Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2012

Μάθημα Μουσικής

Την αναγκαιότητα αγωγής και άσκησης των παιδιών με τη μουσική εξέφρασαν αιώνες τώρα οι μεγάλοι Έλληνες φιλόσοφοι Πλάτωνας και Αριστοτέλης και συνεχίζουν να εκφράζουν οι σύγχρονοι κοινωνιολόγοι και παιδαγωγοί. Εξάλλου, τα νανουρίσματα και τα παιδικά τραγουδάκια που πολλοί γονείς συνηθίζουν να τραγουδούν στα παιδιά τους, από τις πρώτες μέρες της ζωής τους, δείχνουν ότι αναγνωρίζουν ενστικτωδώς το γεγονός πως η μουσική παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη των παιδιών και την ικανότητα τους για μάθηση.
mousiki
Η διαπίστωση ότι η εξέλιξη του ατόμου δεν είναι ούτε βιολογική ωρίμανση, ούτε αποτυπωμένη μάθηση, αλλά μια συνεχής και δυναμική αναδιοργάνωση των ψυχολογικών και νοητικών δομών, υπήρξε έναυσμα για τη διαμόρφωση μουσικοπαιδευτικών προγραμμάτων που εμφανίστηκαν εν τέλει μέσα από την ένωση της μουσικής, της κίνησης και του λόγου. Τα ονόματα των Jaques-Dalcroze, Kodally και Carl Orff συνδέονται άμεσα με τα προγράμματα αυτά.

Το πρόγραμμα του μαθήματος της μουσικής βασίζεται στη φιλοσοφία των παραπάνω προγραμμάτων. Βασικό στοιχείο της μουσικής αγωγής είναι ο ρυθμός που προϋπάρχει ενστικτωδώς στο παιδί. Η μουσική εκπαίδευση πρέπει να αρχίζει με την ανθρώπινη φωνή. Οι μουσικοπαιδαγωγικές μέθοδοι που ακολουθούνται δεν διδάσκονται μηχανικά, γιατί έτσι υποβαθμίζουν το σημαντικότερο στοιχείο που είναι η καλλιέργεια της πρωτοβουλίας. Προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά χωρίς να τα πιέζουμε. Παίζουμε μαζί τους και το παιχνίδι λειτουργεί σαν κώδικας επικοινωνίας μεταξύ δασκάλου-παιδιού. Συνδυάζουμε τη μουσική αγωγή με το λόγο, τη ζωγραφική, τη φαντασία, τη συζήτηση. Τα μέσα μουσικής έκφρασης είναι το σώμα, η φωνή και τα μουσικά όργανα. Αρχική φροντίδα δεν είναι να εισάγουμε το παιδί σε μία μουσική παιδεία, αλλά να το βοηθήσουμε να κατανοήσει τη μουσικότητα των πραγμάτων που το περιβάλλουν.

Σύμφωνα με το ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ και το ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, σκοπός της μουσικής αγωγής είναι η ανάπτυξη και η καλλιέργεια της αισθητικής των μαθητών κατά την ακρόαση, εκτέλεση και δημιουργία της μουσικής ως μια από τις εκδηλώσεις καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικότητας του ανθρώπου. Μέσω αυτού του σκοπού και παράλληλα προς αυτόν, η μουσική αγωγή αποβλέπει στη γενικότερη καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της προσωπικότητας των μαθητών μέσα από την ενεργητική ακρόαση και τις δραστηριότητες μουσικής δημιουργίας και εκτέλεσης.

Στόχος της μουσικής αγωγής είναι ο μαθητής μέσα από τον πειραματισμό, τη δημιουργική ενασχόληση και την καλλιέργεια δεξιοτήτων, να εκτιμήσει και να αγαπήσει τη μουσική, να κατανοήσει, να συμμετάσχει ενεργά, να κοινωνικοποιηθεί μέσω της συνεργασίας και της συναναστροφής του με άλλα άτομα, να ευαισθητοποιηθεί γνωρίζοντας τις τέχνες, τον πολιτισμό και την πολιτιστική του παράδοση και κληρονομιά. Αυτό θα επιτευχθεί μέσα από το τραγούδι, τη μουσική ακρόαση, τη μουσική εκτέλεση (διαμέσου της φωνής, των μουσικών οργάνων, των παιχνιδιών με το σώμα, της κίνησης και της επικοινωνίας), κατανοώντας παράλληλα τη σημασία της μουσικής τόσο στο χώρο όσο και στο χρόνο. Το μάθημα της Μουσικής, περιλαμβάνει επίσης τραγούδια, μουσική προγραφή και προανάγνωση, οργανογνωσία, ρυθμική αγωγή με κρουστά όργανα, εξοικείωση με μουσικά προγράμματα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, εξοικείωση με την κλασσική μουσική, εκμάθηση ασκήσεων και τραγουδιών στο μεταλλόφωνο για τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού και στη φλογέρα για τους μαθητές των τάξεων Β΄- ΣΤ΄ Δημοτικού. Σκοπός της μουσικής προγραφής και προανάγνωσης είναι να διδαχθούν τα παιδιά βασικές μουσικές έννοιες, μέσα από τη γλώσσα που τα παιδιά καταλαβαίνουν καλύτερα, τη γλώσσα του παραμυθιού.

Το μάθημα διδάσκεται σε μία ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα με πιάνο, αρμόνιο, κρουστά όργανα, παραδοσιακά ελληνικά όργανα ντραμς καθώς και μουσική βιβλιοθήκη με πλούσιο αρχείο από βιβλία μουσικής και παρτιτούρες.

Η ευχαρίστηση που αισθάνεται το παιδί μέσω της μουσικής αγωγής είναι διπλή, ατομική και ομαδική. Μέσα από τις μουσικές δραστηριότητες δίνονται θαυμάσιες ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση, ιδιαίτερα σε παιδιά που είναι ντροπαλά ή που για διάφορους λόγους αρνούνται να συνεργασθούν. Η μέχρι τώρα πείρα, μας δίδαξε ότι σκοπός της μουσικής αγωγής δεν είναι η δημιουργία βιρτουόζων, αλλά η καλλιέργεια της ευαισθησίας του παιδιού με τη μουσική, καθώς επίσης και η πειθαρχία που απορρέει από τη λειτουργία του ομαδικά. Η φιλοσοφία των παραπάνω μουσικοπαιδαγωγικών συστημάτων είναι ότι: η μουσική εκπαίδευση, για να είναι επιτυχής, πρέπει να ξεκινά όσο το δυνατόν πιο νωρίς. Ας μην ξεχνάμε ότι η μουσική διαπαιδαγωγεί, διαμορφώνει και οικοδομεί τον χαρακτήρα και την προσωπικότητα του παιδιού. Η ενασχόληση, λοιπόν, με τον κόσμο των Μουσών και η αισθητική αγωγή πλάθουν και ολοκληρώνουν το άτομο και το προστατεύουν από το να γίνει θύμα της τραγικής ισοπέδωσης και ομοιομορφίας στην οποία καταδικάζεται από τον σύγχρονο πολιτισμό.

Με εκτίμηση
Θανάσης Χατζηγιάννης
Καθηγητής Μουσικής

CLUBS 2017 - 2018

Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

Club Α' Δημοτικού

Club Β' Δημοτικού

Club Γ'-Δ' Δημοτικού

Club E'-Στ' Δημοτικού

Διαγωνισμός Ορθογραφίας '17

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

Διαβάστε περισσότερα

Διαγωνισμός Αγγλικών

3ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

- Διαβάστε περισσότερα
- Αποτελέσματα

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007