Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Πέμπτη, 14 Απριλίου 2016

Εκπαιδευτική Ρομποτική


Η ανταπόκριση των μαθητών μας στον όμιλο “Robot junior” είναι μεγάλη και, για τον λόγο αυτό, σας ενημερώνουμε ότι τη νέα σχολική χρονιά θα δημιουργηθούν τα παρακάτω τμήματα:
  • Για τους/τις μαθητές/τριες των Α΄ και Β΄ τάξεων του Δημοτικού:
  στην Α΄ Ζώνη (από τις 13.40’ έως τις 14.40’) κάθε Τρίτη και Πέμπτη και
  στη Β΄ Ζώνη (από τις 15.00’ έως τις 16.30’) μία φορά την εβδομάδα, κάθε Τετάρτη.
  • Για τους/τις μαθητές/τριες των  Γ΄ και Δ΄ τάξεων Δημοτικού:
  στην Α΄ Ζώνη (από τις 13.40’ έως τις 14.40’) κάθε Παρασκευή και
  στη Β΄ Ζώνη (από τις 15.00’ έως τις 16.30’) μία φορά την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη.
  • Για τους/τις  μαθητές/τριες  των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού:
  στη Β΄ Ζώνη (από τις 15.00’ έως τις 16.30’) μία φορά την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα.

Το Robot μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάπτυξη γνωστικών δομών από τα παιδιά. Η εκπαίδευση στη Ρομποτική πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών, οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει ως εισόδους: επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) και ως εξόδους:  κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Η ενασχόληση με τη Ρομποτική ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Ως εργαλεία χρησιμοποιούνται στις Α΄ και Β΄ τάξεις του Δημοτικού τα πακέτα “WE DO”, της γνωστής δανέζικης εταιρείας συναρμολογούμενων παιχνιδιών LEGO.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της χρονιάς στον όμιλο της Ρομποτικής γίνεται μια ιστορική αναδρομή και μια γρήγορη περιγραφή σχετικά με το «Τι είναι ένα ρομπότ». Στόχος είναι  να καταλάβουν οι μαθητές το physical computing,  δηλαδή ότι όλα όσα υπάρχουν γύρω μας (από τον υπολογιστή μέχρι και το ρολόι στον τοίχο) έχουμε τη δυνατότητα να τα φτιάξουμε ΜΟΝΟΙ μας, αρκεί να αποκτήσουμε τη γνώση και το υλικό.
Τα παιδιά βλέπουν και πειραματίζονται με διαφορετικές κατασκευές. Περιεργάζονται τα ρομπότ και ταυτόχρονα ο εκπαιδευτής τούς εξηγεί τι είναι ο εγκέφαλος του NXT και περιγράφει τις δυνατότητες των ρομπότ.
Οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν διάφορα ρομπότ στα WORKSHOPS, όπου χωρίζονται σε μικρότερες ομάδες των 2 ατόμων και παραλαμβάνουν  από ένα kit με οδηγίες, για να κατασκευάσουν το πρώτο ρομποτάκι τους. Oι πρώτες τους κατασκευές είναι  απλές, για να κατανοήσουν την κίνηση του ρομπότ και όχι (ακόμα) τις αισθήσεις του. Γίνονται διαγωνισμοί μέσα στην τάξη, για να αναπτύξουν το αίσθημα του συναγωνισμού και της ομαδικότητας. Επίσης, τους δίνεται η δυνατότητα να κατασκευάζουν ρομπότ, τα οποία εμπνέονται μόνοι τους, για να οξύνουν τη φαντασία τους και ρομπότ τα οποία αντιστοιχούν σε διάφορες έννοιες:
Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας κ.ά.)
Μαθηματικά και Γεωμετρία (αναλογίες, μέτρηση αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων, όπως η περίμετρος κ.ά.)
Μηχανική (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση μηχανικών λύσεων κ.ά.)
Τεχνολογία (τεχνολογικός αλφαβητισμός κ.ά.)
Ιστορία (πχ. με την κατασκευή ενός ρομπότ καταπέλτη - του Αρχιμήδη - τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ανάπτυξη της τεχνολογίας εκείνης της εποχής, καθώς και το έργο και την προσωπικότητα του Αρχιμήδη κ.ά.)
Στη συνέχεια, γίνεται εκμάθηση εντολών εγκεφάλου του ρομπότ. Αφού κατασκευάζεται το ρομπότ, ο εκπαιδευτής δείχνει στα παιδιά πώς λειτουργούν οι εντολές στο NXT, βάζοντάς τους να δώσουν κάποιες απλές εντολές, για να κινηθεί το ρομπότ. Στόχος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της εντολής και πώς δίνουμε λογική στον εγκέφαλο ενός ρομπότ. Να καταλάβουν, δηλαδή, πώς μπορούμε να δώσουμε αισθήσεις σε ένα ρομπότ με διαφορετικούς τρόπους, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλους τους (διαφορετικούς) ζωντανούς οργανισμούς. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να επιτευχθεί η εξοικείωση των παιδιών με τις διάφορες αισθήσεις σε πρακτικό επίπεδο.
Ένα άλλο κεφάλαιο, που διδάσκεται στις μεγαλύτερες τάξεις, είναι η παρουσίαση και η  χρήση  του software. Τα παιδιά δίνουν εντολές στη κατασκευή από το software και όχι από τον εγκέφαλο. Επιπλέον, οι μαθητές/τριες συμμετέχουν σε διάφορους διαγωνισμούς που προκηρύσσονται από το Υπουργείο Παιδείας. Στο πλαίσιο του μαθήματος, γίνεται προβολή βίντεο και χειρισμός των ρομπότ με smartphone, ώστε να γίνει κατανοητό  πως η ρομποτική δεν είναι ΜΟΝΟ η κατασκευή ενός android, αλλά πολλά περισσότερα όπως αυτόματοι πωλητές, ηλεκτρονικά παιχνίδια και άλλα καθημερινά πράγματα, που έχουν μηχανικό και προγραμματιστικό μέρος.
Τα μαθήματα γίνονται στο εργαστήριο Ρομποτικής του Κολεγίου από τον κ. Βλαδίμηρο Καουσλίδη, ειδικευμένο καθηγητή (Μηχανικό Αυτοματισμών).

Με εκτίμηση
Βάνα Βενιάδου
Υπεύθυνη Ζώνης Δραστηριοτήτων Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ»

CLUBS 2017 - 2018

Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

Club Α' Δημοτικού

Club Β' Δημοτικού

Club Γ'-Δ' Δημοτικού

Club E'-Στ' Δημοτικού

Διαγωνισμός Ορθογραφίας '17

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

Διαβάστε περισσότερα

Διαγωνισμός Αγγλικών

3ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

- Διαβάστε περισσότερα
- Αποτελέσματα

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007