Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Τρίτη, 21 Ιουλίου 2015

Καλό Καλοκαίρι!

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2015

«Vacances d' été» 2015 - Ραδιοφωνική εκπομπή

Η φετινή, δροσερή ραδιοφωνική εκπομπή είναι αφιερωμένη στα νησιά της Ελλάδας. Στο καλοκαιρινό πρόγραμμα "Radio" του «Vacances d' été», συμμετέχουν μαθητές των Γ', Δ', Ε' & ΣΤ' τάξεων του Δημοτικού.

Υπεύθυνος Δάσκαλος:  Λάμπρος Κουτσιώρας

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2015

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΚΑΚΙ ΠΑΙΔΩΝ-ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ 2015

Με εξαιρετικά αποτελέσματα για τη σκακιστική ομάδα του Σ.Α.Κ. «ΔΕΛΑΣΑΛ» έκλεισε η φετινή σχολική χρονιά. Το πάθος και η αγάπη για το σκάκι οδήγησαν τους αθλητές της ομάδας μας στο Ρίο της Πάτρας, όπου διοργανώθηκαν τα ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΣΚΑΚΙ ΠΑΙΔΩΝ-ΚΟΡΑΣΙΔΩΝ. Το τουρνουά διήρκεσε από τις 26 Ιουνίου έως και τις 2 Ιουλίου και περιλάμβανε συνολικά 9 παρτίδες. Ύστερα από μια σκληρή προετοιμασία, οι τέσσερις εκπρόσωποι του Κολεγίου μας βρέθηκαν αντιμέτωποι με πρωταθλητές σκακιστές απ’ όλη την Ελλάδα, διεκδικώντας μια αξιόλογη θέση στη γενική κατάταξη. Ακολουθώντας τις συμβουλές των προπονητών τους, στάθηκαν επάξια στο ύψος των περιστάσεων από τον πρώτο γύρο και μέχρι να χτυπήσει το καμπανάκι της λήξης. Μετά από κάθε παρτίδα η αγωνία κορυφωνόταν, ωστόσο τα αποτελέσματα δικαίωσαν απόλυτα τους μικρούς μας ήρωες, οι οποίοι αγωνίστηκαν με θάρρος και επιμονή και μας έκαναν όλους περήφανους. Συγχαρητήρια για άλλη μια φορά αξίζουν και στα τέσσερα μέλη της αποστολής μας.

Αποτελέσματα:

  • Παπαθανασίου Σ. (3η θέση)
  • Φωτιάδης Α. (4η θέση)
  • Τζάρτζη Π. (8η θέση)
  • Μπατζόλη Μ. (10η θέση)

Σύσσωμη η αποστολή του Σ.Α.Κ. «ΔΕΛΑΣΑΛ» ευχαριστεί θερμά τη Γενική Διεύθυνση του Κολεγίου για τη στήριξη του αγώνα των σκακιστών.

Οι γονείς των συμμετεχόντων ευχαριστούν θερμά τους προπονητές των παιδιών, τον κύριο Βασίλη Τσαρουχά και την κυρία Ελένη Ουσταμπασίδου, για την προετοιμασία αλλά και για την εμψύχωση των σκακιστών στη σημαντική προσπάθεια που έκαναν.

Πέμπτη, 9 Ιουλίου 2015

«Vacances d' été» 2015 –3η εβδομάδα

Με μεγάλη επιτυχία έκλεισε η τρίτη και τελευταία εβδομάδα των καλοκαιρινών διακοπών στο Κολέγιο «ΔΕΛΑΣΑΛ». Οι κατασκηνωτές επιδόθηκαν σε ποδηλασία, κολύμβηση, hockey, στίβο, ιππασία, flying fox, αναρρίχηση, laser gun, αλλά και ρομποτική, summer science lab, comic, atelier des artistes και «ονειρο-μαγειρέματα».

Μία δημιουργική εβδομάδα με πολλές δραστηριότητες, παιχνίδια και εκδρομές. Οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το «Palais de sports», όπου προπονήθηκαν στον τομέα της «Ενόργανης Γυμναστικής», καθώς επίσης και το όμορφο Λευκοχώρι Σερρών για υπαίθριες δραστηριότητες.

Στην τελετή λήξης, μαθητές και εκπαιδευτικοί, έσβησαν τα 12 κεράκια της τούρτας των “Vacances d’été”, τα οποία αντιστοιχούν στα χρόνια πραγματοποίησης του προγράμματος και ευχήθηκαν όλοι ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και του χρόνου με υγεία!

Τετάρτη, 8 Ιουλίου 2015

«Σπουδαίοι άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο»

Το ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των μαθητών της Β΄ τάξης με θέμα: «Σπουδαίοι άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο», ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των καταπληκτικών κολάζ, που δημιούργησαν τα παιδιά, είτε μόνα τους είτε με τη βοήθεια των γονιών τους. Το σημαντικότερο, βέβαια, κέρδος τους ήταν ότι η ζωή και το έργο κάποιων ανθρώπων, όπως του Μπετόβεν, της Μητέρας Τερέζας ή του Μαχάτμα Γκάντι, τους επηρέασε τόσο πολύ, ώστε να θέσουν μικρούς ή μεγάλους στόχους για την υπόλοιπη ζωή τους. Λέτε, ανάμεσά τους να κρύβονται οι μελλοντικοί σπουδαίοι άνθρωποι, που θα αλλάξουν τον δικό μας κόσμο; Εμείς, πάντως, τους το ευχόμαστε και ελπίζουμε να το πετύχουν!

WP_000097
Τρίτη, 7 Ιουλίου 2015

Vacances d' été - «Το μεγάλο μας Τσίρκο»

Η παιδική σκηνή του θερινού προγράμματος του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ» “ανέβασε” τη θεατρική παράσταση «Το μεγάλο μας Τσίρκο». Το εμβληματικό αυτό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη αποτελεί σταθμό όχι μόνο για το νεοελληνικό θέατρο, αλλά και για τη σύγχρονη κοινωνική και πολιτική ελληνική ιστορία.

Οι εξήντα ηθοποιοί των “Vacances d' été” παρέδωσαν μαθήματα Ελληνικής ιστορίας μέσα από σατιρικά και δραματικά νούμερα αλλά και τραγούδια. Η παράδοση του μαθήματος δεν ήταν ανιαρή και «δασκαλίστικη». Κύλησε με χιούμορ, με πικρές αλήθειες και με τραγούδια, τα οποία σχολιάζουν και καταγράφουν την ιστορία της Ελλάδας από την Τουρκοκρατία, τον Όθωνα και τους υπόλοιπους κυβερνήτες της ανεξάρτητης Ελλάδας, ως τη Μικρασιατική καταστροφή και τον πόλεμο του ΄40. Ο βασικότερος ήρωας του έργου ήταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, τον οποίο αλληγορικά ο θεατρικός συγγραφέας τοποθετεί στην επανάσταση της 3ης του Σεπτέμβρη 1843, μέσα από την οποία ο ελληνικός λαός διεκδίκησε Σύνταγμα και καλούσε τους Έλληνες σε νέο ξεσηκωμό.

Θερμά συγχαρητήρια στη θεατρολόγο του Κολεγίου μας, κ. Πέννυ Γραικού, η οποία καθοδήγησε τους μικρούς ηθοποιούς σε μια εξαιρετική ερμηνεία, διευρύνοντας τον ρόλο που μπορεί να έχει το θέατρο όχι μόνο ως μέσο ψυχαγωγίας, αλλά και ως εργαλείο μάθησης και ουσιαστικής παιδείας.

Ευχαριστούμε θερμά και τους αγαπητούς μας γονείς και κηδεμόνες, οι οποίοι άφησαν τις δουλειές τους και τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωσή μας.

Παρακάτω παραθέτουμε σχόλια για την παράσταση από το «Βιβλίο εντυπώσεων» των “Vacances d' été ”:

«Γνωρίζαμε ότι το εξαιρετικό θεατρικό αυτό έργο του Καμπανέλη σημάδεψε μια εποχή, αλλά δεν περιμέναμε να είναι τόσο διαχρονικό!»

«Εύχομαι να ανεβαίνουν πάντα τέτοιες παραστάσεις και να δημιουργούνται τέτοια θεατρικά έργα που να μας βάζουν να σκεφτόμαστε!»

Μετά το τέλος της θεατρικής παράστασης, οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν και τα χαμόγελα των παιδιών πολλαπλασιάστηκαν όταν αντίκρισαν έναν ακροβάτη στο σχολείο τους! Και το ταξίδι συνεχίζεται…

Κυριακή, 5 Ιουλίου 2015

Πρόσκληση

Πέμπτη, 2 Ιουλίου 2015

Παρουσίαση των βυζαντινών μνημείων από τους μαθητές της Ε’ τάξης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης, αφού έκαναν την περιήγηση τους στα βυζαντινά μνημεία της πόλης και μελέτησαν κείμενα, ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσουν τις δικές τους εργασίες, χρησιμοποιώντας το Powerpoint. Μ’ αυτόν τον τρόπο έκαναν πιο ευχάριστη την παρουσίαση και τα ίδια τα παιδιά το χάρηκαν πραγματικά!

Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2015

Η Ε’ τάξη ζωγραφίζει τα βυζαντινά μνημεία της πόλης

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού project της Ε’ τάξης «Ανακαλύπτοντας τα βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης», οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγράφισαν μερικά από τα πιο σπουδαία που έχει η πόλη μας, όπως η Αψίδα του Γαλέριου, η Ροτόντα, ο Πύργος του Τριγωνίου και διάφορες βυζαντινές εκκλησίες.

Εκπαιδευτικός σχεδιασμός Ε' τάξης

Στην Ε΄τάξη, πέραν της υλοποίησης του εγκεκριμένου αναλυτικού προγράμματος του Υπουργείου Παιδείας, θα εφαρμόσουμε μια σειρά από επιπλέον δραστηριότητες και μεθόδους διδασκαλίας με στόχο τον εμπλουτισμό της διδασκόμενης ύλης, την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών/τριών και την επίτευξη επιπλέον γνωστικών στόχων. Ακόμη οι τάξεις της Ε΄τάξης είναι εξοπλισμένες με διαδραστικούς πίνακες γεγονός που θα συμβάλει ενισχυτικά και με ποικίλους τρόπους στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία και προσέγγιση όλων των μαθημάτων.

Πιο αναλυτικά:
Η ύλη της Γλώσσας βασίζεται στην επανάληψη όλων των γραμματικών φαινομένων που διδάχτηκαν οι μαθητές στις προηγούμενες τάξεις του Δημοτικού, ώστε να κατακτήσουν και να κατανοήσουν πλήρως τη γραμματική και να είναι σε θέση να μπορούν να εμβαθύνουν περαιτέρω και επιλεκτικά στα γραμματικά φαινόμενα που θα συναντούν στην Στ’ τάξη. Επιπλέον, παράλληλα με τη γραμματική, οι μαθητές διδάσκονται και μια σειρά από βασικές γνώσεις του Συντακτικού, έτσι ώστε να έχουν ένα ολοκληρωμένο θεωρητικό υπόβαθρο στη γλώσσα. Αυτή η παράλληλη διδασκαλία της Γραμματικής και του Συντακτικού θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη προϋπόθεση και λειτουργεί ενισχυτικά στους μαθητές μας κατά τη διάρκεια επίτευξης των υπόλοιπων γνωστικών στόχων στη γλώσσα (Σκέφτομαι και Γράφω, Ορθογραφία, Εμπλουτισμό του Λεξιλογίου που χρησιμοποιούν στον προφορικό και στο γραπτό λόγο).

Ειδικότερα, για την εξάσκηση των μαθητών στο γραπτό λόγο (Σκέφτομαι και Γράφω), προσπαθούμε με ποικιλία ασκήσεων να κατανοήσουν οι μαθητές τη δομή της παραγράφου και, αξιοποιώντας και τις υπόλοιπες ικανότητες τους στη γλώσσα (ορθογραφία, λεξιλόγιο, συντακτικό και γραμματική), επιδιώκουμε να οι μαθητές μας να γράφουν σε τακτά χρονικά διαστήματα μικρά και μεγάλα κείμενα τα οποία στη συνέχεια συζητάμε, σχολιάζουμε και διορθώνουμε όλοι μαζί στην τάξη.
Για την επίτευξη όλων αυτών των στόχων υπάρχουν βοηθητικές εκδόσεις: Το Σπιράλ Γραμματικής με ασκήσεις γραμματικής, το Σπιράλ Συντακτικού με ασκήσεις συντακτικού, το Σπιράλ Ορθογραφίας με ασκήσεις ορθογραφίας και, τέλος, το Σπιράλ Συντακτικού το οποίο περιέχει τη θεωρία του συντακτικού γραμμένη πολύ απλά για μαθητές Δημοτικού μαζί με ασκήσεις.

Η ύλη των Μαθηματικών στην Ε΄ Δημοτικού στοχεύει στο να προετοιμάζει τους μαθητές για την ΣΤ’ Τάξη αλλά και για την Α΄ Γυμνασίου. Συγκεκριμένα, γίνεται επανάληψη στους αριθμούς μέχρι το 1.000.000, στην αξία θέσης ψηφίου σε μεγάλους αριθμούς, στην επίλυση προβλημάτων με μεγάλους αριθμούς, ενώ, για πρώτη φορά, στην Ε΄ Δημοτικού οι μαθητές μαθαίνουν τους δεκαδικούς αριθμούς, έρχονται σε επαφή με γεωμετρικά σχήματα και την έννοια της περιμέτρου, μελετούν τις μονάδες μέτρησης του μήκους, του χρόνου και της επιφάνειας, μαθαίνουν να βρίσκουν το Ε.Κ.Π., να διαχωρίζουν τα τρίγωνα ως προς τις γωνίες τους και, τέλος, να διαχειρίζονται και να αξιολογούν τις πληροφορίες σε ένα πρόβλημα.

Επιπλέον, θεωρώντας ότι οι δραστηριότητες και οι ασκήσεις των σχολικών εγχειριδίων δεν είναι επαρκείς και δεν ανταποκρίνονται τόσο στο επίπεδο των μαθητών μας όσο και στους επιπλέον στόχους που θέτουμε για αυτούς, συνθέσαμε ένα βοήθημα Μαθηματικών με επιπλέον ασκήσεις και προβλήματα, το οποίο θεωρούμε ότι συμβάλλει στην καλύτερη και πολύπλευρη εμπέδωση της ύλης.
Όσον αφορά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της σχολικης χρονιάς αυτές γίνονται πάντα με συγκεκριμένα κριτήρια, όπως είναι ο συνδυασμός τους με τη διδασκόμενη ύλη της τάξης (π.χ. επισκέψεις σε βυζαντινά μνημεία της πόλης στην Ε’ τάξη για το μάθημα της Ιστορίας), με την εκπόνηση κάποιου προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Αγωγής Υγείας που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς και η αξιολόγηση της δυνατότητας που προσφέρουν οι χώροι που επισκεπτόμαστε ώστε οι μαθητές να μην απλά παθητικοί δέκτες κάποιων εκθεμάτων αλλά μέσα από δραστηριότητες να συμμετέχουν ενεργά.

Διαγωνισμός Ορθογραφίας '17

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

Διαβάστε περισσότερα

Διαγωνισμός Αγγλικών

3ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

- Διαβάστε περισσότερα
- Αποτελέσματα

CLUBS 2016 - 2017

Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

Club Α’-Β’ Δημοτικού
Club Γ'-Δ’ Δημοτικού
Club E'-Στ’ Δημοτικού

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007