Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΑΕΙΦΟΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2012

1. Αναλυτική περιγραφή των επιμέρους δράσεων και κατανομή αρμοδιοτήτων

Α)Η Ομάδα Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας προτίθεται να κάνει τα εξής:

  • Επαφή με επιστημονικούς συνεργάτες
  • Κοινοποίηση προγραμμάτων σε Σχολικό Σύμβουλο και Υπεύθυνο Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας της Δ/νσης Π.Ε.
  • Διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για γονείς και δασκάλους
  • Εκπαιδευτικό υλικό και Λογισμικό προγράμματος
  • Ανατροφοδότηση συναδέλφων και αξιολόγηση προγραμμάτων
  • Θέσπιση συστήματος πρόληψης και καταπολέμησης επιθετικών συμπεριφορών μέσα από τη συνεργασία των εμπλεκομένων.
  • Θέσπιση στόχων
  • Επαφή με συγγραφείς που διαπραγματεύονται την επιθετικότητα
  • Δημιουργία παραμυθιού από τους μαθητές της Β΄δημοτικού με σχετικό θέμα
  • Προώθηση Δράσεων σε εφημερίδα, blog και Souvenir του Σχολείου
  • Διοργάνωση της 6ης Μαρτίου : « Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο»
  • Γιορτή Αποφοίτησης Στ’ δημοτικού «Στάσου πλάι μου» με θέμα τη σχολική βία (Τετάρτη, 13/6/2012)
  • Αξιολόγηση Προγράμματος

Β)Η Ομάδα Πολιτιστικού Προγράμματος προτίθεται να κάνει τα εξής:

  • Επαφή με επιστημονικούς συνεργάτες
  • Κοινοποίηση προγραμμάτων σε Σχολικό Σύμβουλο και Υπεύθυνο Προγραμμάτων Πολιτιστικών θεμάτων της Δ/νσης Π.Ε.
  • Διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων γνωριμίας με την πολιτιστική κληρονομιάς για μαθητές και δασκάλους
  • Εκπαιδευτικό υλικό και Λογισμικό προγράμματος
  • Ανατροφοδότηση συναδέλφων και αξιολόγηση προγραμμάτων
  • Δημιουργία αναμνηστικών τευχών για Ε΄και Στ΄δημοτικού με θέμα την ιστορία της Θεσσαλονίκης και τα μνημεία της.
  • Προώθηση Δράσεων σε εφημερίδα, blog και Souvenir του Σχολείου
  • Διοργάνωση Εορταστικού Πολιτιστικού Προγράμματος: «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται… 1912 – 2012»
  • Δημιουργία Αφίσας και Πρόσκλησης της Εκδήλωσης
  • Αξιολόγηση Προγράμματος

Γ)Η Ομάδα Περιβαλλοντικών προγραμμάτων προτίθεται να κάνει τα εξής:

  • Επαφή με επιστημονικούς συνεργάτες
  • Κοινοποίηση προγραμμάτων σε Σχολικό Σύμβουλο και Υπεύθυνο Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων της Δ/νσης Π.Ε.
  • Διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων και εκδρομών τάξεων
  • Διοργάνωση διαλέξεων από επιστήμονες και συγγραφείς βιβλίων
  • Εκπαιδευτικό υλικό και Λογισμικό προγράμματος
  • Ανατροφοδότηση συναδέλφων και αξιολόγηση προγραμμάτων
  • Προώθηση Δράσεων σε εφημερίδα, blog και Souvenir του Σχολείου
  • Διοργάνωση περιβαλλοντικών δράσεων
  • Επαφή με το «Πάμε σινεμά» και δημιουργία ταινίας μικρού μήκους οικολογικού περιεχομένου από μαθητές της Δ΄τάξης
  • Συμμετοχή στο 5ο Μαθητικό Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους
  • Δημιουργία διαδραστικού περίπατου και ανάδειξης του άλσους «ΔΕΛΑΣΑΛ»
  • Αξιολόγηση Προγράμματος

Ειδικότερα:

Η Α΄ Δημοτικού:

  • Ομιλία από την Οργάνωση Αρκτούρος στις εγκαταστάσεις του Κολεγίου
  • Ομιλία για το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου
  • Ορειβατική περιήγηση στο όρος Χορτιάτη
  • Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος «Μέλι το θαύμα της Φύσης»
  • Επίσκεψη στον Αρκτούρο, στο Νυμφαίο.

Η Β΄ Δημοτικού:

  • Ομιλία για το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας «ΔΕΛΑΣΑΛ» στο τμήμα των πετρωμάτων – απολιθωμάτων από τον καθηγητή ΑΠΘ Β. Μέλφο.
  • Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ο κόσμος του Διαστήματος» στο NOESIS
  • Ημερήσια εκδρομή με ξενάγηση στο σπήλαιο της Αλιστράτης – Σερρών.
  • Παρακολούθηση της «Ντενεκεδούπολης» στο Κρατικό Θέατρο Β. Ελλάδος
  • Project για τους πλανήτες του διαστήματος
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από το σιτάρι στο ψωμί»
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα 4 σημεία του ορίζοντα»

Η Γ΄ Δημοτικού:

  • Παρουσίαση του οικολογικού παραμυθιού «Ο Σωκράτης και το σιντριβάνι με τα χρωματιστά νερά» από τη συγγραφέα Ανθή Γραμματικοπούλου για το νερό, την προστασία και τη διαχείριση των υδάτων
  • Project για την Ανακύκλωση
  • Κουκλοθέατρο με κούκλες από ανακυκλωμένο χαρτί
  • Παρακολούθηση της «Ντενεκεδούπολης» στο Κρατικό Θέατρο Β. Ελλάδος
  • Τοποθέτηση κάδων στην τάξη για διαχωρισμό ανακυκλώσιμων υλικών
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δάσος πράσινο εργοστάσιο» με παιχνίδια, κατασκευές και ενημέρωση στο Δάσος του Σέιχ-Σου της Θεσσαλονίκης.
  • Εκδρομή στο Σπήλαιο των Πετραλώνων
  • Ενημέρωση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ»
  • Ομιλία για το «Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου»

Η Δ΄ Δημοτικού:

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την υγιεινή διατροφή «Μουσικομαγειρέματα» από τον Ε. Μπλέτσα
  • Διαθεματικό Project Νερό – Πηγή ζωής – Ήθη και Έθιμα της Ελλάδας
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δάσος πράσινο εργοστάσιο» με παιχνίδια, κατασκευές και ενημέρωση στο Δάσος του Σέιχ-Σου της Θεσσαλονίκης.
  • Δημιουργία από τους μαθητές της οικολογικής ταινίας «Ο Πράσινος Θησαυρός» και συμμετοχή στο 5ο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους.
  • Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ένας νέος κύκλος ζωής με οικολογικό αποτύπωμα» από το εργαστήρι SCOOPA και επαναχρησιμοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών και «άχρηστων» αντικειμένων.

Η Ε΄ Δημοτικού:

  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την υγιεινή διατροφή «Μουσικομαγειρέματα» από τον Ε. Μπλέτσα
  • Project για την Κομποστοποίηση
  • Ενημέρωση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Η ΣΤ΄ Δημοτικού:

  • Ομιλία από την Οργάνωση Αρκτούρος στις εγκαταστάσεις του Κολεγίου
  • Ομιλία για το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου
  • Ομιλία του Χρίστου Κυρίμη, Ειδικός Περιβαλ. Εκπαίδευσης για τα οφέλη των δασών
  • Καθαρισμός του άλσους «ΔΕΛΑΣΑΛ»
  • Διαδραστικός περίπατος του άλσους «ΔΕΛΑΣΑΛ»
  • Περιήγηση και ενημέρωση από τον Φορέα Διαχείρισης των λιμνών Βόλβης -Κορώνειας
  • Ημερήσια εκδρομή στη λίμνη Κερκίνη με ενημέρωση και οικολογικές δραστηριότητες.
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το δάσος πράσινο εργοστάσιο» με παιχνίδια, κατασκευές και ενημέρωση στο Δάσος του Σέιχ-Σου της Θεσσαλονίκης
  • Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius «Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν»
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο άλσος «ΔΕΛΑΣΑΛ» από τον καθηγητή Μέλφο Β.

Δ) Η Ομάδα Ευρωπαϊκών προγραμμάτων προτίθεται να κάνει τα εξής:

  • Επαφή με επιστημονικούς συνεργάτες
  • Κοινοποίηση προγραμμάτων σε Σχολικό Σύμβουλο και Υπεύθυνο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Δ/νσης Π.Ε.
  • Εκπαιδευτικό υλικό και Λογισμικό προγράμματος
  • Ανατροφοδότηση συναδέλφων και αξιολόγηση προγραμμάτων
  • Διοργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων και εκδρομών τάξεων
  • Επαφή με φορείς, σωματεία οργανώσεις, ιδρύματα
  • Δημιουργία ηλεκτρονικών αρχείων εργασιών
  • Προώθηση Δράσεων σε εφημερίδα, blog και Souvenir του Σχολείου
  • Διοργάνωση5ης Συνάντησης Εργασίας Εκπαιδευτικών από 7 ευρωπαϊκές χώρες
  • Αξιολόγηση Προγράμματος

Ε) Η Ομάδα Προγραμμάτων Αλληλεγγύης προτίθεται να κάνει τα εξής:

  • Επαφή με φορείς, σωματεία οργανώσεις, ιδρύματα
  • Διοργάνωση αποστολών
  • Ευαισθητοποίηση σχολικής κοινότητας
  • Διοργάνωση Χριστουγεννιάτικου bazaar Αγάπης και Αλληλεγγύης
  • Προώθηση Δράσεων σε εφημερίδα, blog και Souvenir του Σχολείου

Στ) Η Ομάδα οργάνωσης απογευματινών Συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων»

  • Επαφή με φορείς, σωματεία οργανώσεις, ιδρύματα
  • Επαφή με φορείς, σωματεία οργανώσεις, ιδρύματα
  • Προώθηση Δράσεων σε εφημερίδα, blog και Souvenir του Σχολείου
  • Διοργάνωση απογευματινών Συναντήσεων
  • Αξιολόγηση Προγράμματος

2.Πανηγυρισμός και δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων

Όποιο και αν είναι τo αποτέλεσμα της συμμετοχής μας στο διαγωνισμό και επειδή δεν είναι ο τελικός μας σκοπός η κατάκτηση του επάθλου, εμείς θα γιορτάσουμε τη συμμετοχή μας διότι πιστεύουμε πως πιο πολύ αξίζει η συμμετοχή στην προσπάθεια και το όφελος που έχει κανείς από την προσπάθεια και την κοινή πορεία προς το στόχο. Επειδή τα προγράμματα που δουλεύονται στο σχολείο μας είναι ποικίλα θεωρούμε ότι και οι γιορτές – πανηγυρισμοί θα πρέπει να αντιστοιχούν σε αυτά. Έτσι φέτος οργανώθηκαν χρονολογικά οι παρακάτω γιορτές, στις οποίες ήταν καλεσμένοι όλοι οι παράγοντες της σχολικής ζωής (καθηγητές, γονείς, εκπρόσωποι του Δήμου, συνεργαζόμενοι φίλοι και συμπαραστάτες, δημοσιογράφοι, σχολικοί σύμβουλοι, κλπ):

1.Χριστουγεννιάτικο bazaar Αγάπης και Αλληλεγγύης (Κυριακή, 4/12/11)

2.Ημερίδα «Γονείς και παιδιά μαζί μαθαίνουμε τον ψηφιακό κόσμο με ασφάλεια» (Τετάρτη, 8/2/12)

3.Διαδραστικός περίπατος στο άλσος «ΔΕΛΑΣΑΛ» (Πέμπτη, 16/2/12)

4.Συνάντηση Εργασίας 8 ευρωπαϊκών Κρατών στο Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό πρόγραμμα Comenius: «Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν» (Παρασκευή, 17/2/12)

5. Διοργάνωση της 6ης Μαρτίου : « Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο»(Δευτέρα, 6/3/2012)

6.Συμμετοχή της Δ΄Δημοτικού στο 5ο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους «Πάμε σινεμά» με την ταινία : «Ο πράσινος θησαυρός» (Σάββατο, 13/5/2012)

7.Εορταστικό Πολιτιστικό πρόγραμμα «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται… 1912 – 2012» (Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012)

8.Ημερήσια εκδρομή της Α΄Δημοτικού στον Αρκτούρο – Νυμφαίο (Παρασκευή, 1/6/2012)

9.Γιορτή Αποφοίτησης Στ’ δημοτικού «Στάσου πλάι μου» με θέμα τη σχολική βία (Τετάρτη, 13/6/2012)

10.Οργάνωση 4 απογευματινών συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων»

Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης 2012

                                      Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ.) 2012

                                Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ»Θεσσαλονίκης

                                         (Πρακτικό 14, του Συλλόγου Διδασκόντων)

1. Δήλωση-δέσμευση του σχολείου

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο είναι χρήσιμο και αποτελεσματικό μόνο αν υπάρχει δέσμευση και προθυμία από την σχολική κοινότητα να το υλοποιήσει.

Σήμερα Τετάρτη, 7-12-2011 και αφού προηγήθηκε διαβούλευση μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης, αποφασίζουμε και δεσμευόμαστε ότι θα εργαστούμε αρμονικά και με πνεύμα συνεργασίας, προκειμένου να κινητοποιηθεί το σχολείο και να υιοθετήσει μια συνολικά αειφορική λειτουργία.

 

2. Δήλωση της Σχολικής Κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης

Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, μαθητικό δυναμικό, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και Διεύθυνση, δεσμευόμαστε ότι θα εργαστούμε αρμονικά και με πνεύμα συνεργασίας, προκειμένου να κινητοποιηθεί το σχολείο και να υιοθετήσει μια συνολικά αειφορική λειτουργία. Φέτος το κοινό μας σύνθημα θα είναι: «Παιδιά σε δράση, η ώρα να σώσουμε τη γη έχει φτάσει!»

«Αειφορία (ή αειφόρος ανάπτυξη) είναι εκείνη που επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενιών να ικανοποιήσουν τις δικές τους» (World Commission on Environment and Development, 1987). Κανείς άνθρωπος στον κόσμο μας δεν αμφιβάλει πλέον ότι η Γη δεν είναι πια όπως ήταν παλιότερα. Οι αλλαγές που έχουν προκληθεί στη Γη από τον άνθρωπο έχουν προκαλέσει σημαντική ζημιά στα οικοσυστήματα και στα λεγόμενα «συστήματα υποστήριξης της ζωής».

Είναι κοινός τόπος λοιπόν ότι το μέλλον της γης πρέπει να βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον. Οι πιο ευαισθητοποιημένοι πολίτες που θα παλέψουν για να αναστρέψουν την αντίστροφη μέτρηση βρίσκονται σήμερα στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία της κάθε χώρας. Πολύ συχνά οι δασκάλες των μικρών τάξεων διηγούνται την ευαισθησία που δείχνουν οι λιλιπούτιοι μαθητές όταν αναφέρονται θέματα οικολογικού ενδιαφέροντος στην τάξη, σε βαθμό που τα παιδιά να βλέπουν εφιάλτες ή να το συζητάνε για μέρες.

Στο Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» γνωρίζουμε ότι η εκπαίδευση είναι έργο κατεξοχήν συλλογικό. Όλα τα μέλη της σχολικής Λασαλιανής κοινότητας στρατεύονται γύρω από έναν κοινό στόχο: την υλοποίηση του «Εκπαιδευτικού Σχεδίου» του σχολείου που ανανεώνεται κάθε χρόνο από το Σύλλογο των Διδασκόντων για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών και αποσκοπεί να συμβάλλει στην ολική αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών μας. Η εκπαίδευση για τον Σύλλογό μας πρέπει να συμβάλλει στην πλήρη ανάπτυξη του ατόμου, στην ανάπτυξη του πνεύματος και του σώματος, της ευφυΐας, της ευαισθησίας, της αισθητικής, της υπευθυνότητας και της πνευματικότητας. Στην πράξη οργανώνουμε την εκπαίδευση γύρω από τέσσερις βασικούς άξονες, οι οποίοι θα συνοδεύουν το άτομο καθ’όλη τη διάρκεια της ζωής του και θα αποτελούν τους πυλώνες της γνώσης: να μάθουμε να μαθαίνουμε, να μάθουμε να ενεργούμε, να μάθουμε να συμβιώνουμε, να μάθουμε να υπάρχουμε.

Το λασαλιανό σχολείο με αδιάλειπτη λειτουργία 125 χρόνων στα εκπαιδευτικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να πιστεύει στον σημαντικό ρόλο που παίζει η εκπαίδευση για το μέλλον των ανθρώπων και της κοινωνίας. Όλη η Λασαλιανή κοινότητα, δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί έχουμε καθήκον να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας ως μελλοντικούς «πολίτες του κόσμου» με υγιή οικολογική συνείδηση, υπεύθυνη καταναλωτική συμπεριφορά και σεβασμό στην αειφόρο διαχείριση. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής θα αφιερώσουμε όλες τις δυνάμεις μας ώστε, με τη συνεργασία και των άλλων παραγόντων της σχολικής κοινότητας, αλλά και τη συμμετοχή μας σε επιμορφωτικές συναντήσεις εντός και εκτός σχολικής μονάδας, το σχολείο μας να γίνει ένα ακόμα καλύτερο αειφόρο σχολείο.

Η Διευθύντρια Υποδιευθύντρια Σύλλογος Διδασκόντων Σύλλογος Γονέων
Βάνα Βενιάδου Μαριάνα Ζαρικάκη Παπαδοπούλου Ι.
ΜελισσαρίδουΣ.
Σερμπέζη Ε.
Καλεντζή Ε.
Αθανασιάδου Α.
Φωτιάδου Β.
Μπαλακανάκη Μ.
Μαυρίδης Χ.
Σαρίσχουλης Σ.
Μπάρμπας Α.
Δρούγκας Ι.
Νάστου Α.
Σταμπουλή Ε.
Δήμου Α.
Χατζηγιάννης Α.
Προέδρου Α.
Σταυρίδου Π.
Τζέκου Κ.
Μηλιάδου Α.
Κων. Καρυοφύλλης
Λουκία Καούρη
Νίκη Τσανταλίδου
Βάνα Στεργίου
Δ. Μαυρομουστάκη
Γιώτα Ρούσση
Β. Μπιζουργιάννης

Οι μαθητές των Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ τάξεων

2. Εξειδίκευση του Σ.Α.Δ.

Στόχοι του Σχεδίου Αειφόρου Διαχείρισης

Ο σκοπός αυτού του Σχεδίου Αειφόρου Διαχείρισης του σχολείου μας, είναι να πετύχουμε στόχους αλλαγής του σχολείου σε τρεις τομείς:

Α. Τον παιδαγωγικό τομέα:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας για ανάπτυξη της συνεργασίας και τη μείωση της επιθετικότητας: Στο σχολείο μας φέτος και ύστερα από 12ωρο σεμινάριο όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού αποφασίσαμε να εργαστούμε πάνω σε ένα πρόγραμμα πρόληψης και προαγωγής της ψυχολογικής υγείας. Η επιλογή του συγκεκριμένου στόχου έγινε ύστερα από τα πολλά περιστατικά δυσκολίας στην επικοινωνία-συνεργασία που μας ανέφεραν οι μαθητές μας και τα μαθητικά συμβούλια την προηγούμενη χρονιά. Έτσι θέσαμε τους παρακάτω στόχους όσον αφορά τους μαθητές μας:

  • Να εξοικειωθούν με την αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων τους
  • Να εκπαιδευτούν στο να ακούνε τους άλλους
  • Να αναγνωρίσουν οι μαθητές τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα
  • Να μάθουν τρόπους να αντιμετωπίζουν την επιθετικότητα μέσα στην τάξη

Απώτερος σκοπός μας: να αναπτύξουμε ένα πλαίσιο που θα ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών στο σχεδιασμό και την εφαρμογή αντι-επιθετικών συμπεριφορών.

Το πρόγραμμα ονομάζεται «Το σπίτι των παιδιών» και λειτούργησε με την αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία του Κ.Π. «Πυξίδα» Είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό για την αντιμετώπιση της παιδικής επιθετικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αποτελείται από 12 θεματικές ενότητες και είναι σχεδιασμένο ώστε να εφαρμόζεται από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις τάξεις τους.

Προσπαθεί να προσφέρει ένα φανταστικό πλαίσιο, στο οποίο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία μέσα σ’ ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας να επεξεργαστούν θέματα της καθημερινότητάς τους όπως ο θυμός, η τσατίλα, οι λέξεις που πληγώνουν, πράξεις που ενοχλούν, το δικαίωμα να λέω όχι σε ό,τι με ενοχλεί κ.α.

Στην εφαρμογή του αξιοποιείται η βιωματική προσέγγιση και οι ενεργητικές μέθοδοι μάθησης. Η χρήση της ομάδας της τάξης αποτελεί βασικό εργαλείο και απαραίτητη προϋπόθεση. Η δυνατότητα για μάθηση και αλλαγή βρίσκεται στη συνεργασία, στην ομαδικότητα, στην αλληλεπίδραση των μελών της ομάδας.

Πιο συγκεκριμένα οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:

1) Συνεργασία με Κ.Π. «Πυξίδα» για επιμόρφωση εκπαιδευτικών,

2) Συνεργασία με τη συγγραφέα κ. Έλενα Αρτζανίδου για ανάπτυξη βιβλίου της με ανάλογο θέμα στους μαθητές της Α΄ δημοτικού.

3) Συνεργασία και δημιουργική γραφή βιβλίου με τη συγγραφέα κ.Τσιαμπαλή – Κελεπούρη Χρυσάνθη με τους μαθητές της Β΄δημοτικού.

4) Αδελφοποίηση τάξεων Α΄ και Ε΄ δημοτικού με σκοπό να αισθανθούν οι μαθητές μας στην πράξη το κλίμα της οικογένειας που υπάρχει στα Λασαλιανά σχολεία, αποκτώντας ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο αντίστοιχα φίλο.

5) Συνεργασία με Κ.Π. «Πυξίδα» για επιμόρφωση γονέων σε απογευματινή συνάντηση «Συμβουλευτικής Γονέων».

Πρόγραμμα Πολιτιστικής Κληρονομιάς - Πολιτιστικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται… 1912-2012»

Φέτος, ο κυριότερος στόχος, ο οποίος και θα αποτελέσει το θέμα του ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος για όλες τις τάξεις του Δημοτικού και θα παρουσιαστεί στη μεγάλη εκδήλωση του Κολεγίου μας το Μάιο του 2012, θα είναι ο εορτασμός των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα που έχει ως αντικείμενο την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων πολιτισμού και ιστορίας της πόλης μας όπως :

  • τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις (ήθη, έθιμα, κουζίνα, παραδοσιακοί χοροί),
  • ιστορική σύνθεση του πληθυσμού της πόλης (εβραίοι, πρόσφυγες),
  • μνημεία (ρωμαϊκά, τουρκικά, βυζαντινά, νεοκλασσικά),
  • Καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγράφοι, μουσικοί, τραγουδιστές, συγκροτήματα),
  • Λογοτέχνες, ποιητές, εκπαιδευτικοί (Αναγνωστάκης, Ιωάννου, Τσολάκης, Δελμούζος, Χριστιανόπουλος)
  • Ιστορικά αθλητικά σωματεία.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της δημιουργίας και αποκτούν συνείδηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αξιολογούν τα πολιτιστικά επιτεύγματα ως προϊόν της ανθρώπινης συλλογικής προσπάθειας και κατανοούν καλύτερα τη σημασία της συνεργασίας. Η γνώση του παρελθόντος γίνεται κινητήρια δύναμη για νέα δημιουργία, ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι οι μαθητές μέρος του πολιτισμικού γίγνεσθαι, να γίνουν δρώντα-ενεργά άτομα και να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης τους.

Οι στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Γνωστικοί (απόκτηση και διεύρυνση γνώσεων για την πόλη μας).
  • Επιστημονικοί-ερευνητικοί (καλλιέργεια ερευνητικής ικανότητας, χρήση βιβλιοθηκών – διαδικτύου, μεθοδολογία, κριτική προσέγγιση θεμάτων).
  • Κοινωνικοί (χαρά, δημιουργία, αισθητική απόλαυση, καλλιέργεια υπευθυνότητας και συνεργασίας).

Το πρόγραμμα βοηθάει με κάθε τρόπο στο άνοιγμα του σχολείου προς την τοπική κοινωνία.

Ειδικότερα η κάθε τάξη ασχολήθηκε με τα παρακάτω θέματα:

Α΄τάξη:

«Τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις: Παραδοσιακοί χοροί, κουζίνα και τραγούδια της πόλης μας»

Υπεύθυνες δασκάλες: Παπαδοπούλου Ι., Μελισσαρίδου Σ.

Β΄τάξη:

 «Περιήγηση με τους ήρωες Κύων και Λούλα σε μνημεία της Θεσσαλονίκης». Διασκευή του βιβλίου «Τα αδέσποτα» της Σ. Ζαραμπούκα

Υπεύθυνες δασκάλες: Ζαρικάκη Μ., Σερμπέζη Ε.

Δ’ τάξη:

 «Ξενάγηση τουριστών στα μνημεία της Ρωμαϊκής και βυζαντινής περιόδου της Θεσσαλονίκης» 
Υπεύθυνες δασκάλες:
Φωτιάδου Β., Μπαλακανάκη Μ.

Γ’ και της Ε’ τάξεις:

«Η νεότερη ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από την καθημερινότητα και τα επαγγέλματα των κατοίκων της: Μια πόλη, μια ιστορία»

Υπεύθυνες δασκάλες: Καλεντζή Ε., Αθανασιάδου Ν.

Υπεύθυνοι δάσκαλοι: Μαυρίδης Χ., Σαρίσχουλης Ε.

Στ’ τάξη:

«Όψεις, άνθρωποι και μνήμες της Θεσσαλονίκης» από το Στ1 και

«Πληθυσμιακές εθνότητες και σχολεία της Θεσσαλονίκης γύρω στο 1900» από το Στ2.

Υπεύθυνοι δάσκαλοι: Μπάρμπας Α., Δρούγκας Ι.

Παράλληλες εκδηλώσεις:

Στο φουαγιέ της Αίθουσας εκδηλώσεων βρίσκονταν:

- Η Έκθεση Ζωγραφικής των μαθητών μας με θέμα τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,

- Η Λαογραφική έκθεση με παλιά αντικείμενα οικιακής χρήσεως του τόπου μας.

 

Γνωριμία με άλλους Πολιτισμούς - Καινοτόμες Διαθεματικές Διδακτικές στρατηγικές με τη χρήση ΤΠΕ (για την Γ’, Ε’ και Στ’ τάξη του δημοτικού)

Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που θέλουμε φέτος να διακρίνει το σχολείο μας και να βοηθήσει τους μαθητές μας να εξοικειωθούνε με το ευρωπαϊκό μας «σπίτι», είναι η συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το Comenius, το e-twinning, το “Teachers 4 europe” και το πρόγραμμα των Ανταλλαγών με το Λασαλιανό σχολείο της Avignon στη Γαλλία με πολλαπλά οφέλη για όλους τους συμμετέχοντες : μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και σχολείο. Συγκεκριμένα οι αντικειμενικοί στόχοι των καινοτόμων αυτών προγραμμάτων είναι:

  • Να ενημερωθούμε για τα ήθη και έθιμα, τη γλώσσα και παραδόσεις διαφορετικών λαών.
  • Να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να εργάζονται ομαδικά.
  • Να ενισχύσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης με την μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων μέσα από ποικίλα προγράμματα.
  • Να κατανοήσουμε, να εκφράσουμε και να αποδώσουμε τις σκέψεις μας στα αγγλικά μέσω γραπτού και προφορικού λόγου.
  • Να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη χρήση των πολυμέσων. Να μάθουμε να συμμετέχουμε και να επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου.
  • Να νιώσουμε πραγματικοί ευρωπαίοι πολίτες. 

Προσδοκούμε ότι αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει τους μαθητές/τριες:

1) Να κατανοήσουν ότι το να είσαι ευρωπαίος είναι πολύ σημαντικό στο χτίσιμο ενός ευρωπαϊκού πνεύματος.

2) Να αποκτήσουν ενθουσιασμό στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ).

3) Να ενημερωθούν για τις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.

4) Να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες στα αγγλικά.

5) Να αυξήσουν τις γνώσεις τους για διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

6) Να αποκτήσουν γνώση για τον τρόπο ζωής, τα ήθη και τα έθιμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών

Ειδικότερα τα εγκεκριμένα προγράμματα που λειτουργούν ανά τάξη είναι:

E-twinning:

Γ’ Δημοτικού με τίτλο: «Ο πολιτισμός σ ένα κουτί»

Ε’ Δημοτικού με τίτλο: «Βιβλίο σχετικά με τον τρόπο της ζωής μας»

Comenius:

Στ’ Δημοτικού με τίτλο : «Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν»

Teachers 4 Europe:

Ε1 Δημοτικού με τίτλο: «Η ανθρωπιστική βοήθεια στην Ε.Ε.»

Στ1 Δημοτικού με τίτλο: «Δράσεις – προτάσεις για αποτελεσματική αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών»

Ενημέρωση για ασφαλή πλοήγηση των μαθητών στο διαδίκτυο:

Επειδή εισαγάγουμε σε αυξανόμενο βαθμό τις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών στη διδασκαλία, δηλαδή το ΙΝΤΕΡΝΕΤ, τους διαδραστικούς πίνακες και τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή το Κολέγιο Δελασάλ πρωτοπόρο στις εξελίξεις πραγματοποίησε στις εγκαταστάσεις του Ημερίδα για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Στην ημερίδα πήραν μέρος μαθητές της Ε και της Στ τάξης του δημοτικού που παρουσίασαν σχετικά θέματα καθώς και επίσημοι ομιλητές.

Β. Τον κοινωνικό και οργανωσιακό τομέα:

Δράσεις με ανθρωπιστικό περιεχόμενο

Κύριος στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και αφύπνιση όλης της μαθητικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) σε θέματα ανθρωπισμού, αλληλεγγύης και προσφοράς. Και αυτή τη χρονιά, το Δημοτικό μας σχολείο συνεχίζει τις παρακάτω δράσεις: Υποστήριξη 12 προγραμμάτων υιοθεσίας της Action aid, οργάνωση του χριστουγεννιάτικου bazaar, συμμετοχή σε εράνους, φιλανθρωπικές επισκέψεις σε γηροκομεία, ορφανοτροφεία, άσυλα, κ.α. ιδρύματα.

Ο ρόλος του σχολείου είναι να λειτουργήσει ως μοχλός κινητοποίησης της σχολικής κοινότητας, οργανώνοντας επισκέψεις σε ιδρύματα, ενημερωτικές διαλέξεις με ανθρώπους ή οργανώσεις που δρουν εθελοντικά, αλλά κυρίως προσφέροντας βοήθεια σε ομάδες ανθρώπων που έχουν ανάγκη, καθώς επίσης και πολυάριθμες επισκέψεις απ’ όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε οργανώσεις και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα (Άγιο Στυλιανό, Άγιο Παντελεήμονα, Αγία Κυριακή, Παιδικά χωριά S.O.S. και Φιλύρου, Χαμόγελο του Παιδιού κ.α.).

Δημιουργία απογευματινών συναντήσεων συμβουλευτικής γονέων

Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας, αλλά και στο πλαίσιο της καλύτερης δυνατής συνεργασίας σχολείου και γονέων, διοργάνωσε φέτος για πρώτη χρονιά «Απογευματινές ενημερωτικές συναντήσεις». Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν και αναλύθηκαν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με το γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Αντιμετώπιση της Παιδικής Επιθετικότητας με εμψυχώτρια την Κική Φυλαχτού (Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος Κ.Π. «Πυξίδας».)

Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο με εμψυχωτές τους: Ισίδωρο Πάσσα ( Μηχανικός Συστημάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών, MSc. Διοίκηση Επιχειρήσεων) και Δρ. Αβραάμ Π. Μαυρίδη ( Διδάκτωρ Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών)

“Πώς να διαβάζω το παιδί μου” με εμψυχώτρια την Άλκηστη Κεπαπτσόγλου (ΒSc, MSc in Educational Psychology).

"Η Ψυχολογία της Διατροφής” με εμψυχώτρια την Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (ψυχολόγος με μεταπτυχιακά στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία)

Γ. Τον περιβαλλοντικό τομέα:

Μέσα από την εμπλοκή της εκπαιδευτικής μας κοινότητας σε συντονισμένες δράσεις, ενημερώσεις από ειδικούς επιστήμονες και φορείς, έχουμε και φέτος απώτερο σκοπό την επαφή των παιδιών με τη φύση και τη ζωή. Εκδρομές σε περιβαλλοντικά κέντρα, καθαρισμός δασών και παραλιών, δεντροφυτεύσεις, club ορειβασίαs – χιονοδρομίας, «Προστασία Απειλούμενων Ζώων» σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Οργάνωση «Αρκτούρος», Φροντίδα των Κήπων και συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα. Στον τομέα αυτό θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενημερώσουμε τη σχολική κοινότητα για ποικίλα περιβαλλοντικά θέματα ώστε να μάθουμε να προστατεύουμε τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον.

Στόχος μας να διαμορφώσουμε προσωπικότητες πολύπλευρα αναπτυγμένες με στέρεες αξίες, στόχους και ιδανικά που απελευθερώνουν τη σκέψη και τη βούληση των νέων, κάνοντάς τους δρώντα άτομα και ενεργούς πολίτες, οι οποίοι με αγάπη και πίστη θα χτίσουν το μέλλον τους και θα βελτιώσουν την κοινωνία.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

A΄ Δημοτικού: «Προστασία Απειλούμενων Ζώων» και «Μέλι το θαύμα της Φύσης»

Β΄ Δημοτικού: Σπηλαιολογία – Πετρώματα - Απολιθώματα

Γ΄ Δημοτικού: Ανακύκλωση χαρτιού, πλαστικού και αλουμινίου. Θέλουμε να ξοδεύουμε λιγότερο ηλεκτρικό, λιγότερο νερό, λιγότερο χαρτί και όλα αυτά όχι με τη στέρηση, αλλά με την αποφυγή της σπατάλης.

Δ΄ Δημοτικού: «Ο Πράσινος θησαυρός» περιβαλλοντική ταινία μικρού μήκους και κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Ένας νέος κύκλος ζωής με οικολογικό αποτύπωμα.

Ε΄ Δημοτικού: Κομποστοποίηση, Περιποίηση κήπων

ΣΤ΄ Δημοτικού: Οι συνέπειες της Αποψίλωσης των Δασών, Διαδραστικός περίπατος στο άλσος «ΔΕΛΑΣΑΛ».

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού είναι πολύ δραστήριος και έχει σημαντικό βαθμό συμμετοχής στα δρώμενα του Σχολείου. Πολλοί γονείς ασχολούνται με θέματα περιβαλλοντικής (είτε από ενδιαφέρον είτε λόγω εργασίας) και ενισχύουν το έργο του Σχολείου μέσα από ομιλίες, προτεινόμενες επισκέψεις και σχετικές εκδηλώσεις.

Φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση των προγραμμάτων είναι:

  • Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου
  • Αρκτούρος
  • Εργαστήρι upcycling SCOOPA
  • ΚΠΕ Βόλβης – Κορώνειας
  • «Οικοπεριηγητής» Κερκίνης
  • Εκπ. Οργανισμός «Μικροί Ήρωες»
  • Χρίστος Κυρίμης, Ειδικός Περιβαλ.Εκπαίδευσης
  • Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου(Dr.Βασιλειάδου)
  • Καθ. ΑΠΘ Β. Μέλφος
  • Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών
  • Ελληνική Δασολογική Εταιρία
  • Γραφείο Ευρωπαϊκό Προγραμμάτων

Ειδικότερα ζητήματα του σχολείου μας

Το σχολείο μας έχει τις εξής ιδιαιτερότητες:

1. Περιβάλλεται από ένα άλσος εξαιρετικής ομορφιάς και σπανιότητας με ιστορική σημασία για την πόλη μας, που ελάχιστοι γνωρίζουν την σπουδαιότητά του και την ιστορία του. Η περιοχή ονομάζεται Ρετζίκι που στα τούρκικα σημαίνει «μικρός Παράδεισος» και αυτό είναι πραγματικά!

2. Ο Ευρωπαϊκός και Διεθνής χαρακτήρας του σχολείου μας προτρέπει σε μια εξωστρέφεια και μάς οδηγεί στην υιοθέτηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων που προωθούν την επικοινωνία , τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών καθώς επίσης και την γνωριμία με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

3. Η σχολική κοινότητα διαπίστωσε προβλήματα διαχείρισης επιθετικών συμπεριφορών.

4. Με αφορμή τον εορτασμό της πόλης μας για τα 100 χρόνια από την Απελευθέρωσή της διαπιστώσαμε ότι οι γνώσεις της σχολικής μας κοινότητας επιδέχονταν βελτίωση.

5. Αλληλοϋποστήριξη και συνεργασία με τους γονείς στο δύσκολο έργο της διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας.

Με τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις και στα ζητήματα του σχολείου που αναφέραμε πιο πάνω.

Συγκεκριμένα σκοπεύουμε να κάνουμε τα εξής:

1. Ανάδειξη και προβολή του βοτανικού κήπου «Δελασάλ».

2. Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα (Comenius, e-twinning, Teachers 4 Europe, Ανταλλαγές)

3. Ενημέρωση και αφύπνιση των μαθητών για την ανακύκλωση συσκευασιών: «Δεν πετάω τίποτα»

4. Ενημέρωση μαθητικής κοινότητας για την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη.

5. Μείωση επιθετικών συμπεριφορών στο σχολικό χώρο – ανάπτυξη ικανότητας διαχείρισης επιθετικών συμπεριφορών.

6. Οργάνωση απογευματινών συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων» με επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους γονείς και διακεκριμένους ομιλητές.

    Οι συνεργάτες μας

    Κανένας δεν μπορεί να πετύχει τους στόχους του εντελώς μόνος. Έτσι κι εμείς θα ζητήσουμε τη συνεργασία των παρακάτω φορέων και ατόμων προκειμένου να οργανώσουμε καινοτόμες δράσεις, να έχουμε επιστημονική καθοδήγηση, άρτια ενημέρωση, πολύπλευρη πληροφόρηση και συνεργασία με εξωσχολικούς φορείς σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας:

    • Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου (Βασιλειάδου)
    • Αρκτούρος
    • Κέντρο Πρόληψης και προαγωγής της υγείας «ΠΥΞΙΔΑ»
    • Συγγραφείς: Αρτζανίδου Έλενα, Τσιαμπαλή-Κελεπούρη Χρυσάνθη, Γραμματικοπούλου Ανθή
    • Ευαγγελία Σοφή, Μουσειολόγος
    • Καπανίδου Κων/να
    • Χρίστος Κυρίμης, Ειδικός Περιβαλ.Εκπαίδευσης
    • Ευγενία Κούκουρα, Διπλωματούχος ξεναγός
    • Εργαστήρι upcycling SCOOPA
    • ΚΠΕ Βόλβης – Κορώνειας
    • «Οικοπεριηγητής» Κερκίνης
    • ΚΗΦΗ Νεάπολης-Συκεών
    • ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • Παιδικό Χωριό S.O.S. Πλαγιάρι
    • Ελληνικό Παιδικό Χωριό Φίλυρο
    • «Μουσικομαγειρέματα» κ. Μπλέτσας
    • «Πάμε σινεμά»
    • Safer Internet
    • Eλλην. Εταιρεία Μελέτης Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο
    • Οργάνωση «ΝΕΟΙ»
    • «Οι Μικροί Εξερευνητές»
    • Κική Φυλαχτού , Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος Κ.Π. «Πυξίδας».
    • Άλκηστη Κεπαπτσόγλου (ΒSc, MSc in Educational Psychology).
    • Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (ψυχολόγος με μεταπτυχιακά στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία)

    Συμμετέχοντες από το σχολείο μας:

    Η διευθύντρια: Bάνα Βενιάδου

    Η υποδιευθύντρια: ΜαριάναΖαρικάκη

    Οι 19 δάσκαλοι και καθηγητές του Δημοτικού «Δελασάλ»

    Το προεδρείο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

    298 μαθητές και μαθήτριες από τις τάξεις και τα τμήματα του Δημοτικού «Δελασάλ»

    Η υπεύθυνη του κυλικείου μας: κ. Αιμιλία Στεργίου

    Η καθαρίστριά μας: κ. Άννα Μικροπούλου

    Η επόπτρια: κ. Μαρία Σταυροπούλου

    Η νοσηλεύτρια: Ευγενία Αντωνάρα

    Η γραμματέας: Βίκυ Μπαμίδου

    Ο επιστάτης: Νίκος Ζιάγκας

     

    Αξιολόγηση

    Η δουλειά μας θα αξιολογηθεί με τους εξής τρόπους:

    Α. Με την ανταπόκριση των προσκεκλημένων μας στις δράσεις και τις εκδηλώσεις του σχολείου μας που σχετίζονται με την αειφορία.

    Β. Με συζήτηση και δημοσίευση σχετικής απόφασης του Συλλόγου διδασκόντων στο τέλος της σχολικής χρονιάς

    Γ. Με συζήτηση και δημοσίευση σχετικής απόφασης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

     

    Ο πανηγυρισμός

    Όποιο και αν είναι τo αποτέλεσμα της συμμετοχής μας στο διαγωνισμό και επειδή δεν είναι ο τελικός μας σκοπός η κατάκτηση του επάθλου, εμείς θα γιορτάσουμε τη συμμετοχή μας διότι πιστεύουμε πως πιο πολύ αξίζει η συμμετοχή στην προσπάθεια και το όφελος που έχει κανείς από την προσπάθεια και την κοινή πορεία προς το στόχο. Επειδή τα προγράμματα που δουλεύονται στο σχολείο μας είναι ποικίλα θεωρούμε ότι και οι γιορτές – πανηγυρισμοί θα πρέπει να αντιστοιχούν σε αυτά. Έτσι φέτος οργανώθηκαν χρονολογικά οι παρακάτω γιορτές, στις οποίες ήταν καλεσμένοι όλοι οι παράγοντες της σχολικής ζωής (καθηγητές, γονείς, εκπρόσωποι του Δήμου, συνεργαζόμενοι φίλοι και συμπαραστάτες, δημοσιογράφοι, σχολικοί σύμβουλοι, κλπ):

    1. Χριστουγεννιάτικο bazaar Αγάπης και Αλληλεγγύης (Κυριακή, 4/12/11)

    2. Ημερίδα «Γονείς και παιδιά μαζί μαθαίνουμε τον ψηφιακό κόσμο με ασφάλεια» (Τετάρτη, 8/2/12)

    3. Διαδραστικός περίπατος στο άλσος «Δελασάλ» (Πέμπτη, 16/2/12)

    4. Συνάντηση Εργασίας 8 ευρωπαϊκών Κρατών στο Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό πρόγραμμα Comenius : «Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν» (Παρασκευή, 17/2/12)

    5. Διοργάνωση της 6ης Μαρτίου : « Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο»(Δευτέρα, 6/3/2012)

    6. Συμμετοχή της Δ΄δημοτικού στο 5ο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους «Πάμε σινεμά» με την ταινία : «Ο πράσινος θησαυρός» (Σάββατο, 13/5/2012)

    7. Εορταστικό Πολιτιστικό πρόγραμμα «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται… 1912 – 2012» (Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012)

    8. Ημερήσια εκδρομή της Α΄δημοτικού στον Αρκτούρο – Νυμφαίο (Παρασκευή, 1/6/2012)

    9. Γιορτή Αποφοίτησης Στ’ δημοτικού «Στάσου πλάι μου» με θέμα τη σχολική βία (Τετάρτη, 13/6/2012)

    10. Οργάνωση 4 απογευματινών συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων»

    Εξειδίκευση των δράσεων και δραστηριοτήτων μας θα γίνει στο Σχολικό Πρόγραμμα Δράσης που θα βρείτε σε άλλη θέση.

    Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

    Εκδρομή στη Βεργίνα

    Η γνωριμία των μαθητών της Δ’ τάξης με τον πολιτισμό της Μακεδονίας επισφραγίστηκε με την επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας. Ξεναγήθηκαν στους τάφους των Βασιλέων και θαύμασαν τα υπέροχα «κτερίσματα». Το σημαντικό ήταν όμως ότι συνειδητοποίησαν την καταγωγή τους και τη συνέχεια της γλώσσας τους.

    Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012

    Εκδρομή στο Ναύπλιο

    Τι πιο ωραίο κι εποικοδομητικό απ΄το να ταξιδεύεις σε μέρη που διδάχτηκες στην Ιστορία και να προσεγγίζεις βιωματικά τα ιστορικά γεγονότα και τους πολιτισμούς; Η Δ’ τάξη είχε την ευκαιρία να το κάνει. Επισκέφθηκε τις Μυκήνες , την Επίδαυρο, το Άργος, την Κόρινθο αλλά και τη Νεμέα όπου αναβίωσε τα «Νέμεα» τρέχοντας σε αγώνες δρόμου στο αρχαίο στάδιο.

    Τα παιδιά αποτύπωσαν τις εντυπώσεις τους από το ταξίδι με τη ζωγραφική.

    Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

    «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται…1912 – 2012»

                                         Εορταστικό Πολιτιστικό Πρόγραμμα Δημοτικού

                                                Ελληνογαλλικού Κολεγίου «Δελασάλ»

                                                     Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

                                                       Ώρα: 09.00 π.μ. έως 13.00

    «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται…1912 – 2012»

    Η πόλη μας, η Θεσσαλονίκη γιορτάζει έναν αιώνα σύγχρονης ιστορίας.

    Την είπαν πρώτη των Μακεδόνων πόλη, μητέρα πάσης Μακεδονίας, πόλη πολυανδρούσα, πόλη Θεοφρούρητη, πόλη-κήπο μουσών και χαρίτων, πόλη της φαντασίας, πόλη ποιητική, πόλη ερωτική, πόλη κοσμοπολίτισσα, πόλη-χοάνη πληθυσμών και λαών, πόλη μύθων των οποίων οι ρίζες φθάνουν στην προϊστορία, πόλη της Ανατολής αλλά και της Δύσης.

    Οι μαθητές του Ελληνογαλλικού Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ» με την καθοδήγηση των δασκάλων τους θα έχουν την ευκαιρία φέτος να γίνουν μελετητές της όμορφης πόλης με τους 23 αιώνες εξέχουσας παρουσίας στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Θα ερευνήσουν την ιστορία της, θα περιδιαβούν τους αρχαιολογικούς της χώρους, θα ζωγραφίσουν το λιμάνι και τα κάστρα της, θα προσκυνήσουν στις εκκλησιές της, θα σιγοτραγουδήσουν τους ποιητές και τους συνθέτες της, θα χορέψουν τους χορούς και θα γευτούν τις παραδοσιακές συνταγές της, θα γνωρίσουν τον σύγχρονο πολιτισμό της, αλλά και θα οραματιστούν τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος, την πόλη των ονείρων τους.

    Θα κάνουν τις δικές τους προτάσεις για τη «Θεσσαλονίκη, Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα Νεολαίας 2014»!

    Mε το πολιτιστικό πρόγραμμα «Θεσσαλονίκη 1912 – 2012» ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» προσπαθεί να επιτελέσει το δικό του έργο που δεν είναι άλλο από την πολύπλευρη εκπαίδευση και ενημέρωση των μαθητών.

    Η γνώση του παρελθόντος γίνεται κινητήρια δύναμη για νέα δημιουργία, ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι οι μαθητές μέρος του πολιτισμικού γίγνεσθαι, να γίνουν δρώντα άτομα και να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης τους. Να την αγαπήσουν, να αναδείξουν τα πλεονεκτήματά της, αλλά κυρίως να μπορέσουν μελλοντικά να συμμετέχουν στην ανάπτυξή της. Η πόλη μάς χρειάζεται όλους!

    Ευχόμαστε να ΄ναι μακρύ το ταξίδι της γνώσης και άσβεστη η δίψα για μάθηση και προκοπή!

    Θα ήταν μεγάλη χαρά να τιμήσετε με την παρουσία σας την εκδήλωση «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται…1912 – 2012» των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ», που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας, από τις 9.00π.μ. έως τις 13.00.

                                                                                                     Με εκτίμηση

                                                                                                   Βάνα Βενιάδου

                                                                                       Διευθύντρια Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ»

    Πρόγραμμα

    8.55 π.μ. Έναρξη του προγράμματος - Χαιρετισμός Διευθύντριας Δημοτικού
    9.00 π.μ.

    Παρουσίαση του προγράμματος της Β΄τάξης: «Περιήγηση με τους ήρωες Κύων και Λούλα σε μνημεία της Θεσσαλονίκης»

    Διασκευή του βιβλίου «Τα αδέσποτα» της Σ. Ζαραμπούκα

    Υπεύθυνες δασκάλες: Ζαρικάκη Μ., Σερμπέζη Ε.

    9.50 π.μ. Παρουσίαση του προγράμματος της Δ’ τάξης: «Ξενάγηση τουριστών στα μνημεία της Ρωμαϊκής και βυζαντινής περιόδου της Θεσσαλονίκης»
    Υπεύθυνες δασκάλες:
    Φωτιάδου Β., Μπαλακανάκη Μ.
    10.30 π.μ.

    Παρουσίαση του προγράμματος της Α΄τάξης: «Τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις: Παραδοσιακοί χοροί, κουζίνα και τραγούδια της πόλης μας»

    Υπεύθυνες δασκάλες: Παπαδοπούλου Ι., Μελισσαρίδου Σ.

    10.45 π.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
    11.00 π.μ.

    Παρουσίαση του προγράμματος της Γ’ και της Ε’ τάξης: «Η νεότερη ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από την καθημερινότητα και τα επαγγέλματα των κατοίκων της: Μια πόλη, μια ιστορία»

    Υπεύθυνες δασκάλες: Καλεντζή Ε., Αθανασιάδου Ν.

    Υπεύθυνοι δάσκαλοι: Μαυρίδης Χ., Σαρίσχουλης Ε.

    12.30 μ.μ.

    Παρουσίαση του προγράμματος της Στ’ τάξης:

    «Όψεις, άνθρωποι και μνήμες της Θεσσαλονίκης» από το Στ1 και

    «Πληθυσμιακές εθνότητες και σχολεία της Θεσσαλονίκης γύρω στο 1900» από το Στ2.

    Υπεύθυνοι δάσκαλοι: Μπάρμπας Α., Δρούγκας Ι.

    Παράλληλες εκδηλώσεις:

    Στο φουαγιέ της Αίθουσας εκδηλώσεων θα βρίσκονται:

    -Η Έκθεση Ζωγραφικής των μαθητών μας με θέμα τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,

    -Η Λαογραφική έκθεση με παλιά αντικείμενα οικιακής χρήσεως του τόπου μας.

    Διακρίσεις στο Διαγωνισμό Φυσικής 2012

    Κυριακή, 20 Μαΐου 2012

    Περιήγηση στα βυζαντινά μνημεία της πόλης

    Αναμνηστική φωτογραφία με την κα Κούκουρα έξω από τον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Θεσσαλονίκης

    Πριν από λίγες ημέρες, στις 15 Μαΐου 2012, το σχολείο μας διοργάνωσε μία ακόμα εκπαιδευτική εκδρομή στην πόλη μας. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί μία πόλη με μεγάλη ιστορία και σημαντικό αριθμό μνημείων, γεγονός που επιτρέπει τη διοργάνωση σχετικών εκδρομών ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Αυτή τη φορά, το επίκεντρο του ενδιαφέροντος ήταν το Επταπύργιο και ο Ναός του Αγίου Δημητρίου.

    Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής, η τάξη συνοδεύονταν από μία ξεναγό, την κυρία Κούκουρα. Η ξεναγός μας ήταν αρχαιολόγος και είχε όλες τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να μάθουμε το τι συνέβαινε στο Επταπύργιο, το πώς ζούσαν οι άνθρωποι τη βυζαντινή εποχή, το τι σήμαινε για αυτούς ο Ναός του Αγίου Δημητρίου. Γυρίσαμε και τους επτά πύργους και μάθαμε πάρα πολλά για τη βυζαντινή εποχή. Μετά κάναμε ένα σύντομο διάλειμμα και έπειτα επισκεφτήκαμε το Ναό του Αγίου Δημητρίου. Εκεί υπήρχε ένα καταφύγιο το οποίο οι παλαιοί το ονόμαζαν Λουτρό.

    Το ταξίδι στο χρόνο ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον και μας γέμισε όμορφες εικόνες και πολλές γνώσεις. Οι εκδρομές αυτές είναι πολύ πιο σημαντικές από οποιοδήποτε μάθημα, καθώς μέσα από τη διασκέδαση προσφέρουν πολυάριθμες γνώσεις και εμπειρίες.

    Οι μαθητές της Ε΄ τάξης

    Οι μαθητές της Ε΄ τάξης  κατά την περιήγησή τους στο επταπύργιο Οι μαθητές της Ε΄ τάξης  κατά την περιήγησή τους στο επταπύργιο
    Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

    Το Δημοτικό μας στη “2η μικρή Ολυμπιάδα”!!!

    9-5-2012 mikri olympiada

    Την Τετάρτη, 9 Μαΐου 2012 μαθητές και μαθήτριες της Δ΄,Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ», συμμετείχαν στη “2η μικρή Ολυμπιάδα” που πραγματοποιήθηκε στο Αθλητικό Κέντρο της Νεάπολης και εντυπωσίασαν με τις αθλητικές τους επιδόσεις!

    Το σχολείο μας συμμετείχε στα εξής αθλήματα: ενόργανη, γυμναστική, μπάσκετ, στίβο, βόλεϊ, τένις. Ήταν μια μέρα χαράς και γιορτής, όπου σημασία είχε η συμμετοχή και όχι η νίκη. Μετά τη λήξη των αγωνισμάτων τα παιδιά γνώρισαν την τοξοβολία, την ιστιοπλοΐα καθώς και ένα νέο άθλημα, το “goalball” .

    Στο τέλος οι διοργανωτές μοίρασαν διπλώματα συμμετοχής σε όλα τα παιδιά και η εκδήλωση έκλεισε με παραδοσιακούς χορούς.

    Ευχαριστούμε τον κ. Οξύζογλου (Σχολικό Σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης) καθώς και όλους τους εθελοντές καθηγητές Φυσικής Αγωγής για την τόσο ωραία διοργάνωση!

    Επίσκεψη της ΣΤ τάξης στο εργαστήριο χημείας του Κολεγίου Δελασάλ

    Την Τρίτη, 15 Μαΐου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος «Ερευνώ και Ανακαλύπτω», επισκέφθηκαν το εργαστήριο χημείας του Κολεγίου «Δελασάλ», όπου παρακολούθησαν πειράματα σχετικά με τα οξέα, τις βάσεις και τα άλατα από τον εκπαιδευτικό – χημικό του Γυμνασίου και του Λυκείου κ. Δημήτρη Γαβριήλ. Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν εντυπωσιασμένοι και γεμάτοι ενθουσιασμό την επίδειξη των πειραμάτων, ευχαριστώντας θερμά στο τέλος τον κ. Γαβριήλ.

    Τρίτη, 15 Μαΐου 2012

    Β’ τάξη: English projects

    Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012

    Project Flat Stanley

    Οδεύοντας προς την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού project Flat Stanley, οι μαθητές της Δ΄ δημοτικού εξακολουθούν να στέλνουν τον κοσμοπολίτη φίλο τους στις πιο αξιοζήλευτες πόλεις του κόσμου! Αυτή τη φορά απολαύστε το Παρίσι από τον Αντώνη Μιζαμτσή του Δ΄2!

    Paris1 Paris2
    Paris3 Paris4
    Σάββατο, 12 Μαΐου 2012

    Το Δημοτικό ΔΕΛΑΣΑΛ στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας

    Μετά την επιτυχή συμμετοχή στο προσυνέδριο του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής, στο οποίο συμμετείχε η ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού μας, σειρά είχε η διάκριση.

    Η επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου επέλεξε μέσα από τις 345 συνολικά εργασίες, εκείνες που παρουσιάστηκαν στην τελική φάση, στις 8 και 9 Μαΐου, στο Κέντρο Επιστημών Νόεσις, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η εργασία των μαθητών του Στ’1 τμήματος με θέμα «Διαδικτυακή Παρενόχληση και Τρόποι αντιμετώπισης».

    Οι μαθητές μας παρουσιάζουν την εργασία τους Στο περίπτερο του Δημοτικού ΔΕΛΑΣΑΛ

    Οι μαθητές μας, συνοδευόμενοι από την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Αριστέα Νάστου, τον καθ. Πληροφορικής κ. Τάσο Παπαϊωάννου και τους γονείς τους, παρευρέθηκαν την Τετάρτη, 9 Μαΐου στο συνέδριο για να παρουσιάσουν την εργασία τους. Η παρουσίασή τους χαρακτηρίστηκε από τους υπεύθυνους της οργάνωσης εξαιρετικά ποιοτική.

    Εκ μέρους της Διεύθυνσης του Κολεγίου και του Δημοτικού μας σχολείου συγχαίρουμε τους μαθητές μας για την τόσο σημαντική τους διάκριση σε ένα συνέδριο θεσμό στο χώρο της Πληροφορικής και τους ευχόμαστε εις ανώτερα.

    Οι μαθητές μας με την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Αριστέα Νάστου

    Οι μαθητές μας με τον κ. Τάσο Παπαϊωάννου
    Παρασκευή, 11 Μαΐου 2012

    8ο Αθλητικό & Πολιτιστικό Φεστιβάλ

     

     

     

    Τετάρτη, 9 Μαΐου 2012

    Οι πρώτες εκθέσεις στα Αγγλικά

    Οι μαθητές της Β' δημοτικού γράφουν τις πρώτες τους εκθέσεις στα Αγγλικά!

    My Bike

    My Fox

    My sheep

    Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012

    Περιήγηση εκπαιδευτικού & διοικητικού προσωπικού στη Θεσσαλονίκη

    Την Κυριακή, 29/4 το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό των 3 εκπαιδευτικών βαθμίδων του Κολεγίου «Δελασάλ», φόρεσε αναπαυτικά παπούτσια και περιηγήθηκε με την εξαίρετη ξεναγό Ευγενία Κούκουρα, σε σημαντικά μνημεία της πόλης.

    Η ξενάγηση ξεκίνησε από το Επταπύργιο, τα Κάστρα και τον Πύργο του Τριγωνίου, συνεχίστηκε με τα Νεοκλασικά κτίρια της ανατολικής πλευράς της πόλης και κατέληξε στο Γαλεριανό συγκρότημα: τη Ροτόντα, την Καμάρα, τα Ανάκτορα και τον Ιππόδρομο. Η δεινότητα της ξεναγού, το μεγάλο ενδιαφέρον και η καλή διάθεση των συμμετεχόντων και ο καταπληκτικός καιρός έστεψαν την περιήγηση με απόλυτη επιτυχία.

    Διαγωνισμός Ορθογραφίας '17

    «Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

    Διαβάστε περισσότερα

    Διαγωνισμός Αγγλικών

    3ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

    - Διαβάστε περισσότερα
    - Αποτελέσματα

    CLUBS 2016 - 2017

    Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

    Club Α’-Β’ Δημοτικού
    Club Γ'-Δ’ Δημοτικού
    Club E'-Στ’ Δημοτικού

    ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

    ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


    Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
    ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
    2005 και 2007