Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Παρασκευή, 22 Απριλίου 2016

Χέρι αλληλεγγύης από τα Συγκροτήματα Παραδοσιακών χορών του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ»

«Το πιο σημαντικό στην εκπαιδευτική μας κοινότητα είναι η εμπειρία της αδελφοσύνης, που μας κάνει κτίστες όχι τοίχων, αλλά γεφυριών, με το να δίνουμε μια θέση σε όλους, χωρίς διακρίσεις και με το να είμαστε ανοιχτοί σε αυτό που μπορούν να μας διδάξουν, μέσα από τη διαφορετικότητά τους». 

Τα παιδιά των συγκροτημάτων Παραδοσιακών χορών του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» έδωσαν χέρι αλληλεγγύης και χόρεψαν για:
  • Τα παιδιά του Συλλόγου Α.Μ.Ε.Α. Δήμου Συκεών-Νεάπολης,
  • το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών-Βαρυκόων Πανοράματος και
  • το πρόγραμμα “Therapy dogs” Θεσσαλονίκη.
Φορώντας τα γιορτινά τους ανοιξιάτικα ρούχα, απέσπασαν τις καλύτερες εντυπώσεις, στο «24ο Φεστιβάλ Παιδικών Χορευτικών Συγκροτημάτων», που διοργάνωσε το Εργαστήρι Παραδοσιακού Χορού Δασκάλων και Νηπιαγωγών, την Κυριακή, 10 Απριλίου 2016, σε συνεργασία με τον Δήμο Νεάπολης-Συκεών και την Κοινωφελή Επιχείρηση Υπηρεσιών του Δήμου Νεάπολης-Συκεών, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1ου - 5ου Δ.Σ. Συκεών. Οι μαθητές/τριες εμφανίστηκαν στη σκηνή με τον χορό «Παλαμάκια», από την Ήπειρο, και στη συνέχεια χόρεψαν τους χορούς: «Καβοντορίτικο», από την Εύβοια, και τα αποκριάτικα «Κουκιά», από τη Λέσβο. Έπειτα, παρουσίασαν το αποκριάτικο παιχνίδι «Γαϊτανάκι» και αποχαιρέτησαν το κοινό με τον θεσσαλικό χορό «Ρογκατσιάρικο». Στο τέλος της εκδήλωσης, τα παιδιά βραβεύτηκαν με αναμνηστικά διπλώματα.

Πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά για την παρουσίασή τους, καθώς και στον Χοροδιδάσκαλό τους, κ. Ευάγγελο Τσαγανό.
Πέμπτη, 21 Απριλίου 2016

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ 2016 «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»

Το Σάββατο, 16 Απριλίου, το Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ» φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του, περίπου, 400 μαθητές Ε’ και Στ’ Δημοτικού από σχολεία των δήμων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, του δυτικού τμήματος του Ν. Θεσσαλονίκης, καθώς και από τους νομούς Πιερίας, Πέλλας και Ημαθίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες διαγωνίστηκαν στο πλαίσιο του πανελλήνιου διαγωνισμού φυσικής «Αριστοτέλης», που διοργανώνεται από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.
Τετάρτη, 20 Απριλίου 2016

Εξόρμηση Ομίλου Ορειβασίας

Μια πολύ όμορφη εξόρμηση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 4 Απριλίου, από τον Όμιλο Ορειβασίας του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ». Η πεζοπορία ξεκίνησε από το γραφικό χωριό Περιστερά και, διασχίζοντας 9,5 πανέμορφα χιλιόμετρα μέσα από λιβάδια, λόφους, κατάφυτα μονοπάτια και ανθισμένα περβόλια, κατέληγε στο πανέμορφο χωριό Λιβάδι.
Ο καιρός και η φύση ήταν ανοιξιάτικος και βοήθησε πολύ όλους τους ορειβάτες να απολαύσουν την ομορφιά του τοπίου, ατενίζοντας από μακριά τον Χορτιάτη και τη λίμνη Βόλβη, καθ΄ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Τρίτη, 19 Απριλίου 2016

Ολυμπιακό Μουσείο

Οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης επισκέφθηκαν το Ολυμπιακό Μουσείο και παρακολούθησαν δύο υπέροχα προγράμματα. Στο πρώτο πρόγραμμα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα ολυμπιακά αθλήματα, τα είδη τους, την εξέλιξή τους, τα υλικά κατασκευής των εξαρτημάτων τους, τις στολές των αθλητών, τα μετάλλια και να ακούσουν πολλές άλλες πληροφορίες που τα έφεραν πιο κοντά στο αθλητικό ιδεώδες και τις αξίες του, καθώς και στον τρόπο ζωής των πρωταθλητών.
Το δεύτερο πρόγραμμα ήταν εξίσου ενδιαφέρον και συγχρόνως πολύ διασκεδαστικό, αφού μας οδήγησε στο «να φτάσουμε τον εαυτό μας στα άκρα», γνωρίζοντας, με τη βοήθεια ειδικών μηχανημάτων, παιχνιδιών και μετρήσεων, τις ικανότητές μας. Επιστρέψαμε στο σχολείο κουρασμένοι από την προσπάθεια, αλλά όλοι κερδισμένοι!

2ος Φιλικός Αγώνας Μπάσκετ με το Δημοτικό «Απόστολος Παύλος»

Οι μικροί και οι μεγάλοι μπασκετμπολίστες του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ», μαθητές των Α΄, Β΄,Ε΄& ΣΤ΄ τάξεων, υποδέχθηκαν, με μεγάλη αγωνία και χαρά, την Πέμπτη, 7 Απριλίου 2016, στο κλειστό Γυμναστήριο του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ», τους παίκτες της ομάδας μπάσκετ του Δημοτικού «Απόστολος Παύλος». Επικοινωνία μέσω του Αθλητισμού, πλουτισμός του ψυχικού κόσμου των παιδιών με τις εμπειρίες, τις σκέψεις, τις εικόνες, τις καταστάσεις που δημιουργούνται μέσα στον αγώνα. Το σημαντικό που μπορεί έτσι να προκύψει, είναι να αποκτήσουν τα παιδιά την ικανότητα να αγωνίζονται με τις αρχές της «ευγενούς άμιλλας» και να μπαίνουν στη θέση των άλλων, μια ικανότητα πολύτιμη, η οποία θα τα βοηθήσει να έχουν κατανόηση και να ζουν σε αρμονία με τους συνανθρώπους τους στην κοινωνία. 

Συγχαρητήρια στα παιδιά και τους προπονητές για την εξαιρετική τους προσπάθεια!
Δευτέρα, 18 Απριλίου 2016

Επίσκεψη στο Τελλόγλειο Ίδρυμα και στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου

Τη Δευτέρα, 04 Απριλίου 2016, οι μαθητές της Ε΄ τάξης επισκέφτηκαν το Τελλόγλειο Ίδρυμα και θαύμασαν από κοντά προσωπικά έργα του Οδυσσέα Ελύτη, καθώς και άλλων γνωστών ζωγράφων που εμπνεύστηκαν από το έργο του ποιητή. Έπειτα, χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχετικά με τους πίνακες ζωγραφικής του παραπάνω ποιητή. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, έναν από τους πιο γνωστούς Βυζαντινούς ναούς. Ήταν μια ευχάριστη εκπαιδευτική εκδρομή. 
Ε΄ τάξη
Παρασκευή, 15 Απριλίου 2016

Επίσκεψη της ΣΤ΄τάξης στην Αθήνα

Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2016. Επιτέλους! Έφτασε η μέρα που περιμέναμε όλοι οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης από την αρχή της σχολικής χρονιάς! Η τριήμερη εκδρομή μας στην Αθήνα ξεκινάει!

Έπειτα από ένα κοπιαστικό, αλλά υπέροχο ταξίδι μέσα στο λεωφορείο, φτάσαμε στο ξενοδοχείο, το οποίο βρισκόταν στο κέντρο της Αθήνας, μια αναπνοή μακριά από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας.  Αργότερα, επισκεφθήκαμε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, όπου παρακολουθήσαμε ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που είχε σχέση με την αρχαία αγορά των Αθηνών. Κουρασμένοι αλλά ενθουσιασμένοι από την πρώτη μέρα του ταξιδιού μας, γυρίσαμε στο ξενοδοχείο με την αγωνία της επόμενης μέρας.
Το επόμενο πρωινό επισκεφθήκαμε τη Βουλή των Ελλήνων, η οποία μας εντυπωσίασε. Εκεί  είχαμε την ευκαιρία να καθίσουμε στα έδρανα των βουλευτών και να αισθανθούμε όπως και αυτοί την ώρα που βρίσκονται σ’ αυτήν την αίθουσα. Στη συνέχεια, απομακρυνθήκαμε από τη Βουλή και φτάσαμε στο μέρος που όλοι περιμέναμε, το περίφημο Αττικό Πάρκο. Εκεί κάναμε μια πλήρη και όμορφη ξενάγηση και παρακολουθήσαμε πολλά και παράξενα ζώα, όπως για παράδειγμα τις πολύ ψηλές καμηλοπαρδάλεις αλλά και τους σκανδαλιάρικους χιμπατζήδες!  Έπειτα, πήγαμε στο Αστεροσκοπείο της Πεντέλης, όπου εντυπωσιαστήκαμε από το τεράστιο τηλεσκόπιο, από το οποίο μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε τ’ αστέρια. Ακόμη, αυτό που μας ξάφνιασε ευχάριστα, ήταν ένα πάτωμα, το οποίο λειτουργούσε ως ασανσέρ, για να μπορούμε να βλέπουμε όλο τον ουρανό!  Μετά από ένα μικρό διάλειμμα , το βραδάκι, κάναμε έναν περίπατο στο κέντρο της Αθήνας και πήγαμε να γευματίσουμε και να διασκεδάσουμε σε μια παραδοσιακή ταβέρνα, που βρισκόταν στην όμορφη Πλάκα.
Πόσο σύντομα είχε φτάσει η τελευταία μέρα του ταξιδιού μας!  Την Κυριακή αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο μας νωρίς το πρωί όμως, πριν αποχαιρετήσουμε την πανέμορφη Αθήνα, κατευθυνθήκαμε στο Μουσείο Μπενάκη, στο οποίο είδαμε πολλά αρχαία αντικείμενα αλλά και φορεσιές. Ύστερα, μαζί με τους αγαπημένους μας δασκάλους, προχωρήσαμε προς το Σύνταγμα, για να παρακολουθήσουμε την Αλλαγή της Φρουράς, που γίνεται κάθε Κυριακή στο κέντρο της Αθήνας. Τελευταίος προορισμός μας ήταν το καταπληκτικό Μουσείο της Ακρόπολης, όπου θαυμάσαμε  υπέροχα γλυπτά, όπως οι πανέμορφες Καρυάτιδες και φυσικά θαμπωθήκαμε από τη λάμψη του Παρθενώνα!

Όταν επιστρέψαμε στη Θεσσαλονίκη, αρχίσαμε ασταμάτητα να περιγράφουμε στους γονείς μας πώς περάσαμε. Αυτή η εκδρομή θα μας μείνει αξέχαστη και θα θέλαμε πολύ να την επαναλάβουμε με τους συμμαθητές μας!!!
Βιβή Σ.
Πέμπτη, 14 Απριλίου 2016

Εκπαιδευτική Ρομποτική


Η ανταπόκριση των μαθητών μας στον όμιλο “Robot junior” είναι μεγάλη και, για τον λόγο αυτό, σας ενημερώνουμε ότι τη νέα σχολική χρονιά θα δημιουργηθούν τα παρακάτω τμήματα:
  • Για τους/τις μαθητές/τριες των Α΄ και Β΄ τάξεων του Δημοτικού:
  στην Α΄ Ζώνη (από τις 13.40’ έως τις 14.40’) κάθε Τρίτη και Πέμπτη και
  στη Β΄ Ζώνη (από τις 15.00’ έως τις 16.30’) μία φορά την εβδομάδα, κάθε Τετάρτη.
  • Για τους/τις μαθητές/τριες των  Γ΄ και Δ΄ τάξεων Δημοτικού:
  στην Α΄ Ζώνη (από τις 13.40’ έως τις 14.40’) κάθε Παρασκευή και
  στη Β΄ Ζώνη (από τις 15.00’ έως τις 16.30’) μία φορά την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη.
  • Για τους/τις  μαθητές/τριες  των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού:
  στη Β΄ Ζώνη (από τις 15.00’ έως τις 16.30’) μία φορά την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα.

Το Robot μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάπτυξη γνωστικών δομών από τα παιδιά. Η εκπαίδευση στη Ρομποτική πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει ως εισόδους: επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) και ως εξόδους:  κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Η ενασχόληση με τη Ρομποτική ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Ως εργαλεία χρησιμοποιούνται στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού τα πακέτα “WE DO”, της γνωστής δανέζικης εταιρείας συναρμολογούμενων παιχνιδιών LEGO.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της χρονιάς στον όμιλο της Ρομποτικής γίνεται μια ιστορική αναδρομή και μια γρήγορη περιγραφή σχετικά με το «Τι είναι ένα ρομπότ». Στόχος είναι  να καταλάβουν οι μαθητές το physical computing,  δηλαδή ότι όλα όσα υπάρχουν γύρω μας (από τον υπολογιστή μέχρι και το ρολόι στον τοίχο) έχουμε τη δυνατότητα να τα φτιάξουμε ΜΟΝΟΙ μας, αρκεί να αποκτήσουμε τη γνώση και το υλικό.
Τα παιδιά βλέπουν και πειραματίζονται με διαφορετικές κατασκευές. Περιεργάζονται τα ρομπότ και ταυτόχρονα ο εκπαιδευτής τούς εξηγεί τι είναι ο εγκέφαλος του NXT και περιγράφει τις δυνατότητες των ρομπότ.
Οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν διάφορα ρομπότ στα WORKSHOPS, όπου χωρίζονται σε μικρότερες ομάδες των 2 ατόμων και παραλαμβάνουν  από ένα kit με οδηγίες, για να κατασκευάσουν το πρώτο ρομποτάκι τους. Oι πρώτες τους κατασκευές είναι  απλές, για να κατανοήσουν την κίνηση του ρομπότ και όχι (ακόμα) τις αισθήσεις του. Γίνονται διαγωνισμοί μέσα στην τάξη, για να αναπτύξουν το αίσθημα του συναγωνισμού και της ομαδικότητας. Επίσης, τους δίνεται η δυνατότητα να κατασκευάζουν ρομπότ, τα οποία εμπνέονται μόνοι τους, για να οξύνουν τη φαντασία τους και ρομπότ τα οποία αντιστοιχούν σε διάφορες έννοιες:
Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας κ.ά.)
Μαθηματικά και Γεωμετρία (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων, όπως η περίμετρος κ.ά.)
Μηχανική (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων κ.ά.)
Τεχνολογία (τεχνολογικός αλφαβητισμός κ.ά.)
Ιστορία (πχ. με την κατασκευή ενός ρομπότ καταπέλτη - του Αρχιμήδη - τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας εκείνης της εποχής, καθώς και το έργο και την προσωπικότητα του Αρχιμήδη κ.ά.)
Στη συνέχεια, γίνεται εκμάθηση εντολών εγκεφάλου του ρομπότ. Αφού κατασκευάζεται το ρομπότ, ο εκπαιδευτής δείχνει στα παιδιά πώς λειτουργούν οι εντολές στο NXT, βάζοντάς τους να δώσουν κάποιες απλές εντολές, για να κινηθεί το ρομπότ. Στόχος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της εντολής και πώς δίνουμε λογική στον εγκέφαλο ενός ρομπότ. Να καταλάβουν, δηλαδή, πώς μπορούμε να δώσουμε αισθήσεις σε ένα ρομπότ με διαφορετικούς τρόπους, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλους τους (διαφορετικούς) ζωντανούς οργανισμούς. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να επιτευχθεί η εξοικείωση των παιδιών με τις διάφορες αισθήσεις σε πρακτικό επίπεδο.
Ένα άλλο κεφάλαιο, που διδάσκεται στις μεγαλύτερες τάξεις, είναι η παρουσίαση και η  χρήση  του software. Τα παιδιά δίνουν εντολές στη κατασκευή από το software και όχι από τον εγκέφαλο. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε διάφορους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται από το Υπουργείο Παιδείας. Στο πλαίσιο του μαθήματος, γίνεται προβολή βίντεο και χειρισμός των ρομπότ με smartphone, ώστε να γίνει κατανοητό  πως η ρομποτική δεν είναι ΜΟΝΟ η κατασκευή ενός android, αλλά πολλά περισσότερα όπως αυτόματοι πωλητές, ηλεκτρονικά παιχνίδια και άλλα καθημερινά πράγματα, που έχουν μηχανικό και προγραμματιστικό μέρος.
Τα μαθήματα γίνονται στο εργαστήριο Ρομποτικής του Κολεγίου από τον κ. Βλαδίμηρο Καουσλίδη, ειδικευμένο καθηγητή (Μηχανικό Αυτοματισμών).

Με εκτίμηση
Βάνα Βενιάδου
Υπεύθυνη Ζώνης Δραστηριοτήτων Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ»
Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016

«Παραμύθι χωρίς όνομα»

Στις 22, Μαρτίου, η Στ’ τάξη παρακολούθησε μια υπέροχη θεατρική παράσταση της Πηνελόπης Δέλτα, στο Μέγαρο Μουσικής, με τίτλο: «Παραμύθι χωρίς όνομα».  Πρόκειται για ένα λογοτεχνικό βιβλίο, που γράφτηκε στις αρχές του 20ου αιώνα και αργότερα έγινε θεατρικό έργο. Σ’ αυτό πρωταγωνιστεί μια βασιλική οικογένεια, η οποία ξόδευε συνέχεια τα χρήματα του βασιλείου, μέχρι που τελείωσαν. Τότε, σχεδόν όλοι οι κάτοικοι εγκατέλειψαν τη χώρα λόγω της φτώχειας. Έτσι, το αντίπαλο βασίλειο κήρυξε τον πόλεμο στη φτωχή χώρα, αλλά το βασιλόπουλο κατάφερε να μαζέψει τους κατοίκους που είχαν μείνει και κατάφεραν να εξολοθρεύσουν τον εχθρό. Αυτή η παράσταση μάς διδάσκει ότι δεν πρέπει ξοδεύουμε τα λεφτά μας και το κράτος να νοιάζεται για τους πολίτες του. 
Μιχαήλ Λ. 
μαθητής Στ’ τάξης

Τρίτη, 12 Απριλίου 2016

«Το ποδήλατο στη ζωή μας»

Όλοι αγαπάμε το ποδήλατο. Ειδικά τα παιδιά. Γι’ αυτό, στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας της Α΄ τάξης, επιλέξαμε το συγκεκριμένο θέμα, ώστε να μεταδώσουμε στους μικρούς μαθητές μας την αγάπη για την ποδηλασία, τον αθλητισμό και την υγιεινή διατροφή, ως πρωταρχικούς παράγοντες για μια καλύτερη ζωή. Ο κύριος Θωμάς Μήττας, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Προπονητής Ποδηλασίας στον Όμιλο Ποδηλασίας του Σχολείου μας, Προπονητής Εθνικής Ομάδας στην Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας (1995-1999) και Διευθυντής Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων Ορεινής Ποδηλασίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 στην Αθήνα, ήταν η καλύτερη επιλογή, για να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας με το ποδήλατο! Με μεγάλο ενθουσιασμό παρακολουθήσαμε την παρουσίασή του και συμμετείχαμε στη συζήτηση για την ιστορία του ποδηλάτου, τη χρήση του ως μέσο άθλησης, ως μέσο ψυχαγωγίας και ως μέσο μεταφοράς. Τώρα, λοιπόν, που μπήκε η άνοιξη, ας ευχηθούμε σε όλους με μια φωνή: «Καλές ποδηλατικές βόλτες!».
Δευτέρα, 11 Απριλίου 2016

Εκπαιδευτική εκδρομή στο θέατρο «Αυλαία»

Την Τρίτη, 29 Μαρτίου, εμείς, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης πήγαμε στο θέατρο «Αυλαία» και παρακολουθήσαμε μια παράσταση που λεγόταν  «Παραμύθια στο ασανσέρ». 

Πέντε άνθρωποι, κάθε μέρα, βρίσκονται στο ίδιο «ασανσέρ». Άχνα δεν έβγαζε κανένας, ώσπου μια μέρα τα πράγματα άλλαξαν...  Ένας απ' αυτούς, άρχισε να λέει ένα παραμύθι: "Μία φορά κι έναν καιρό ζούσε ένα φίδι που κατέβηκε στην  ακρογιαλιά για να φάει..." Έτσι, άρχισαν να λένε πολλά και διάφορα παραμύθια και να τα αναπαριστούν.  Μετά από λίγες μέρες, οι άνθρωποι αυτοί έγιναν αχώριστοι φίλοι...

Όταν φτάσαμε στο θέατρο, μπήκαμε στην αίθουσα και ένας κύριος  μας έδειξε τις θέσεις μας. Είχε πολύ κόσμο!  Μετά από λίγο, χτύπησαν τα κουδουνάκια κι άρχισε η παράσταση. Βγήκαν τότε οι ηθοποιοί και μας διηγήθηκαν, με τον τρόπο τους, ιστορίες, από διάφορα μέρη του κόσμου. Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση ήταν η πειστικότητα των ηθοποιών! Στη μέση της παράστασης κάναμε ένα διάλειμμα για να φάμε. Η παράσταση είχε διάρκεια 90 λεπτών και, όταν τελείωσε, οι ηθοποιοί μάς αποχαιρέτησαν με ένα αστείο τραγούδι.  Πέρασα φανταστικά σ' αυτήν την εκδρομή και ελπίζω να επισκεφτώ ξανά αυτό το θέατρο και με την οικογένειά μου!

Οι μαθητές της Γ΄ τάξης
Σ. Μιχαήλ, Φ. Αλέξανδρος, Χ. Θεόφιλος
Παρασκευή, 8 Απριλίου 2016

«Όταν ο αθλητισμός συναντά την αλληλεγγύη και τον εθελοντισμό»

Με μεγάλη επιτυχία στέφθηκε η συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου «ΔΕΛΑΣΑΛ» στον 11ο Διεθνή Μαραθώνιο «Μέγας Αλέξανδρος» στον αγώνα των 1.000 μ, την Κυριακή, 3 Απριλίου. Οι μαθητές/τριες μάς συγκίνησαν, τρέχοντας μαζί με χιλιάδες παιδιά άλλων σχολείων του Νομού Θεσσαλονίκης για το «Χαμόγελο του Παιδιού» και με το σύνθημα «Όλοι μαζί μπορούμε, όλοι μαζί Συμμετέχουμε».  «Μαζί κι από Κοινού», χαρήκαμε και βιώσαμε το αληθινό νόημα του εθελοντισμού και του αθλητισμού.  Γιατί στον αθλητισμό «όλοι είμαστε νικητές».
Πέμπτη, 7 Απριλίου 2016

Μια συγγραφέας ανάμεσά μας

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού φιλαναγνωσίας, που διοργανώνουν κάθε χρόνο τα λασαλιανά σχολεία της Ελλάδας, την Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2016, επισκέφτηκε το σχολείο μας η πολύ γνωστή συγγραφέας παιδικών βιβλίων, κ.Λότη Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου. Οι μαθητές/τριες της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης την υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και αγάπη, καθώς είχαν διαβάσει τα βιβλία της «Ζητείται Μικρός» και «Για την άλλη πατρίδα». Στην αίθουσα της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας, η παραπάνω συγγραφέας συνομίλησε με τους μαθητές και απάντησε με μεγάλο ενδιαφέρον όλες τις ερωτήσεις τους.  Ήταν μια σημαντική εμπειρία για όλους μας, που μας γέμισε όμορφα συναισθήματα για τα λογοτεχνικά βιβλία.

Διαγωνισμός Ορθογραφίας '18

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

Διαβάστε περισσότερα

Διαγωνισμός Αγγλικών '18

4ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

Διαβάστε περισσότερα

CLUBS 2017 - 2018

Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

Club Α' Δημοτικού

Club Β' Δημοτικού

Club Γ'-Δ' Δημοτικού

Club E'-Στ' Δημοτικού

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007