UNESCO Associated Schools

Εγγραφές 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Εγγραφές του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

Υποτροφίες 2023-2024

Διαβάστε περισσότερα για τις Υποτροφίες του Σχολικού Έτους 2023-2024 εδώ.

GDPR

Πολιτική επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων | Για περισσότερα πατήστε εδώ.

Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 633 333
FAX. 2310 675 021

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Καριέρα στο «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Ημερολόγιο

Τρίτη 31 Μαΐου 2011

3η Συνάντηση Εργασίας στην πόλη Zalec, Σλοβενία

Η τρίτη και τελευταία για το σχολικό έτος 2010-2011 συνάντηση εργασίας του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius "Let The Forests Breathe", που υλοποιεί το Δημοτικό μας σχολείο μαζι με άλλες 7 ευρωπαϊκές χώρες πραγματοποιήθηκε στην πόλη Zalec (Σλοβενία) το χρονικό διάστημα από τις 18 έως τις 22 Μαΐου 2011. Το σχολείο μας εκπροσώπησε ο συντονιστής του έργου και υπεύθυνος της δράσης κ. Τάσος Μπάρμπας ενώ, συνολικά, στη συνάντηση συμμετείχαν 28 εκπαιδευτικοί από 8 ευρωπαϊκές χώρες και 23 μαθητές/τριες από τρεις ευρωπαϊκές χώρες.

Οι στόχοι της 3ης συνάντησης εργασίας ήταν οι παρακάτω:
  •  Παρουσίαση με τη χρήση ηλεκτρονικής παρουσιάσης (Powerpoint) και άλλου οπτικοακουστικού υλικού των δραστηριοτήτων που πραγματοποίησε η κάθε χώρα τον πρώτο χρόνο υλοποίησης του προγράμματος. Αναφορά των προβλημάτων που αντιμετώπισε και τρόποι με τους οποίους αντιμετωπίστηκαν κάθε φορά.
  • Παρουσίαση από τον κ. Τάσο Μπάρμπα προς τους συντονιστές του προγράμματος των υπόλοιπων χωρών ενδεικτικής θεωρίας και παραδειγμάτων για τη δημιουργία ψηφιακών ιστοριών (digitales). Οι ψηφιακές ιστορίες αποτελούν παραδοτέο υλικό στη λήξη του προγράμματος, οπότε όλοι οι συντονιστές μέσα από αυτή την παρουσίαση προσπάθησαν να ενημερωθούν για τον τρόπο δημιουργίας τους.
  • Προγραμματισμός των δραστηριοτήτων του προγράμματος για τους επόμενους μήνες.
  • Ορισμό ημερομηνίας για την τέταρτη συνάντηση εργασίας στην Πολωνία, τον Οκτώβριο του 2012.
Το γενικό συμπέρασμα της συνάντησης εργασίας ήταν ότι ο πρώτο χρόνος υλοποίησης τού προγράμματος ήταν ιδιαίτερα επιτυχής σε όλες τις χώρες και με ελάχιστες εξαιρέσεις τηρήθηκαν όλα τα χρονοδιαγράμματα.
    

    

    

    

    

    

    

    

    

    

    

    

   

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Ε’ τάξης στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης

Την Παρασκευή 27 Μαΐου 2011, οι μαθητές της Ε’ τάξης επισκέφτηκαν το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης. Εκεί τους υποδέχτηκε η κ. Στεφανή (ξεναγός), η οποία τους ξενάγησε στους χώρους του Μουσείου, τους παρουσίασε τα σπάνια εκθέματα που φιλοξενούνται σε αυτόν και απάντησε υπομονετικά και με μεγάλη χαρά σε όλες τις ερωτήσεις τους.

1 2

Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν στο Μουσείο ποικίλες όψεις της τέχνης και του πολιτισμού του Βυζαντίου αλλά και της εποχής μετά την κατάλυση της βυζαντινής αυτοκρατορίας το 1453 από τους Οθωμανούς Τούρκους. Ειδικότερα, τα παρουσιαζόμενα με έναν ιδιαίτερο τρόπο εκθέματα του Μουσείου βοήθησαν τους μαθητές μας να αντιληφθούν, με έναν εύληπτο και ευχάριστο τρόπο, πτυχές της τέχνης και του πολιτισμού του Βυζαντίου, από το όριο του με την ύστερη αρχαιότητα (3ος- 4ος μ.Χ. αιώνας) έως την Άλωση της Κωνσταντινούπολης (1453), αλλά και επιβιώσεις αυτού του πολιτισμού στους χρόνους μετά την Άλωση, έως το 19ο αιώνα.

3 4

Τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, εικόνες, μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη, ολόκληροι αποσπασμένοι παλαιοχριστιανικοί τάφοι με τις τοιχογραφίες τους, πολύτιμα εκκλησιαστικά σκεύη, είδη προσωπικού στολισμού, αλλά και ταπεινά αντικείμενα καθημερινής χρήσης και εργαλεία διαφόρων επαγγελματιών τους, παρουσίασαν όψεις της ζωής στο Βυζάντιο από την οργάνωση της θρησκευτικής και κοινωνικής ζωής, την καλλιτεχνική και πνευματική παραγωγή έως τον ιδιωτικό βίο και τις δραστηριότητες των ανθρώπων στην αγορά, στην ύπαιθρο και στη θάλασσα.

( http://www.mbp.gr/html/gr/mo_ekthesi.htm)

Μέσα από αυτήν την επίσκεψη, οι νεαροί επισκέπτες του Μουσείου είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν και να συνδέσουν τις γνώσεις που απέκτησαν στο σχολείο τους με τη διδασκαλία της Βυζαντινής Ιστορίας, με τα διάφορα εκθέματα που παρατήρησαν.

Την επίσκεψη οργάνωσαν και συνόδευσαν οι δάσκαλοι της Ε΄ τάξης κ. Τάσος Μπάρμπας και κ. Χαρίλαος Μαυρίδης.

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Διάκριση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γραπτού Λόγου "Once upon an animal"

Συγχαρητήρια!!!

Στη μαθήτρια της Ε΄ τάξης Καραγιάννη Φοίβη η οποία κέρδισε βραβείο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γραπτού Λόγου στα Αγγλικά για τα Ζώα με τίτλο "Once upon an animal". Το διαγωνισμό οργανώνει το Ελληνικό Ταμείο Μέριμνας Ζώων και η βράβευση θα πραγματοποιηθεί στις 25 Ιουνίου 2011 στο Ελληνικό Παιδικό Χωριό του Φιλύρου.

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Παρουσίαση εργασιών με θέμα «Τα είδη των δέντρων της Ελλάδας» από τους μαθητές της Ε’ τάξης στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius

Oι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης, συμμετέχοντας στην υλοποίηση κοινού ευρωπαϊκού προγράμματος (Comenius) με θέμα: «Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν» («Let The Forests Breathe»), παρουσίασαν ατομικές και ομαδικές εργασίες με θέμα τα είδη των δέντρων που συναντώνται στην Ελλάδα.

10 9

Παρουσίαση εργασιών με μορφή ηλεκτρονικών παρουσιάσεων (Power Point Presentations) από τους μαθητές/τριες της Ε’   

                                                                                τάξης στην τάξη

Ειδικότερα, οι μαθητές, με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) που διαθέτει το σχολείο μας και με τη στήριξη της κ. Νάστου (Καθηγήτρια Πληροφορικής), συνέλεξαν πληροφορίες σχετικές με τα δέντρα που ευδοκιμούν στην Ελλάδα, από το διαδίκτυο αλλά και από άλλες πηγές, και συνέθεσαν ολοκληρωμένες εργασίες τις οποίες παρουσίασαν στους συμμαθητές τους και στους δασκάλους τους.

12 8

Η συγκεκριμένη εργασία, όπως και όλες οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν οι μαθητές σχετικά με το πρόγραμμα Comenius, έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίησή τους πάνω στα δάση, την κατανόηση του φαινομένου της αποψίλωσης (deforestation) και των σημαντικών επιπτώσεών του στην ισορροπία του περιβάλλοντος, καθώς και στην πραγματοποίηση ενημερωτικών δράσεων για την ευαισθητοποίηση της σχολικής τους κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας.

11 5

Το πρόγραμμα συντονίζει ο κ. Τάσος Α. Μπάρμπας και η παιδαγωγική ομάδα του έργου αποτελείται από τους δασκάλους της Ε’ τάξης και τους καθηγητές/τριες των ειδικοτήτων.

1 4
Τετάρτη 18 Μαΐου 2011

Aνακοίνωση των νικητών του Διαγωνισμού Photo Contest 2011 μέσω τηλεδιάσκεψης!!!

Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2011, οι μαθητές της Στ' Δημοτικού των τριών Λασαλιανών σχολείων "συναντήθηκαν" στην πρώτη  τηλεδιάσκεψη που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ, τόσο σε μαθητικό, όσο και σε σχολικό πλαίσιο στην ιστορία των εκπαιδευτηρίων μας. Ο λόγος αυτής της συνάντησης ήταν η ανακοίνωση των νικητών του Διαγωνισμού Photo Contest 2011 - "Η σχολική ζωή μέσα από τα μάτια ενός τελειόφοιτου".

DSC01969 DSC01966

Ο διαγωνισμός φωτογραφίας που ξεκίνησε τον Ιανουάριο και ολοκληρώθηκε το Μάιο  2011 φιλοξενείται στο μαθητικό blog (http://www.lasallenglish-elementary.blogspot.com).

DSC01962 DSC01965

Συγχαρητήρια στους μαθητές Θανάση Πάτη από το "Δελασάλ" Θεσσαλονίκης με τη φωτογραφία "London in your hands", την Αναστασία Παυλίδου από το "Δελασάλ" Αλίμου με τη φωτογραφία "Let's ..play"  και τη Νίκη Νικολούζου από τον Άγιο Γεώργιο Σύρου  με τη φωτογραφία  "The colour of joy".

Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

Εξάρτηση από το Διαδίκτυο

Αναγνωρίστε τα συμπτώματα της εξάρτησης από το Διαδίκτυο
(γράφει η Δρ. Βερόνικα Σαμαρά)

Η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, που εδρεύει στο Νοσοκομείο Παίδων «Π & A Κυριακού» και υλοποιεί τη Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, ενημερώνει ότι η πρόληψη από την «εξάρτηση» στο Διαδίκτυο είναι εύκολη, αρκεί να λάβετε εγκαίρως υπόψη σας τα σημάδια που σας δίνει το ίδιο σας το παιδί και να ζητήσετε άμεσα βοήθεια από τους ειδικούς.
Και ως γονέας είναι πολύ εύκολο να επισημάνετε αλλαγές του τρόπου συμπεριφοράς του παιδιού σας.

Αν παρατηρήσετε τα παρακάτω συμπτώματα

  • Εκνευρισμός όταν το παιδί σας είναι εκτός Διαδικτύου
  • Χρήση του Διαδικτύου πολύ περισσότερο από το προτιθέμενο
  • Ξαφνική σχολική αποτυχία
  • Διαταραχές ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου
  • Μειωμένη φυσική δραστηριότητα
  • Διαταραχή στις οικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις
  • Αλλαγή των συνηθειών του παιδιού σας, όπως π.χ. παραμέληση φίλων, αγαπημένων χόμπι
  • Παραμέληση της προσωπικής υγιεινής

Επικοινωνήστε άμεσα με τη Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ στο τηλέφωνο 800 11 800 15 ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση help@saferinternet.gr.

Η Γραμμή αυτή απευθύνεται σε εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (παρενόχληση, εξάρτηση, επιβλαβές περιεχόμενο, παιδοφιλία, κ.α.).

Η Γραμμή Βοηθείας Υποστηρίζω 80011 80015 είναι χωρίς χρέωση για αστικές και υπεραστικές κλήσεις, στελεχώνεται από εξειδικευμένους παιδοψυχολόγους σε θέματα χρήσης - κατάχρησης διαδικτύου για τα παιδιά και τους εφήβους.

Λειτουργεί στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), στο Παράρτημα του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού», Μεσογείων 24, Γουδί, Δευτέρα -Παρασκευή και ώρες 09:00-15:00.

πληροφορίες www.saferinternet.gr

Γιορτάζουμε 360 χρόνια από τη γέννηση του Αγίου Ιωάννη Βαπτιστή ΔΕΛΑΣΑΛ

CCI12052011_00000

Δελασάλ,

εσύ μας άνοιξες το δρόμο, εσύ μας αγαπάς και μας μαθαίνεις,

κι αν είσαι εδώ και 300 χρόνια στην αγκαλιά του Θεού,

δεν έχεις φύγει λεπτό από κοντά μας,

είσαι καθημερινά δίπλα μας και μας φροντίζεις,

γι’ αυτό και εμείς λεπτό δε σε ξεχνούμε και σε αγαπούμε,

οδηγός και πυξίδα πάντα στην καρδιά μας,

γιατί πάντα εσύ μας οδηγείς προς το καλό,

εμάς τα δικά σου παιδιά,

τα παιδιά του Δελασάλ.

                     (η Δ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Δελασάλ Θεσσαλονίκης)

Ακροστοιχίδα ΔΕΛΑΣΑΛ (Δ’ τάξη Δημοτικού)

1. _ _ _ _ _ _

2. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

3. _ _ _ _ _ _ _ _

4. _ _ _ _ _ _ _

5. _ _ _ _ _ _

6. _ _ _ _ _

7. _ _ _ _

 

1. Στα σχολεία που ίδρυσε ο Ιωάννης Βαπτιστής Δελασάλ τα άπορα παιδιά φοιτούσαν … .

2. Ο Ιωάννης Βαπτιστής Δελασάλ ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη Δημοτική … .

3. Στα σχολεία του Ιωάννη Βαπτιστή Δελασάλ τα παιδιά διαβάζουν και γράφουν στη γαλλική και όχι

   στη … γλώσσα.

4. Ο Ιωάννης Βαπτιστής Δελασάλ καθιέρωσε την ταυτόχρονη διδασκαλία των μαθητών. Μέχρι τότε οι

   μαθητές διδάσκονταν… .

5. Το Άγιο Θέλημα του Θεού υπήρξε πάντα ο …  της ζωής του Ιωάννη Βαπτιστή Δελασάλ.

6. Εκτός από μεγάλος παιδαγωγός, ο Ιωάννης Βαπτιστής Δελασάλ υπήρξε και μεγάλος … .

7. Ο Ιωάννης Βαπτιστής Δελασάλ  αντιλήφθηκε τις πραγματικές ανάγκες του … και ιδιαίτερα των άπορων παιδιών.

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Πρόγραμμα ελεύθερης Εθελοντικής Ανάγνωσης

DSC02083 DSC02081

Ολοκληρώθηκε για το έτος 2010-2011 το πρόγραμμα ελεύθερης Εθελοντικής Ανάγνωσης στο οποίο συμμετείχαν μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου μας. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο μάθημα των Ελληνικών και συγκεκριμένα 10-15 λεπτά καθημερινά από το γλωσσικό μάθημα αφιερώθηκαν στο διάβασμα βιβλίου από τη βιβλιοθήκη της τάξης.

DSC02085 DSC02086

Μέσα από την υλοποίηση του ανωτέρω προγράμματος οι μαθητές εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους και χρησιμοποίησαν ποικίλες λέξεις με αποτέλεσμα να γίνει ο λόγος τους πιο δημιουργικός, ήρθαν σε επαφή με τη λογοτεχνία και απόκτησαν την ικανότητα να χειρίζονται γλωσσικά λογοτεχνικά δάνεια. Τέλος, οι μαθητές, μέσα από το πρόγραμμα, απόκτησαν ευγένεια και ηρεμία λόγου και ενισχύθηκε το αίσθημα της φιλαναγνωσίας τους.

Το πρόγραμμα επιμελήθηκαν και επέβλεψαν οι εκπαιδευτικοί της Ε’ τάξης Αναστάσιος Μπάρμπας και Χαρίλαος Μαυρίδης.

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΣΧΕΔΙΟ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΛΕΓΙΟ «ΔΕΛΑΣΑΛ» 2010-2011

Logo Βραβείο Αειφόρου ΣχολείουΌλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, μαθητικό δυναμικό, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και Διεύθυνση του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» θέτουμε ως κοινό στόχο την άμεση κινητοποίηση του Σχολείου μας για την υιοθέτηση μιας συνολικά αειφορικής λειτουργίας. Όλες οι τάξεις με την καθοδήγηση, την ευαισθησία και την ευρηματικότητα των δασκάλων τους αναπτύσσουν και παρουσιάζουν κάθε χρόνο θέματα όπως ανακύκλωση, αποψίλωση, αναδάσωση και διάσωση των υγροβιότοπων που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ενίσχυση της αειφόρου διαχείρισης. Όλοι έχουμε φέτος ένα κοινό σύνθημα: «Η Προσφορά είναι Ζωή!»

Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» εφοδιάζει τους μαθητές του με ένα «Εκπαιδευτικό Σχέδιο» που το χαρακτηρίζει η συνοχή και που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών και νέων. Στηρίζεται στην εμπειρία, στο διάλογο, στη συνεργασία και την πίστη σε κοινές αξίες, οι οποίες προσδίδουν στο «Λασαλιανό Εκπαιδευτικό Σχέδιο» μια ανθρωπιστική και πνευματική δύναμη. Το λασαλιανό σχολείο, σεβόμενο απόλυτα την ελευθερία συνείδησης του ατόμου και την προστασία του περιβάλλοντος, εξασφαλίζει από τη μια την αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου, την αμοιβαία κατανόηση και εκτίμηση, την αρμονική σχέση του σχολείου με την τοπική κοινωνία αλλά και συμβάλλει τα μέγιστα στην ουσιαστική παιδεία, στο σεβασμό προς τη φύση και στην αγάπη και ειρήνη ανάμεσα στους ανθρώπους.

Σήμερα, στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, της ισοπέδωσης και της σύγχυσης αρχών και αξιών, το λασαλιανό σχολείο, επίκαιρο όσο ποτέ, προσφέρει μόρφωση και αγωγή, καλλιεργεί την πίστη σε ιδανικά και βοηθάει τους μαθητές του να δώσουν νόημα στη ζωή τους. Η αναγκαιότητα και η πολυπλοκότητα της διαπαιδαγώγησης των νέων είναι συγχρόνως πρόκληση και περιπέτεια!!

Κάθε μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων χωριστά και ως σύνολο, ενεργεί τη φετινή σχολική χρονιά, όπως κάθε χρονιά άλλωστε από την ίδρυση του Δημοτικού, μέσα στο πλαίσιο ενός σχεδιασμένου χρονοδιαγράμματος ενεργειών οι οποίες θα έχουν ως στόχο την σταδιακή αλλαγή του σχολείου προς ένα αειφόρο σχολείο. Οι διδάσκοντες θα συνεργαστούν με τη διεύθυνση, με τα πενταμελή μαθητικά συμβούλια Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και συνεχώς θα συμμετέχουν σε επιμορφωτικές συναντήσεις εντός και εκτός σχολικής μονάδας για την επίτευξη αυτού του τόσο σημαντικού στόχου.

Γιορτή της Μητέρας


Την Κυριακή 10 Μαΐου κάναμε στις μανούλες μας το πιο όμορφο δώρο του κόσμου. Τους παρουσιάσαμε τη γιορτή της Α’ τάξης για τη μητέρα. Πρέπει να τους άρεσε πολύ γιατί συγκινήθηκαν και μας χειροκρότησαν δυνατά! Στο τέλος τους χαρίσαμε και έναν ωραίο πίνακα, που φτιάξαμε ο καθένας μόνος του, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών. Άξιζε η προσπάθειά μας!

   

Διαγωνισμός Αγγλικών '24

10ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά για την Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού


- Διαβάστε περισσότερα


- Παράταση Υποβολής Εργασιών

11ος Διαγωνισμός Ορθογραφίας

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

- Διαβάστε περισσότερα

«Καγκουρό» 2024


ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2023