπικό
Προσδοκούμε ότι αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει το εμπλεκόμενο στο πρόγραμμα εκπαιδευτικό προσωπικό:
1) Να μοιραστεί διδακτικές μεθόδους.
2) Να αποκτήσει γνώση πάνω στα εκπαιδευτικά συστήματα από άλλες χώρες.
3) Να μπορέσει να αλληλεπιδράσει με συναδέλφους του από άλλες χώρες.
4) Να αποκτήσει γνώση για άλλες κουλτούρες και γλώσσες.
5) Να αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί την αίσθηση του ευρωπαίου πολίτη.
6) Να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί να παράσχουν νέους ορίζοντες σχετικά με την Ευρώπη.
7) Να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί για την κατάσταση του περιβάλλοντος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.


Για τα συμμετέχοντα εκπαιδευτικά ιδρύματα

1) Τα σχολεία θα μπορέσουν να ανοιχτούν σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.
2) Τα σχολεία θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν διαφορετικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και να υιοθετήσουν καλές πρακτικές.
3) Τα σχολεία θα βελτιώσουν σημαντικά την αναγνώρισή τους στην τοπική και ευρύτερη κοινότητα της χώρας τους.




ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ, ΣΤΟ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ



Μαθητές/τριες
Προσδοκούμε η υλοποίηση των δραστηριοτήτων του προγράμματος να παράσχει στους μαθητές/τριες τη δυνατότητα:
1) Να αποκτήσουν συνειδητοποίηση πάνω στα περιβαλλοντικά προβλήματα.
2) Να κατανοήσουν τη σύνδεση ανάμεσα στη συμπεριφορά τους και τις επιπτώσεις πάνω στο περιβάλλον.
3) Να αναλάβουν υπεύθυνες πρωτοβουλίες για το μέλλον της ζωής τους.
4) Να αποκτήσουν ικανότητα να συζητούν, να αξιολογούν και να διερμηνεύουν.
5) Να αποτελέσουν άτομα τα οποία θα είναι υπεύθυνα για τα περιβαλλοντικά προβλήματα.
6) Να κατανοήσουν σε βάθος τα οφέλη που αποκομίζουν από την ύπαρξη των δασών για τη ζωή τους.
7) Να ανακαλύψουν την αναγκαιότητα της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και της μάθησης μιας ξένης γλώσσας.
8) Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση.
9) Να κατανοήσουν τους λόγους και τα αποτελέσματα της αποψίλωσης των δασών.
10) Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να τους δημιουργηθούν κίνητρα για να αναλάβουν νέες πρωτοβουλίες.
11) Να συνειδητοποιήσουν τις πολιτισμικές διαφορές και ομοιότητες ανάμεσα σε κατοίκους διαφορετικών εθνών.
12) Να μάθουν πώς να δουλεύουν σαν ομάδα
13) Να αποκτήσουν την αίσθηση ότι ζουν σε ΜΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ.


Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Παιδαγωγική Ομάδα Έργου)
Η υλοποίηση των δραστηριοτήτων θα βοηθήσει το εμπλεκόμενο εκπαιδευτικό προσωπικό:
1) Να δώσει σημασία στα περιβαλλοντικά προβλήματα.
2) Να αυξήσει τις γνώσεις του πάνω σε περιβαλλοντικά προβλήματα.
3) Να γνωρίσει τα εκπαιδευτικά συστήματα από άλλες χώρες.
4) Να παρατηρήσει την προσέγγιση των συμμετεχόντων χωρών στα περιβαλλοντικά προβλήματα.
5) Να κατανοήσει την αναγκαιότητα της αξιοποίησης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας.
6) Να διαπιστώσει τι μπορούν να πετύχουν οι μαθητές/τριες όταν τους δίνονται ευκαιρίες.
7) Να αναπτύξει νέες διδακτικές μεθόδους.
8) Να αποκτήσει την αίσθηση ότι ζει σε ΜΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ.
9) Να ανταλλάξει τις εκπαιδευτικές του εμπειρίες, οι οποίες θα του επιτρέψουν να αισθανθεί, σε μια απλή Ευρωπαϊκή Μελέτη, με διαφορετικές οπτικές και σκέψεις.

Επιπλέον, αυτή η συνεργασία θα προσδώσει στην ενόρασή μας μια ευρύτερη αναγνώριση. Το σχολείο μας θα αποκτήσει ευρωπαϊκό πνεύμα. Θα έχουμε τη δυνατότητα να ερευνήσουμε και να μελετήσουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα από διαφορετικές χώρες. Καθώς πρόκειται για ένα διεθνές πρόγραμμα, θα φέρει κύρος και θα λειτουργήσει θετικά στη στάση των μαθητών/τριών και των γονέων τους απέναντι στο σχολείο μας.

ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Οι μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος θα εμπλακούν στα παρακάτω:
1) Προετοιμασία και διακίνηση του ερωτηματολογίου.
2) Προκήρυξη των διαγωνισμών και των σχετικών δραστηριοτήτων στο σχολείο.
3) Σχεδιασμό των γραφικών σχετικά με τα δάση.
4) Σχεδιασμό των σλόγκαν και του λογότυπου για το πρόγραμμα.
5) Διανομή των ενημερωτικών φυλλαδίων και των αυτοκόλλητων.
6) Προετοιμασία πόστερ.
7) Δενδροφύτευση.
8) Πραγματοποίηση ερευνών σχετικά με το θέμα και τα προβλήματα του προγράμματος,
9) Προετοιμασία των ψηφιακών ιστοριών.
10) Σχεδιασμό πολιτισμικών δέντρων (culture trees) και έργων τέχνης.
11) Σχεδιασμό των πολιτισμικών δραστηριοτήτων για τις επισκεπτόμενες χώρες
12) Παρακολούθηση των διαλέξεων που θα δοθούν από ειδικούς. Οι μαθητές θα καθοδηγούνται και θα επιβλέπονται πάντα από τους δασκάλους σε κάθε σχολείο.
Εκτός από την ανάμιξή της σε δραστηριότητες του προγράμματος, κάθε τάξη θα συναντά περιοδικά άλλες τάξεις που εμπλέκονται στο πρόγραμμα για να ανταλλάξουν υλικά και πληροφορίες, πάντα κάτω από τη στενή επίβλεψη των δασκάλων τους. Αντιπρόσωποι των μαθητών/τριών θα αποτελέσουν μέρος της ομάδας του έργου από κάθε σχολείο που συμμετέχει. Αντιπρόσωποι των μαθητών/τριών θα συμμετέχουν σε κάποιες από τις επισκέψεις στα συνεργαζόμενα στο πρόγραμμα σχολεία. Θα είναι υπεύθυνοι για τη συλλογή σχετικού υλικού του προγράμματος, όπως φωτογραφίες, εικόνες, έρευνες κλπ. με τη στενή βοήθεια των δασκάλων τους.
Σε όλους τους μαθητές θα δοθεί διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να αλληλεπιδρούν με τους φίλους τους στο εξωτερικό.
Όλοι οι μαθητές θα εμπλακούν στην αξιολόγηση των δραστηριοτήτων του προγράμματος στο τέλος της πρώτης και δεύτερης χρονιάς της υλοποίησής του.


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΟΥ

ΜΠΑΡΜΠΑΣ Τάσος  (Δάσκαλος, Συντονιστής του προγράμματος)

ΒΕΝΙΑΔΟΥ Βαρβάρα (Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής)
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ Δώρα (Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας)
ΔΗΜΟΥ Άννα (Καθηγήτρια Αισθητικής Αγωγής)
ΔΡΟΥΓΚΑΣ Γιάννης (Δάσκαλος)
ΖΑΦΕΙΡΙΑΔΟΥ Έλενα (Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας)
ΛΑΠΟΥΡΙΔΟΥ Αλεξάνδρα (Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας)
ΜΑΥΡΙΔΗΣ Χαρίλαος (Δάσκαλος)
ΝΑΣΤΟΥ Αριστέα (Καθηγήτρια Πληροφορικής)
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης (Nηπιαγωγός με ειδίκευση στην Πληροφορική)
ΠΡΟΕΔΡΟΥ Αναστασία (Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας)
ΣΤΑΜΠΟΥΛΗ Ελένη (Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής)
ΤΖΕΚΟΥ Αικατερίνη (Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας)
ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ Αθανάσιος (Καθηγητής Μουσικής Αγωγής)

Διαγωνισμός Αγγλικών '24

10ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά για την Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού



- Διαβάστε περισσότερα


- Ανακοίνωση Αποτελεσμάτων

11ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

- Διαβάστε περισσότερα

«Καγκουρό» 2024


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2023