Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης 2012

                                      Σχέδιο Αειφόρου Διαχείρισης (Σ.Α.Δ.) 2012

                                Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ»Θεσσαλονίκης

                                         (Πρακτικό 14, του Συλλόγου Διδασκόντων)

1. Δήλωση-δέσμευση του σχολείου

Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο είναι χρήσιμο και αποτελεσματικό μόνο αν υπάρχει δέσμευση και προθυμία από την σχολική κοινότητα να το υλοποιήσει.

Σήμερα Τετάρτη, 7-12-2011 και αφού προηγήθηκε διαβούλευση μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης, αποφασίζουμε και δεσμευόμαστε ότι θα εργαστούμε αρμονικά και με πνεύμα συνεργασίας, προκειμένου να κινητοποιηθεί το σχολείο και να υιοθετήσει μια συνολικά αειφορική λειτουργία.

 

2. Δήλωση της Σχολικής Κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης

Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας του Ιδιωτικού Δημοτικού «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» Θεσσαλονίκης, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, μαθητικό δυναμικό, Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και Διεύθυνση, δεσμευόμαστε ότι θα εργαστούμε αρμονικά και με πνεύμα συνεργασίας, προκειμένου να κινητοποιηθεί το σχολείο και να υιοθετήσει μια συνολικά αειφορική λειτουργία. Φέτος το κοινό μας σύνθημα θα είναι: «Παιδιά σε δράση, η ώρα να σώσουμε τη γη έχει φτάσει!»

«Αειφορία (ή αειφόρος ανάπτυξη) είναι εκείνη που επιτρέπει τις σημερινές γενιές να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, χωρίς όμως να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των επόμενων γενιών να ικανοποιήσουν τις δικές τους» (World Commission on Environment and Development, 1987). Κανείς άνθρωπος στον κόσμο μας δεν αμφιβάλει πλέον ότι η Γη δεν είναι πια όπως ήταν παλιότερα. Οι αλλαγές που έχουν προκληθεί στη Γη από τον άνθρωπο έχουν προκαλέσει σημαντική ζημιά στα οικοσυστήματα και στα λεγόμενα «συστήματα υποστήριξης της ζωής».

Είναι κοινός τόπος λοιπόν ότι το μέλλον της γης πρέπει να βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το φυσικό περιβάλλον. Οι πιο ευαισθητοποιημένοι πολίτες που θα παλέψουν για να αναστρέψουν την αντίστροφη μέτρηση βρίσκονται σήμερα στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία της κάθε χώρας. Πολύ συχνά οι δασκάλες των μικρών τάξεων διηγούνται την ευαισθησία που δείχνουν οι λιλιπούτιοι μαθητές όταν αναφέρονται θέματα οικολογικού ενδιαφέροντος στην τάξη, σε βαθμό που τα παιδιά να βλέπουν εφιάλτες ή να το συζητάνε για μέρες.

Στο Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» γνωρίζουμε ότι η εκπαίδευση είναι έργο κατεξοχήν συλλογικό. Όλα τα μέλη της σχολικής Λασαλιανής κοινότητας στρατεύονται γύρω από έναν κοινό στόχο: την υλοποίηση του «Εκπαιδευτικού Σχεδίου» του σχολείου που ανανεώνεται κάθε χρόνο από το Σύλλογο των Διδασκόντων για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών και αποσκοπεί να συμβάλλει στην ολική αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών μας. Η εκπαίδευση για τον Σύλλογό μας πρέπει να συμβάλλει στην πλήρη ανάπτυξη του ατόμου, στην ανάπτυξη του πνεύματος και του σώματος, της ευφυΐας, της ευαισθησίας, της αισθητικής, της υπευθυνότητας και της πνευματικότητας. Στην πράξη οργανώνουμε την εκπαίδευση γύρω από τέσσερις βασικούς άξονες, οι οποίοι θα συνοδεύουν το άτομο καθ’όλη τη διάρκεια της ζωής του και θα αποτελούν τους πυλώνες της γνώσης: να μάθουμε να μαθαίνουμε, να μάθουμε να ενεργούμε, να μάθουμε να συμβιώνουμε, να μάθουμε να υπάρχουμε.

Το λασαλιανό σχολείο με αδιάλειπτη λειτουργία 125 χρόνων στα εκπαιδευτικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να πιστεύει στον σημαντικό ρόλο που παίζει η εκπαίδευση για το μέλλον των ανθρώπων και της κοινωνίας. Όλη η Λασαλιανή κοινότητα, δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί έχουμε καθήκον να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας ως μελλοντικούς «πολίτες του κόσμου» με υγιή οικολογική συνείδηση, υπεύθυνη καταναλωτική συμπεριφορά και σεβασμό στην αειφόρο διαχείριση. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής θα αφιερώσουμε όλες τις δυνάμεις μας ώστε, με τη συνεργασία και των άλλων παραγόντων της σχολικής κοινότητας, αλλά και τη συμμετοχή μας σε επιμορφωτικές συναντήσεις εντός και εκτός σχολικής μονάδας, το σχολείο μας να γίνει ένα ακόμα καλύτερο αειφόρο σχολείο.

Η Διευθύντρια Υποδιευθύντρια Σύλλογος Διδασκόντων Σύλλογος Γονέων
Βάνα Βενιάδου Μαριάνα Ζαρικάκη Παπαδοπούλου Ι.
ΜελισσαρίδουΣ.
Σερμπέζη Ε.
Καλεντζή Ε.
Αθανασιάδου Α.
Φωτιάδου Β.
Μπαλακανάκη Μ.
Μαυρίδης Χ.
Σαρίσχουλης Σ.
Μπάρμπας Α.
Δρούγκας Ι.
Νάστου Α.
Σταμπουλή Ε.
Δήμου Α.
Χατζηγιάννης Α.
Προέδρου Α.
Σταυρίδου Π.
Τζέκου Κ.
Μηλιάδου Α.
Κων. Καρυοφύλλης
Λουκία Καούρη
Νίκη Τσανταλίδου
Βάνα Στεργίου
Δ. Μαυρομουστάκη
Γιώτα Ρούσση
Β. Μπιζουργιάννης

Οι μαθητές των Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ τάξεων

2. Εξειδίκευση του Σ.Α.Δ.

Στόχοι του Σχεδίου Αειφόρου Διαχείρισης

Ο σκοπός αυτού του Σχεδίου Αειφόρου Διαχείρισης του σχολείου μας, είναι να πετύχουμε στόχους αλλαγής του σχολείου σε τρεις τομείς:

Α. Τον παιδαγωγικό τομέα:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας για ανάπτυξη της συνεργασίας και τη μείωση της επιθετικότητας: Στο σχολείο μας φέτος και ύστερα από 12ωρο σεμινάριο όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού αποφασίσαμε να εργαστούμε πάνω σε ένα πρόγραμμα πρόληψης και προαγωγής της ψυχολογικής υγείας. Η επιλογή του συγκεκριμένου στόχου έγινε ύστερα από τα πολλά περιστατικά δυσκολίας στην επικοινωνία-συνεργασία που μας ανέφεραν οι μαθητές μας και τα μαθητικά συμβούλια την προηγούμενη χρονιά. Έτσι θέσαμε τους παρακάτω στόχους όσον αφορά τους μαθητές μας:

  • Να εξοικειωθούν με την αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων τους
  • Να εκπαιδευτούν στο να ακούνε τους άλλους
  • Να αναγνωρίσουν οι μαθητές τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα
  • Να μάθουν τρόπους να αντιμετωπίζουν την επιθετικότητα μέσα στην τάξη

Απώτερος σκοπός μας: να αναπτύξουμε ένα πλαίσιο που θα ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών στο σχεδιασμό και την εφαρμογή αντι-επιθετικών συμπεριφορών.

Το πρόγραμμα ονομάζεται «Το σπίτι των παιδιών» και λειτούργησε με την αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία του Κ.Π. «Πυξίδα» Είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό για την αντιμετώπιση της παιδικής επιθετικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αποτελείται από 12 θεματικές ενότητες και είναι σχεδιασμένο ώστε να εφαρμόζεται από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις τάξεις τους.

Προσπαθεί να προσφέρει ένα φανταστικό πλαίσιο, στο οποίο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία μέσα σ’ ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας να επεξεργαστούν θέματα της καθημερινότητάς τους όπως ο θυμός, η τσατίλα, οι λέξεις που πληγώνουν, πράξεις που ενοχλούν, το δικαίωμα να λέω όχι σε ό,τι με ενοχλεί κ.α.

Στην εφαρμογή του αξιοποιείται η βιωματική προσέγγιση και οι ενεργητικές μέθοδοι μάθησης. Η χρήση της ομάδας της τάξης αποτελεί βασικό εργαλείο και απαραίτητη προϋπόθεση. Η δυνατότητα για μάθηση και αλλαγή βρίσκεται στη συνεργασία, στην ομαδικότητα, στην αλληλεπίδραση των μελών της ομάδας.

Πιο συγκεκριμένα οι δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:

1) Συνεργασία με Κ.Π. «Πυξίδα» για επιμόρφωση εκπαιδευτικών,

2) Συνεργασία με τη συγγραφέα κ. Έλενα Αρτζανίδου για ανάπτυξη βιβλίου της με ανάλογο θέμα στους μαθητές της Α΄ δημοτικού.

3) Συνεργασία και δημιουργική γραφή βιβλίου με τη συγγραφέα κ.Τσιαμπαλή – Κελεπούρη Χρυσάνθη με τους μαθητές της Β΄δημοτικού.

4) Αδελφοποίηση τάξεων Α΄ και Ε΄ δημοτικού με σκοπό να αισθανθούν οι μαθητές μας στην πράξη το κλίμα της οικογένειας που υπάρχει στα Λασαλιανά σχολεία, αποκτώντας ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο αντίστοιχα φίλο.

5) Συνεργασία με Κ.Π. «Πυξίδα» για επιμόρφωση γονέων σε απογευματινή συνάντηση «Συμβουλευτικής Γονέων».

Πρόγραμμα Πολιτιστικής Κληρονομιάς - Πολιτιστικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται… 1912-2012»

Φέτος, ο κυριότερος στόχος, ο οποίος και θα αποτελέσει το θέμα του ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος για όλες τις τάξεις του Δημοτικού και θα παρουσιαστεί στη μεγάλη εκδήλωση του Κολεγίου μας το Μάιο του 2012, θα είναι ο εορτασμός των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα που έχει ως αντικείμενο την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων πολιτισμού και ιστορίας της πόλης μας όπως :

  • τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις (ήθη, έθιμα, κουζίνα, παραδοσιακοί χοροί),
  • ιστορική σύνθεση του πληθυσμού της πόλης (εβραίοι, πρόσφυγες),
  • μνημεία (ρωμαϊκά, τουρκικά, βυζαντινά, νεοκλασσικά),
  • Καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγράφοι, μουσικοί, τραγουδιστές, συγκροτήματα),
  • Λογοτέχνες, ποιητές, εκπαιδευτικοί (Αναγνωστάκης, Ιωάννου, Τσολάκης, Δελμούζος, Χριστιανόπουλος)
  • Ιστορικά αθλητικά σωματεία.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της δημιουργίας και αποκτούν συνείδηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αξιολογούν τα πολιτιστικά επιτεύγματα ως προϊόν της ανθρώπινης συλλογικής προσπάθειας και κατανοούν καλύτερα τη σημασία της συνεργασίας. Η γνώση του παρελθόντος γίνεται κινητήρια δύναμη για νέα δημιουργία, ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι οι μαθητές μέρος του πολιτισμικού γίγνεσθαι, να γίνουν δρώντα-ενεργά άτομα και να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης τους.

Οι στόχοι του προγράμματος είναι:

  • Γνωστικοί (απόκτηση και διεύρυνση γνώσεων για την πόλη μας).
  • Επιστημονικοί-ερευνητικοί (καλλιέργεια ερευνητικής ικανότητας, χρήση βιβλιοθηκών – διαδικτύου, μεθοδολογία, κριτική προσέγγιση θεμάτων).
  • Κοινωνικοί (χαρά, δημιουργία, αισθητική απόλαυση, καλλιέργεια υπευθυνότητας και συνεργασίας).

Το πρόγραμμα βοηθάει με κάθε τρόπο στο άνοιγμα του σχολείου προς την τοπική κοινωνία.

Ειδικότερα η κάθε τάξη ασχολήθηκε με τα παρακάτω θέματα:

Α΄τάξη:

«Τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις: Παραδοσιακοί χοροί, κουζίνα και τραγούδια της πόλης μας»

Υπεύθυνες δασκάλες: Παπαδοπούλου Ι., Μελισσαρίδου Σ.

Β΄τάξη:

 «Περιήγηση με τους ήρωες Κύων και Λούλα σε μνημεία της Θεσσαλονίκης». Διασκευή του βιβλίου «Τα αδέσποτα» της Σ. Ζαραμπούκα

Υπεύθυνες δασκάλες: Ζαρικάκη Μ., Σερμπέζη Ε.

Δ’ τάξη:

 «Ξενάγηση τουριστών στα μνημεία της Ρωμαϊκής και βυζαντινής περιόδου της Θεσσαλονίκης» 
Υπεύθυνες δασκάλες:
Φωτιάδου Β., Μπαλακανάκη Μ.

Γ’ και της Ε’ τάξεις:

«Η νεότερη ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από την καθημερινότητα και τα επαγγέλματα των κατοίκων της: Μια πόλη, μια ιστορία»

Υπεύθυνες δασκάλες: Καλεντζή Ε., Αθανασιάδου Ν.

Υπεύθυνοι δάσκαλοι: Μαυρίδης Χ., Σαρίσχουλης Ε.

Στ’ τάξη:

«Όψεις, άνθρωποι και μνήμες της Θεσσαλονίκης» από το Στ1 και

«Πληθυσμιακές εθνότητες και σχολεία της Θεσσαλονίκης γύρω στο 1900» από το Στ2.

Υπεύθυνοι δάσκαλοι: Μπάρμπας Α., Δρούγκας Ι.

Παράλληλες εκδηλώσεις:

Στο φουαγιέ της Αίθουσας εκδηλώσεων βρίσκονταν:

- Η Έκθεση Ζωγραφικής των μαθητών μας με θέμα τη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ,

- Η Λαογραφική έκθεση με παλιά αντικείμενα οικιακής χρήσεως του τόπου μας.

 

Γνωριμία με άλλους Πολιτισμούς - Καινοτόμες Διαθεματικές Διδακτικές στρατηγικές με τη χρήση ΤΠΕ (για την Γ’, Ε’ και Στ’ τάξη του δημοτικού)

Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που θέλουμε φέτος να διακρίνει το σχολείο μας και να βοηθήσει τους μαθητές μας να εξοικειωθούνε με το ευρωπαϊκό μας «σπίτι», είναι η συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα όπως το Comenius, το e-twinning, το “Teachers 4 europe” και το πρόγραμμα των Ανταλλαγών με το Λασαλιανό σχολείο της Avignon στη Γαλλία με πολλαπλά οφέλη για όλους τους συμμετέχοντες : μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και σχολείο. Συγκεκριμένα οι αντικειμενικοί στόχοι των καινοτόμων αυτών προγραμμάτων είναι:

  • Να ενημερωθούμε για τα ήθη και έθιμα, τη γλώσσα και παραδόσεις διαφορετικών λαών.
  • Να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να εργάζονται ομαδικά.
  • Να ενισχύσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης με την μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων μέσα από ποικίλα προγράμματα.
  • Να κατανοήσουμε, να εκφράσουμε και να αποδώσουμε τις σκέψεις μας στα αγγλικά μέσω γραπτού και προφορικού λόγου.
  • Να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη χρήση των πολυμέσων. Να μάθουμε να συμμετέχουμε και να επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου.
  • Να νιώσουμε πραγματικοί ευρωπαίοι πολίτες. 

Προσδοκούμε ότι αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει τους μαθητές/τριες:

1) Να κατανοήσουν ότι το να είσαι ευρωπαίος είναι πολύ σημαντικό στο χτίσιμο ενός ευρωπαϊκού πνεύματος.

2) Να αποκτήσουν ενθουσιασμό στην εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ).

3) Να ενημερωθούν για τις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.

4) Να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους ικανότητες στα αγγλικά.

5) Να αυξήσουν τις γνώσεις τους για διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

6) Να αποκτήσουν γνώση για τον τρόπο ζωής, τα ήθη και τα έθιμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών

Ειδικότερα τα εγκεκριμένα προγράμματα που λειτουργούν ανά τάξη είναι:

E-twinning:

Γ’ Δημοτικού με τίτλο: «Ο πολιτισμός σ ένα κουτί»

Ε’ Δημοτικού με τίτλο: «Βιβλίο σχετικά με τον τρόπο της ζωής μας»

Comenius:

Στ’ Δημοτικού με τίτλο : «Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν»

Teachers 4 Europe:

Ε1 Δημοτικού με τίτλο: «Η ανθρωπιστική βοήθεια στην Ε.Ε.»

Στ1 Δημοτικού με τίτλο: «Δράσεις – προτάσεις για αποτελεσματική αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών»

Ενημέρωση για ασφαλή πλοήγηση των μαθητών στο διαδίκτυο:

Επειδή εισαγάγουμε σε αυξανόμενο βαθμό τις τεχνολογίες της πληροφορίας και των επικοινωνιών στη διδασκαλία, δηλαδή το ΙΝΤΕΡΝΕΤ, τους διαδραστικούς πίνακες και τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή το Κολέγιο Δελασάλ πρωτοπόρο στις εξελίξεις πραγματοποίησε στις εγκαταστάσεις του Ημερίδα για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Στην ημερίδα πήραν μέρος μαθητές της Ε και της Στ τάξης του δημοτικού που παρουσίασαν σχετικά θέματα καθώς και επίσημοι ομιλητές.

Β. Τον κοινωνικό και οργανωσιακό τομέα:

Δράσεις με ανθρωπιστικό περιεχόμενο

Κύριος στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και αφύπνιση όλης της μαθητικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) σε θέματα ανθρωπισμού, αλληλεγγύης και προσφοράς. Και αυτή τη χρονιά, το Δημοτικό μας σχολείο συνεχίζει τις παρακάτω δράσεις: Υποστήριξη 12 προγραμμάτων υιοθεσίας της Action aid, οργάνωση του χριστουγεννιάτικου bazaar, συμμετοχή σε εράνους, φιλανθρωπικές επισκέψεις σε γηροκομεία, ορφανοτροφεία, άσυλα, κ.α. ιδρύματα.

Ο ρόλος του σχολείου είναι να λειτουργήσει ως μοχλός κινητοποίησης της σχολικής κοινότητας, οργανώνοντας επισκέψεις σε ιδρύματα, ενημερωτικές διαλέξεις με ανθρώπους ή οργανώσεις που δρουν εθελοντικά, αλλά κυρίως προσφέροντας βοήθεια σε ομάδες ανθρώπων που έχουν ανάγκη, καθώς επίσης και πολυάριθμες επισκέψεις απ’ όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε οργανώσεις και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα (Άγιο Στυλιανό, Άγιο Παντελεήμονα, Αγία Κυριακή, Παιδικά χωριά S.O.S. και Φιλύρου, Χαμόγελο του Παιδιού κ.α.).

Δημιουργία απογευματινών συναντήσεων συμβουλευτικής γονέων

Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας, αλλά και στο πλαίσιο της καλύτερης δυνατής συνεργασίας σχολείου και γονέων, διοργάνωσε φέτος για πρώτη χρονιά «Απογευματινές ενημερωτικές συναντήσεις». Στις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν και αναλύθηκαν θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με το γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Αντιμετώπιση της Παιδικής Επιθετικότητας με εμψυχώτρια την Κική Φυλαχτού (Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος Κ.Π. «Πυξίδας».)

Ασφαλής Πλοήγηση στο Διαδίκτυο με εμψυχωτές τους: Ισίδωρο Πάσσα ( Μηχανικός Συστημάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών, MSc. Διοίκηση Επιχειρήσεων) και Δρ. Αβραάμ Π. Μαυρίδη ( Διδάκτωρ Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών)

“Πώς να διαβάζω το παιδί μου” με εμψυχώτρια την Άλκηστη Κεπαπτσόγλου (ΒSc, MSc in Educational Psychology).

"Η Ψυχολογία της Διατροφής” με εμψυχώτρια την Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (ψυχολόγος με μεταπτυχιακά στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία)

Γ. Τον περιβαλλοντικό τομέα:

Μέσα από την εμπλοκή της εκπαιδευτικής μας κοινότητας σε συντονισμένες δράσεις, ενημερώσεις από ειδικούς επιστήμονες και φορείς, έχουμε και φέτος απώτερο σκοπό την επαφή των παιδιών με τη φύση και τη ζωή. Εκδρομές σε περιβαλλοντικά κέντρα, καθαρισμός δασών και παραλιών, δεντροφυτεύσεις, club ορειβασίαs – χιονοδρομίας, «Προστασία Απειλούμενων Ζώων» σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Οργάνωση «Αρκτούρος», Φροντίδα των Κήπων και συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα. Στον τομέα αυτό θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενημερώσουμε τη σχολική κοινότητα για ποικίλα περιβαλλοντικά θέματα ώστε να μάθουμε να προστατεύουμε τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον.

Στόχος μας να διαμορφώσουμε προσωπικότητες πολύπλευρα αναπτυγμένες με στέρεες αξίες, στόχους και ιδανικά που απελευθερώνουν τη σκέψη και τη βούληση των νέων, κάνοντάς τους δρώντα άτομα και ενεργούς πολίτες, οι οποίοι με αγάπη και πίστη θα χτίσουν το μέλλον τους και θα βελτιώσουν την κοινωνία.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

A΄ Δημοτικού: «Προστασία Απειλούμενων Ζώων» και «Μέλι το θαύμα της Φύσης»

Β΄ Δημοτικού: Σπηλαιολογία – Πετρώματα - Απολιθώματα

Γ΄ Δημοτικού: Ανακύκλωση χαρτιού, πλαστικού και αλουμινίου. Θέλουμε να ξοδεύουμε λιγότερο ηλεκτρικό, λιγότερο νερό, λιγότερο χαρτί και όλα αυτά όχι με τη στέρηση, αλλά με την αποφυγή της σπατάλης.

Δ΄ Δημοτικού: «Ο Πράσινος θησαυρός» περιβαλλοντική ταινία μικρού μήκους και κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά. Ένας νέος κύκλος ζωής με οικολογικό αποτύπωμα.

Ε΄ Δημοτικού: Κομποστοποίηση, Περιποίηση κήπων

ΣΤ΄ Δημοτικού: Οι συνέπειες της Αποψίλωσης των Δασών, Διαδραστικός περίπατος στο άλσος «ΔΕΛΑΣΑΛ».

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού είναι πολύ δραστήριος και έχει σημαντικό βαθμό συμμετοχής στα δρώμενα του Σχολείου. Πολλοί γονείς ασχολούνται με θέματα περιβαλλοντικής (είτε από ενδιαφέρον είτε λόγω εργασίας) και ενισχύουν το έργο του Σχολείου μέσα από ομιλίες, προτεινόμενες επισκέψεις και σχετικές εκδηλώσεις.

Φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση των προγραμμάτων είναι:

  • Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου
  • Αρκτούρος
  • Εργαστήρι upcycling SCOOPA
  • ΚΠΕ Βόλβης – Κορώνειας
  • «Οικοπεριηγητής» Κερκίνης
  • Εκπ. Οργανισμός «Μικροί Ήρωες»
  • Χρίστος Κυρίμης, Ειδικός Περιβαλ.Εκπαίδευσης
  • Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου(Dr.Βασιλειάδου)
  • Καθ. ΑΠΘ Β. Μέλφος
  • Ινστιτούτο Δασικών Ερευνών
  • Ελληνική Δασολογική Εταιρία
  • Γραφείο Ευρωπαϊκό Προγραμμάτων

Ειδικότερα ζητήματα του σχολείου μας

Το σχολείο μας έχει τις εξής ιδιαιτερότητες:

1. Περιβάλλεται από ένα άλσος εξαιρετικής ομορφιάς και σπανιότητας με ιστορική σημασία για την πόλη μας, που ελάχιστοι γνωρίζουν την σπουδαιότητά του και την ιστορία του. Η περιοχή ονομάζεται Ρετζίκι που στα τούρκικα σημαίνει «μικρός Παράδεισος» και αυτό είναι πραγματικά!

2. Ο Ευρωπαϊκός και Διεθνής χαρακτήρας του σχολείου μας προτρέπει σε μια εξωστρέφεια και μάς οδηγεί στην υιοθέτηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων που προωθούν την επικοινωνία , τη συνεργασία και την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών καθώς επίσης και την γνωριμία με τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

3. Η σχολική κοινότητα διαπίστωσε προβλήματα διαχείρισης επιθετικών συμπεριφορών.

4. Με αφορμή τον εορτασμό της πόλης μας για τα 100 χρόνια από την Απελευθέρωσή της διαπιστώσαμε ότι οι γνώσεις της σχολικής μας κοινότητας επιδέχονταν βελτίωση.

5. Αλληλοϋποστήριξη και συνεργασία με τους γονείς στο δύσκολο έργο της διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας.

Με τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό «Βραβείο Αειφόρου Σχολείου» θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις και στα ζητήματα του σχολείου που αναφέραμε πιο πάνω.

Συγκεκριμένα σκοπεύουμε να κάνουμε τα εξής:

1. Ανάδειξη και προβολή του βοτανικού κήπου «Δελασάλ».

2. Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα (Comenius, e-twinning, Teachers 4 Europe, Ανταλλαγές)

3. Ενημέρωση και αφύπνιση των μαθητών για την ανακύκλωση συσκευασιών: «Δεν πετάω τίποτα»

4. Ενημέρωση μαθητικής κοινότητας για την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη.

5. Μείωση επιθετικών συμπεριφορών στο σχολικό χώρο – ανάπτυξη ικανότητας διαχείρισης επιθετικών συμπεριφορών.

6. Οργάνωση απογευματινών συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων» με επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους γονείς και διακεκριμένους ομιλητές.

    Οι συνεργάτες μας

    Κανένας δεν μπορεί να πετύχει τους στόχους του εντελώς μόνος. Έτσι κι εμείς θα ζητήσουμε τη συνεργασία των παρακάτω φορέων και ατόμων προκειμένου να οργανώσουμε καινοτόμες δράσεις, να έχουμε επιστημονική καθοδήγηση, άρτια ενημέρωση, πολύπλευρη πληροφόρηση και συνεργασία με εξωσχολικούς φορείς σε θέματα περιβάλλοντος και αειφορίας:

    • Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου (Βασιλειάδου)
    • Αρκτούρος
    • Κέντρο Πρόληψης και προαγωγής της υγείας «ΠΥΞΙΔΑ»
    • Συγγραφείς: Αρτζανίδου Έλενα, Τσιαμπαλή-Κελεπούρη Χρυσάνθη, Γραμματικοπούλου Ανθή
    • Ευαγγελία Σοφή, Μουσειολόγος
    • Καπανίδου Κων/να
    • Χρίστος Κυρίμης, Ειδικός Περιβαλ.Εκπαίδευσης
    • Ευγενία Κούκουρα, Διπλωματούχος ξεναγός
    • Εργαστήρι upcycling SCOOPA
    • ΚΠΕ Βόλβης – Κορώνειας
    • «Οικοπεριηγητής» Κερκίνης
    • ΚΗΦΗ Νεάπολης-Συκεών
    • ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • Παιδικό Χωριό S.O.S. Πλαγιάρι
    • Ελληνικό Παιδικό Χωριό Φίλυρο
    • «Μουσικομαγειρέματα» κ. Μπλέτσας
    • «Πάμε σινεμά»
    • Safer Internet
    • Eλλην. Εταιρεία Μελέτης Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο
    • Οργάνωση «ΝΕΟΙ»
    • «Οι Μικροί Εξερευνητές»
    • Κική Φυλαχτού , Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος Κ.Π. «Πυξίδας».
    • Άλκηστη Κεπαπτσόγλου (ΒSc, MSc in Educational Psychology).
    • Καλλιόπη Εμμανουηλίδου (ψυχολόγος με μεταπτυχιακά στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία)

    Συμμετέχοντες από το σχολείο μας:

    Η διευθύντρια: Bάνα Βενιάδου

    Η υποδιευθύντρια: ΜαριάναΖαρικάκη

    Οι 19 δάσκαλοι και καθηγητές του Δημοτικού «Δελασάλ»

    Το προεδρείο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

    298 μαθητές και μαθήτριες από τις τάξεις και τα τμήματα του Δημοτικού «Δελασάλ»

    Η υπεύθυνη του κυλικείου μας: κ. Αιμιλία Στεργίου

    Η καθαρίστριά μας: κ. Άννα Μικροπούλου

    Η επόπτρια: κ. Μαρία Σταυροπούλου

    Η νοσηλεύτρια: Ευγενία Αντωνάρα

    Η γραμματέας: Βίκυ Μπαμίδου

    Ο επιστάτης: Νίκος Ζιάγκας

     

    Αξιολόγηση

    Η δουλειά μας θα αξιολογηθεί με τους εξής τρόπους:

    Α. Με την ανταπόκριση των προσκεκλημένων μας στις δράσεις και τις εκδηλώσεις του σχολείου μας που σχετίζονται με την αειφορία.

    Β. Με συζήτηση και δημοσίευση σχετικής απόφασης του Συλλόγου διδασκόντων στο τέλος της σχολικής χρονιάς

    Γ. Με συζήτηση και δημοσίευση σχετικής απόφασης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

     

    Ο πανηγυρισμός

    Όποιο και αν είναι τo αποτέλεσμα της συμμετοχής μας στο διαγωνισμό και επειδή δεν είναι ο τελικός μας σκοπός η κατάκτηση του επάθλου, εμείς θα γιορτάσουμε τη συμμετοχή μας διότι πιστεύουμε πως πιο πολύ αξίζει η συμμετοχή στην προσπάθεια και το όφελος που έχει κανείς από την προσπάθεια και την κοινή πορεία προς το στόχο. Επειδή τα προγράμματα που δουλεύονται στο σχολείο μας είναι ποικίλα θεωρούμε ότι και οι γιορτές – πανηγυρισμοί θα πρέπει να αντιστοιχούν σε αυτά. Έτσι φέτος οργανώθηκαν χρονολογικά οι παρακάτω γιορτές, στις οποίες ήταν καλεσμένοι όλοι οι παράγοντες της σχολικής ζωής (καθηγητές, γονείς, εκπρόσωποι του Δήμου, συνεργαζόμενοι φίλοι και συμπαραστάτες, δημοσιογράφοι, σχολικοί σύμβουλοι, κλπ):

    1. Χριστουγεννιάτικο bazaar Αγάπης και Αλληλεγγύης (Κυριακή, 4/12/11)

    2. Ημερίδα «Γονείς και παιδιά μαζί μαθαίνουμε τον ψηφιακό κόσμο με ασφάλεια» (Τετάρτη, 8/2/12)

    3. Διαδραστικός περίπατος στο άλσος «Δελασάλ» (Πέμπτη, 16/2/12)

    4. Συνάντηση Εργασίας 8 ευρωπαϊκών Κρατών στο Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό πρόγραμμα Comenius : «Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν» (Παρασκευή, 17/2/12)

    5. Διοργάνωση της 6ης Μαρτίου : « Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο»(Δευτέρα, 6/3/2012)

    6. Συμμετοχή της Δ΄δημοτικού στο 5ο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους «Πάμε σινεμά» με την ταινία : «Ο πράσινος θησαυρός» (Σάββατο, 13/5/2012)

    7. Εορταστικό Πολιτιστικό πρόγραμμα «Η Θεσσαλονίκη γιορτάζει και θυμάται… 1912 – 2012» (Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012)

    8. Ημερήσια εκδρομή της Α΄δημοτικού στον Αρκτούρο – Νυμφαίο (Παρασκευή, 1/6/2012)

    9. Γιορτή Αποφοίτησης Στ’ δημοτικού «Στάσου πλάι μου» με θέμα τη σχολική βία (Τετάρτη, 13/6/2012)

    10. Οργάνωση 4 απογευματινών συναντήσεων «Συμβουλευτικής Γονέων»

    Εξειδίκευση των δράσεων και δραστηριοτήτων μας θα γίνει στο Σχολικό Πρόγραμμα Δράσης που θα βρείτε σε άλλη θέση.

    Διαγωνισμός Ορθογραφίας '18

    «Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

    Διαβάστε περισσότερα

    Διαγωνισμός Αγγλικών '18

    4ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

    Διαβάστε περισσότερα

    CLUBS 2017 - 2018

    Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

    Club Α' Δημοτικού

    Club Β' Δημοτικού

    Club Γ'-Δ' Δημοτικού

    Club E'-Στ' Δημοτικού

    ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

    ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


    Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
    ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
    2005 και 2007