Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2011

4η Συνάντηση Εργασίας του προγράμματος Comenius στην Πολωνία

Το πρόγραμμα Comenius “Let the forests breathe" που υλοποιεί το σχολείο μας διανύει αισίως το 2ο χρόνο υλοποίησής του ενώ από τις 12 έως και τις 16 Οκτωβρίου 2011 πραγματοποιήθηκε στην πόλη Dabrowa Gοrnicza στην Πολωνία η 4η συνάντηση εργασίας των εκπαιδευτικών όλων των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν σε αυτό.

Το σχολείο μας εκπροσώπησαν ο κ. Τάσος Μπάρμπας, δάσκαλος και υπεύθυνος της δράσης, καθώς και ο κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, Προϊστάμενος του Νηπιαγωγείου μας, ο οποίος συμμετέχει στην Παιδαγωγική Ομάδα του έργου με την μεταπτυχιακή του ειδικότητα ως Πληροφορικός.

Στη συνάντηση όλοι οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τις εργασίες που πραγματοποίησαν οι μαθητές/τριές τους κατά τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς, προγραμμάτισαν τις επόμενες δραστηριότητες του προγράμματος, ενώ ο κ. Τάσος Μπάρμπας παρουσίασε στην ευρωπαϊκή ομάδα υλοποίησης του έργου το πρόγραμμα της επόμενης συνάντησης, η οποία θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στο σχολείο μας, το χρονικό διάστημα από 15 έως και 20 Φεβρουαρίου 2012.

Τέλος, οι εκπαιδευτικοί όλων των χωρών παρακολούθησαν ειδική παρουσίαση από τους Πολωνούς μαθητές/τριες με τραγούδια και θεατρικό δρώμενο σχετικά με τα δάση και την ανάγκη προστασίας τους, αντάλλαξαν δώρα και αναμνηστικά από τις χώρες τους, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, συνομίλησαν και αντάλλαξαν απόψεις και εμπειρίες με του Πολωνούς συναδέλφους τους, ενώ ξεναγήθηκαν και σε σημαντικά αξιοθέατα της πόλης στην οποία πραγματοποιήθηκε η συνάντηση, αλλά και στις γύρω περιοχές.


4th staff comenius meeting_Poland-1
Ο κ. Ιωάννης Παπαδόπουλος, μαζί με συναδέλφους
από τη Βουλγαρία και την Πολωνία.
4th staff comenius meeting_Poland-2  Προετοιμασίες πριν από την έναρξη των εργασιών της συνεδρίασης της ευρωπαϊκής ομάδας των εκπαιδευτικών του προγράμματος.
4th staff comenius meeting_Poland-4O υπεύθυνος δράσης του προγράμματος για την Ελλάδα, κ. Τάσος Μπάρμπας, μαζί με μαθητές από την Πολωνία. 4th staff comenius meeting_Poland-8
Η υπεύθυνη δράσης για την Πολωνία μοιράζει με μια μαθήτρια του σχολείου της τριαντάφυλλα στους εκπαιδευτικούς όλων των ευρωπαϊκών χωρών.
4th staff comenius meeting_Poland-5  Μαθητές και μαθήτριες από την Πολωνία τραγουδούν τραγούδια για τα δάση. 4th staff comenius meeting_Poland-6  Μαθητές και μαθήτριες από την Πολωνία παρουσιάζουν θεατρικό έργο για τα δάση και για την ανάγκη προστασίας τους.

Το καλλιτεχνικό εργαστήρι εμπλουτίζει δημιουργικά το πρόγραμμα Comenius

Η επαφή με την τέχνη και ευρύτερα η καλλιτεχνική παιδεία συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του κάθε παιδιού.

Φθινόπωρο στο δάσος. Ζωγραφική με τέμπερες.

Τα παιδιά, με φύλλα  και τέμπερς φτιάχνουν στάμπες σε χατόνι

Στο καλλιτεχνικό μας εργαστήριο προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε τον αυτοσεβασμό, το δικαίωμα της αυτοέκφρασης του κάθε μαθητή ανεξάρτητα από το ταλέντο ή την ιδιαίτερη κλίση του. Παρέχουμε στα παιδιά πληροφορίες και ερεθίσματα σχετικά με την τέχνη και την ιστορία της, καλλιεργούμε την παρατήρηση και τα παροτρύνουμε ώστε να εκφραστούν και να δημιουργήσουν έργα με μεγάλη ποικιλία τεχνικών και υλικών μέσων.

«Αφήστε τα δάση να αναπνεύσουν και ταυτόχρονα να εμπνεύσουν τα παιδιά ώστε να εκφραστούν εικαστικά, να δημιουργήσουν.» Αυτό θα μπορούσε να είναι το μήνυμα της ενασχόλησής μας στο μάθημα των καλλιτεχνικών, στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius 2010-2012.

Το δάσος, αγαπημένο διαχρονικό θέμα της ανθρώπινης καλλιτεχνικής δραστηριότητας, πλούσιο σε έννοιες, μορφές και σχήματα, τρέφει , καλλιεργεί την παιδική φαντασία, εμπνέει τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις ευαισθησίες τους για το περιβάλλον με το δικό τους αυθεντικό τρόπο. Ζωγραφίζουν λοιπόν με τέμπερες και μαρκαδόρους εικόνες του δάσους, φτιάχνουν κολάζ με εφημερίδες, χαρτόνια και κόλλες ,δημιουργούν κατασκευές στο χώρο με διάφορα υλικά ανακυκλώσιμα και πλάθουν με πηλό το αγαπημένο τους θέμα, το δέντρο.

Δάσος. Ζωγραφική με τέμπερες, λαδοπαστέλ, ακουαρέλα (3) Δάσος. Ζωγραφική με τέμπερες, λαδοπαστέλ, ακουαρέλα (4) 

Δάσος. Ζωγραφική με τέμπερες, λαδοπαστέλ, ακουαρέλα (1) Δάσος. Ζωγραφική με τέμπερες, λαδοπαστέλ, ακουαρέλα (2)
Με γραμμές ευθείες, ήρεμες και ανήσυχες φτιάχνουμε σχήματα και όγκους. Φτιάχνουμε ένα δέντρο. Μαρκαδόροι, τέμπερες (1) Με γραμμές ευθείες, ήρεμες και ανήσυχες φτιάχνουμε σχήματα και όγκους. Φτιάχνουμε ένα δέντρο. Μαρκαδόροι, τέμπερες (2)
Με γραμμές ευθείες, ήρεμες και ανήσυχες φτιάχνουμε σχήματα και όγκους. Φτιάχνουμε ένα δέντρο. Μαρκαδόροι, τέμπερες (3) Άνοιξη. Κολάζ και ζωγραφική.

Τετάρτη, 26 Οκτωβρίου 2011

Δουλεύοντας με μεγάλες κατασκευές δέντρων...

Comenius - Greece -- Tree Structure -- Art Class-6Comenius και Καλλιτεχνικά

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας, στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius που υλοποιούν, έχοντας δημιουργήσει ήδη ποικιλία έργων χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές, άρχισαν να κατασκευάζουν μεγάλα δέντρα από ανακυκλώσιμα υλικά με την καθοδήγηση της καθηγήτριας τους κ. Άννας Δήμου. Μέχρι στιγμής χρησιμοποιούνε εφημερίδες, χαρτί καφέ του μέτρου και κόλλα. Τα παιδιά ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό! Σχίζουν, κόβουν, κολλάνε και στήνουν το πρώτο δέντρο!

Για την κατασκευή του κορμού χρησιμοποιούν ένα σκληρό χάρτινο ρολό (tube) , αυτό που απέμεινε από το χαρτί του μέτρου, ενώ το πάνω μέρος του δέντρου το φτιάχνουν με μπάλες από τσαλακωμένο χαρτί.

Οι εργασίες είναι σε εξέλιξη...

Comenius - Greece -- Tree Structure -- Art Class Comenius - Greece -- Tree Structure -- Art Class-3

Μηνύματα από την ενασχόλησή μας με το Πρόγραμμα "Let the forests breathe" στα καλλιτεχνικά

                                              "Αγάπη για τα δάση και για το περιβάλλον"

                                                         "Προστασία των δασών"

                                                          "Σεβασμός στη φύση"

                                               "Στιγμές χαλάρωσης κοντά στη φύση"

                                              "Συνεργασία και χαρά της δημιουργίας"...

dentro 1 dentro 2
Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2011

Οι μαθητές της Δ’ δημοτικού γράφουν εκθέσεις και έθιμα για το νερό.

DSC02258

DSC02235

Το νερό, πηγή ζωής.

Είναι γεγονός ότι το νερό είναι το πολυτιμότερο αγαθό που έχει ο άνθρωπος. Χάρη σ’αυτό το υγρό στοιχείο διατηρείται η ζωή στον πλανήτη. Όπου υπάρχει ύδωρ, υπάρχει ζωή.

Οι ωφέλειες του νερού είναι αμέτρητες. Πρώτα απ’όλα το νερό τρέφει τα φυτά κι αυτά με τη σειρά τους μας δίνουν το απαραίτητο για τη ζωή οξυγόνο. Ακόμα, αποτελεί καταφύγιο για τα υδρόβια πλάσματα. Επίσης, το χρησιμοποιούμε για τις οικιακές ανάγκες. Τέλος, με τη δύναμη των υδάτων λειτουργούν υδροηλεκτρικά εργοστάσια, που παράγουν ηλεκτρισμό χωρίς να μολύνουν το περιβάλλον.

Η συνολική ποσότητα των υδάτων διατηρείται χάρη σ’ένα μοναδικό φαινόμενο, τον κύκλο του νερού στη φύση. Από τις επιφάνειες των λιμνών, των θαλασσών και των ωκεανών εξατμίζεται το νερό και ανεβαίνει προς τα πάνω σε μορφή υδρατμού. Έτσι σχηματίζονται τα σύννεφα, τα οποία σιγά σιγά πληθαίνουν και σκουραίνουν. Τέλος, τα σύννεφα ρίχνουν το νερό πάλι πίσω στις λίμνες, στις θάλασσες και στα ποτάμια. Έτσι διατηρείται το νερό πάνω στη γη.

Η μητέρα φύση έδωσε στους ανθρώπους το νερό, έναν ανεκτίμητο θησαυρό, τον οποίο οφείλουμε να προστατεύουμε. Πρώτα απ’ όλα δεν πρέπει να το σπαταλάμε άσκοπα και ούτε να το μολύνουμε. Πάνω απ’ όλα πρέπει να είμαστε οικολόγοι και να εκτιμούμε αυτό το πολύτιμο αγαθό.

Κατερίνα Μπουφίδου

DSC02264 DSC02266
DSC02269 DSC02265
DSC02267 DSC02268 

Το τάισμα της βρύσης (έθιμο)

Οι κοπέλες, τα χαράματα των Χριστουγέννων, πηγαίνουν στην πιο κοντινή βρύση «για να κλέψουν το άκραντο νερό». Το λέμε άκραντο, δηλαδή αμίλητο, γιατί δε βγάζουν λέξη σ’ όλη τη διαδρομή. Όταν φτάνουν εκεί , την «ταΐζουν» με διάφορες λιχουδιές: βούτυρο, ψωμί, τυρί… Και λένε : «Όπως τρέχει το νερό σ’ βρυσούλα μ’ , έτσ’ να τρέχ’ και το βιο μ’’’.

Έπειτα ρίχνουν στη στάμνα ένα βατόφυλλο και τρία χαλίκια, «κλέβουν νερό» και γυρίζουν στα σπίτια τους πάλι αμίλητες μέχρι να πιούνε όλοι από τ’ άκραντο νερό. Με το ίδιο νερό ραντίζουν και τις τέσσερις γωνίες του σπιτιού, ενώ σκορπούν στο σπίτι και τα τρία χαλίκια.

Πέτρος Σταμπολίδης, Γιώργος Ταυρίδης, Άννα Ταρασίδου, Γιώργος Ακριτίδης, Κωνσταντίνος Καλφόπουλος, Χρήστος Σιλάβος, Βασίλης Ορφανίδης, Ηλίας Ζιώγας, Δέσποινα Ίσσαρη, Γεωργία Μαλλιώρα

Το έθιμο της «πιπεριάς»

Το έθιμο της «πιπεριάς» τηρούνταν Στην Κύμη της Εύβοιας και γινόταν το καλοκαίρι για να βρέξει και να δροσιστούν τα διψασμένα καλαμπόκια.

Το πρωί , πριν σκάσει ο ήλιος , ντύνουν μια γυναίκα πιπεριά, δηλαδή την τυλίγουν με ανθισμένη αγράμπελη. Μετά δένουν στη μέση της ένα μακρύ κόκκινο ζωνάρι. Στην άκρη του ζωναριού δένουν ένα μεγάλο κουδούνι προβατίνας , το οποίο ακούγεται, καθώς η γυναίκα περπατάει.

Στο μεταξύ έχουν μαζευτεί όλοι οι χωριανοί , άντρες, γυναίκες και παιδιά γύρω της. Ο γεροντότερος του χωριού φέρνει μια μεγάλη λεκάνη με νερό και πρώτος παίρνει νερό με τη χούφτα του και καταβρέχει τη γυναίκα που είναι ντυμένη πιπεριά. Στη συνέχεια κάνουν όλοι το ίδιο , ενώ η «πιπεριά» κάνει υποκλίσεις σε εκείνον που την καταβρέχει. Ύστερα περνούν όλοι μαζί απ’ όλα τα σπίτια του χωριού.

Λένε πως πολλές φορές μετά το γύρισμα της «πιπεριάς» βρέχει.

Νικολέτα Κωνσταντέλλου, Εκάβη Παπαδοπούλου, Ελευθερία Μιχελάκη

Με αφορμή το μάθημα της Γλώσσας που ήταν αφιερωμένο στο “νερό”, τα παιδιά της Δ΄ Τάξης πήραν συνεντεύξεις από τους γονείς και τους παππούδες τους, που γνώριζαν παλαιότερα έθιμα για το νερό.

Το Έθιμο του Αμίλητου Νερού

Συνέντευξη της κ. Νικητίας Γαβαλά από τη Δήμητρα Λεονταρίδου.

- Κ. Νικητία, από ποιο μέρος είστε;

- Από την Αμοργό, νησί των Κυκλάδων.

- Μπορείτε να μας μιλήσετε για το Αμίλητο Νερό;

- Ήταν ένα έθιμο που γινόταν στις 24 Ιανουαρίου, παραμονή της γέννησης του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή μετά τη δύση του ήλιου.

- Μπορείτε να μας το περιγράψετε;

- Ελεύθερα κορίτσια μαζευόμασταν και έχοντας ένα πήλινο δοχείο πηγαίναμε σε σπίτια φίλων και παίρναμε το ‘αμίλητο νερό’. Έτσι λεγόταν, γιατί το ζητάγαμε χωρίς να μιλάμε καθόλου. Στη συνέχεια πηγαίναμε από σπίτι σε σπίτι και καθένας, συνήθως μικρές κοπέλες, έριχνε στο δοχείο ένα πράγμα π.χ. ένα τσιμπιδάκι, κουμπί ή δακτυλίδι. Το επόμενο βράδυ μαζευόμασταν στην πλατεία του νησιού και κάθε κοπέλα τραβούσε από το νερό ένα αντικείμενο. Σε αυτήν που άνηκε το αντικείμενο, έλεγαν ένα τετράστιχο χιουμοριστικό ή ερωτικό.

- Θυμάστε κανένα τραγούδι;

Γίνου πουλί μου θάλασσα Του κάτω Λάκκου τα νερά

και ‘γω να γίνω άμμο λεν πως βγάζουν βδέλλες

να ‘ρχεσαι και να κάθεσαι μα κείνα τα κακόμοιρα

στην αγκαλιά μου επάνω! βγάζουν όμορφες κοπέλες.

 

Το Σιδερένιο Νερό

Συνέντευξη που πήρε ο Γιάννης Μάρκου από τον παππού του.

- Παππού, ξέρεις κανένα έθιμο για το νερό;

- Βέβαια, το ‘σιδερένιο νερό’.

- Πού γινόταν αυτό το έθιμο;

- Γινόταν στο χωριό μου, τη Φλώρινα, τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς.

- Πώς γινόταν δηλαδή;

- Το πρωί σηκωνόταν ο νοικοκύρης του σπιτιού και πήγαινε στη βρύση του χωριού. Αφού πλενόταν, έπαιρνε μια πέτρα μικρή και την έπλενε καλά στη βρύση. Μετά έκοβε ένα κλωνάρι μηλιάς και το έβρεχε κι αυτό.

- Στη συνέχεια τι γινόταν παππού;

- Ο νοικοκύρης γύριζε στο σπίτι και έβρεχε όλους στο κεφάλι, χτυπώντας τους με το βρεγμένο κλωνάρι και την πέτρα λέγοντας: <Όλοι του χρόνου γεροί σαν την πέτρα τη μικρή! Όλοι του χρόνου δυνατοί σαν τη μηλίτσα τη μικρή!>

Εκθέσεις της Δ' τάξης για το σχολείο τους

Το σχολείο μου είναι πάρα πολύ όμορφο. Βρίσκεται στα Πεύκα Θεσσαλονίκης και το όνομά του είναι Ελληνογαλλικό Κολέγιο Δελασάλ. Χτίστηκε το 1968 και ξεκίνησε να λειτουργεί ως οικοτροφείο. Το 2000 ανακαινίστηκε κι έγινε δημοτικό σχολείο.

Το σχολείο μου είναι χτισμένο σε ένα ήρεμο, χαρούμενο περιβάλλον μέσα στη φύση. Στον εξωτερικό του χώρο υπάρχουν τρεις αυλές, που πλημμυρίζουν από χαρούμενα παιδιά την ώρα του διαλείμματος. Όλες έχουν πανύψηλα πλατάνια και έναν κήπο με τριαντάφυλλα. Για την άθλησή μας το σχολείο διαθέτει σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, όπως κλειστό γυμναστήριο, γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις, για να μη χάνουμε ούτε μια ώρα γυμναστικής, ακόμη και όταν βρέχει.

Ο εσωτερικός χώρος του σχολείου μου είναι μεγάλος. Στο ισόγειο βρίσκεται η γραμματεία και ο χώρος υποδοχής, όπου μπορείς να καθίσεις στις αναπαυτικές πολυθρόνες και να διαβάσεις ενδιαφέροντα φυλλάδια. Οι τάξεις που βρίσκονται στον πρώτο όροφο είναι ευρύχωρες, φωτεινές και όμορφα διακοσμημένες. Η αίθουσα πολυμέσων στο δεύτερο όροφο είναι πολύ εντυπωσιακή: εκεί προβάλλονται εκπαιδευτικά DVD και γίνονται συναντήσεις γονέων.

Κάθε μέρα στο σχολείο που περνάει, είναι μια μέρα με νέες εμπειρίες και γνώσεις, αλλά και με διασκέδαση και παιχνίδι. Μέσα σε αυτό νιώθω χαρούμενη, δίπλα σε δασκάλες που μας διδάσκουν με ηρεμία και υπομονή, αλλά και σε συμμαθητές που παίζουμε μαζί και περνάμε υπέροχα.

Μαρία-Ειρήνη Γιαννούση Δ2

Το σχολείο μου ονομάζεται Δελασάλ και έχει μια μεγάλη ιστορία. Χτίστηκε το 1968 και τότε δεν ήταν σχολείο, ήταν οικοτροφείο και κατοικία των frères. To 2000 έγινε δημοτικό σχολείο.

Ο εξωτερικός του χώρος είναι πανέμορφος με πάρα πολύ ψηλά δέντρα. Έχει μάλιστα ένα πέτρινο εκκλησάκι που τα παιδιά πάνε και προσεύχονται. Υπάρχει ένα δασάκι γεμάτο δέντρα και όμορφα φυτά. Επίσης έχει ένα κυλικείο που συνέχεια μυρίζει ωραία, δυο γήπεδα ποδοσφαίρου, τρία γήπεδα μπάσκετ και άλλα δυο γήπεδα για να παίζουν τα παιδιά.

Εσωτερικά το σχολείο μου είναι τεράστιο. Ο πρώτο όροφος έχει δέκα αίθουσες που είναι στολισμένες από τις ζωγραφιές των παιδιών. Έχει μαρμάρινες σκάλες που οδηγούν στο δεύτερο όροφο που βρίσκεται και η τάξη μου. Στο ισόγειο κάνουμε καλλιτεχνικά, αυτή η αίθουσα είναι η αγαπημένη μου, επειδή είναι πολύ ωραία στολισμένη.

Στο σχολείο μου νιώθω πολύ χαρούμενη, γιατί έχω και πολύ καλούς φίλους.

Εβελίνα Νικοπούλου Δ2

Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011

Βράβευση του Δημοτικού στην Αθήνα για το Βραβείο Αειφόρου Σχολείου

logo aeiforo
Την Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου, το σχολείο μας συμμετείχε στη τελετή, που έγινε στο Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα στην αίθουσα «Jaqueline de Romilly», για την τιμητική διάκριση που δεχθήκαμε στον 1ο Διαγωνισμό Βραβείου Αειφόρου Σχολείου (4η θέση).
Στην εκδήλωση έγινε παρουσίαση του προγράμματος, στο οποίο πήραν μέρος όλες οι τάξεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2010-11, με την καθοδήγηση της κ. Αλεξάνδρας Λαπουρίδου. Συγκεκριμένα:
  • A΄ Δημοτικού: Προστασία των Ζώων
  • Β΄ Δημοτικού: Ανακύκλωση
  • Γ΄ Δημοτικού: Υγροβιότοποι
  • Δ΄ Δημοτικού: Αναδάσωση
  • Ε΄ Δημοτικού: Αποψίλωση
  • ΣΤ΄ Δημοτικού: Βοηθώ το περιβάλλον ως εθελοντής – Παιδιά με ειδικές ανάγκες

                            Στη φωτογραφία: κ. Μαριάνα Ζαρικάκη (Υποδιευθύντρια Δημοτικού),
                   κ. Γιάννης Μιχαήλ (Πρόεδρος ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Περιβάλλοντος & Πολιτισμού),     
                                  κ. Φώφη Γεννηματά (Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας),                              
                 κ. Δημήτρης Καλαϊτζίδης (Πρόεδρος του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης),     
                                          κ Αριστέα Νάστου (Καθηγήτρια Πληροφορικής).
Ο πρόεδρος του Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ. Δημήτρης Καλαϊτζίδης, χαρακτηριστικά ανέφερε ότι:
«Το ΔΕΛΑΣΑΛ είναι το πιο πρωτοποριακό και δημιουργικό σχολείο της Θες/νίκης. Όποια πέτρα κι αν σηκώσεις, το ΔΕΛΑΣΑΛ είναι από κάτω και δημιουργεί».
Παρουσίαση του προγράμματος από τις κ. Ζαρικάκη και κ.Νάστου Αίθουσα «Jaqueline de Romilly»
Στην τελετή παρευρέθηκε και η Αναπληρώτρια Υπουργός, κ. Φώφη Γεννηματά. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν η κ. Μαριάνα Ζαρικάκη (Δασκάλα-Υποδιευθύντρια Δημοτικού) και η κ. Αριστέα Νάστου (Καθηγήτρια Πληροφορικής).
Οι εισηγητές της εκδήλωσης Βράβευση των σχολείων από την Αναπληρώτρια Υπουργό κ. Γεννηματά

Οι μαθητές της Στ’ τάξης καθαρίζουν το δασάκι «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης, στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius που υλοποιούν, καθάρισαν από τα σκουπίδια το όμορφο δασάκι «ΔΕΛΑΣΑΛ» δίπλα από το σχολείο τους.

Μαζί με τη γυμνάστριά τους κ. Ελένη Σταμπουλή και το δάσκαλο της Στ’ τάξης κ. Τάσο Μπάρμπα φόρεσαν γάντια, πήραν μεγάλες πλαστικές σακούλες και, αφού άκουσαν προσεκτικά τις διάφορες οδηγίες που τους δόθηκαν για την ασφάλειά τους, άρχισαν να μαζεύουν όλα τα σκουπίδια που μπορούσαν να βρουν αριστερά και δεξιά στα μονοπάτια από το δασάκι, δημιουργώντας για όλους τους μελλοντικούς επισκέπτες του έναν ασφαλή και καθαρό χώρο για περίπατο μέσα στη φύση.

Cleaning the forest DELASALLE -- COMENIUS-27 Cleaning the forest DELASALLE -- COMENIUS-21

Cleaning the forest DELASALLE -- COMENIUS-31

Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2011

Διαδραστική παρουσίαση για το δάσος στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης από τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ

Την Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης, στο πλαίσιο των παράλληλων δραστηριοτήτων του προγράμματος Comenius που υλοποιούν, παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε διαδραστική παρουσίαση με τίτλο «Δάσος: Πηγή Νερού και Ζωής» από εθελοντές του Αρκτούρου.

Στη διαδραστική παρουσίαση οι μαθητές μας παρακολούθησαν με οπτικοακουστικό τρόπο τη λειτουργία του δάσους και του νερού και τη συμβολή τους στην ύπαρξη της ζωής. Προκειμένου να συνδεθεί το δάσος και το νερό με τη ζωή των παιδιών στα μεγάλα αστικά κέντρα, η ζωή και οι λειτουργίες του δάσους παραλληλίστηκαν στην παρουσίαση με τη ζωή των παιδιών στην πόλη και συγκεκριμένα σε μια πολυκατοικία. Επιμέρους θεματικές ενότητες της παρουσίασης ήταν: α) η αναδάσωση, β) το δάσος και η βλάστηση, γ) το δάσος και οι κάτοικοί του (πανίδα), γ) οι βιολογικές λειτουργίες του δάσους, δ) το δάσος και το νερό και ε) τα περιαστικά δάση. Η παρουσίαση περιλάμβανε συνολικά διασκεδαστικά παιχνίδια, θεματικές animation, περιβαλλοντικά μηνύματα, φωτογραφίες από το δάσος αλλά και την πόλη.

Comenius_Arctouros_Presentation Forests Comenius_Arctouros_Presentation Forests

Οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά και με ενθουσιασμό σε όλη την παρουσίαση, δοκιμάζοντας τις γνώσεις τους για το δάσος και αποκτώντας νέες.

Μετά το τέλος της παρουσίασης, οι εθελοντές του Αρκτούρου παρέδωσαν στον κ. Τάσο Μπάρμπα (Υπεύθυνο δράσης του Comenius) επιπλέον υλικό για το δάσος (αφίσα, υλικό και οπτικούς δίσκους) προκειμένουν να χρησιμοποιηθούν ως παράλληλες δραστηριότητες για επιπλέον εμβάθυνση στην τάξη.

Επίσκεψη και ξενάγηση των μαθητών της ΣΤ τάξης στο δασάκι «ΔΕΛΑΣΑΛ»

Την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης, στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius που υλοποιούν για δεύτερη σχολική χρονιά σχετικά με την σημασία των δασών και τις επιπτώσεις της συνεχούς αποψίλωσής τους, επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο πανέμορφο δασάκι «ΔΕΛΑΣΑΛ», δίπλα ακριβώς από το σχολείο τους. Την ξενάγηση πραγματοποίησε ο κ. Βασίλης Μέλφος, Λέκτορας Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο οποίος τους μίλησε αναλυτικά όχι μόνο για την περιβαλλοντική αξία του μικρού αυτού δάσους, αλλά τους έδωσε και πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τη βιοποικιλότητά του, την μακρά ιστορία του και την αρχιτεκτονική των κτισμάτων που βρίσκονται μέσα σε αυτό.

Dasaki DELASAL ST 2011_1 Dasaki DELASAL ST 2011_2

Οι μαθητές και οι μαθήτριες έφυγαν από τη ξενάγηση αυτή εντυπωσιασμένοι, έχοντας αποκτήσει για πρώτη ίσως φορά μια ολοκληρωμένη εικόνα για αυτόν τον πνεύμονα οξυγόνου που τους προσφέρει αδιάκοπα ακριβώς δίπλα από τη σχολική τους αυλή, ενώ πολύ σύντομα, όπως προβλέπεται από το παράλληλο πρόγραμμα δραστηριοτήτων του Comenius, θα το επισκεφτούν άλλες δύο φορές: μία για να το καθαρίσουν μαζί με τη γυμνάστριά τους κ. Ελένη Σταμπουλή και τους δασκάλους τους και άλλη μία για να συμμετάσχουν σε πολύ ενδιαφέρουσες πρακτικές ασκήσεις μέσα σε αυτό, υπό την καθοδήγηση του κ. Χρίστου Κυρίμη, ειδικού στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση από το Τμήμα Νηπιαγωγών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Dasaki DELASAL ST 2011_3 Dasaki DELASAL ST 2011_4

Την ξενάγηση συνόδευσαν οι δάσκαλοι της Στ’ τάξης κ. Τάσος Μπάρμπας (Υπεύθυνος της δράσης Comenius) και κ. Γιάννης Δρούγκας.

Dasaki DELASAL ST 2011_5 Dasaki DELASAL ST 2011_6
Δευτέρα, 3 Οκτωβρίου 2011

Ανακοίνωση του Τμήματος Αγγλικών Σπουδών

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού μας σχεδιασμού, το Τμήμα Αγγλικών Σπουδών του Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ» αποφάσισε να διεξάγει για τους μαθητές της Δ’ τάξης δημοτικού το εκπαιδευτικό project «Flat Stanley». Σκοπός του project είναι η εξάσκηση της αγγλικής γλώσσας μέσω της επαφής με διάφορα μέρη και πολιτισμούς ανά τον κόσμο.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο FLAT STANLEY;

IMG_0012Ο Flat Stanley είναι ο ήρωας ενός πολύ δημοφιλούς παιδικού βιβλίου που πρωτοκυκλοφόρησε στην Αμερική το 1964. Το 1994, ο Dale Hubert, ένας δάσκαλος από τον Καναδά, είχε την ιδέα οι μαθητές του να ταχυδρομούν τον Flat Stanley σε φίλους και συγγενείς του εξωτερικού και να αναφέρουν κάθε φορά στην τάξη πού έχει ταξιδέψει ο αγαπημένος τους ήρωας. Το project σημείωσε τεράστια επιτυχία και ο εμπνευστής του έλαβε το βραβείο «Teaching Excellence» το 2001.

Μπορείτε να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα στο: http://www.flatstanley.com

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ PROJECT;

1) Δίνεται η εικόνα του Flat Stanley στους μαθητές.

2) Οι μαθητές ταχυδρομούν τον Flat Stanley σε φίλους και συγγενείς του εξωτερικού ή ακόμα και εντός Ελλάδας (πλην της Θεσσαλονίκης).

3) Οι παραλήπτες φωτογραφίζουν τον Flat Stanley μπροστά σε κάποιο χαρακτηριστικό μνημείο του τόπου.

4) Οι παραλήπτες στέλνουν πίσω στους μαθητές τον Flat Stanley και τη φωτογραφία του.

5) Οι μαθητές, με τη βοήθεια των καθηγητριών τους, παρουσιάζουν στους συμμαθητές τους το σημείο που επισκέφτηκε ο Flat Stanley και όλοι μαζί ακολουθούμε την πορεία του επάνω στον παγκόσμιο χάρτη.

6) Η έκθεση των φωτογραφιών θα γίνει στο Αθλητικό και Πολιτιστικό φεστιβάλ του σχολείου τον Μάιο του 2012.

7) Ο μαθητής που θα παρουσιάσει τις περισσότερες φωτογραφίες του Flat Stanley από διάφορους τόπους του εξωτερικού ή εσωτερικού, θα κερδίσει ένα εισιτήριο για τον ίδιο, καθώς και άλλα δύο για τους φίλους της επιλογής του στο Magic Park.

Ελπίζουμε ότι για την ομαλή διεξαγωγή της όλης διαδικασίας, καθώς και την επίτευξη του σκοπού, θα έχουμε την αμέριστη βοήθεια και συμπαράστασή σας.

                                                                                                     Με εκτίμηση,

                                                                                             Τμήμα Αγγλικών Σπουδών

Το πρώτο project της Α' τάξης στα Αγγλικά!

 

my body-boy My body-girl

Writing Stars

Σας παρουσιάζουμε τα πρώτα Writing Stars των τελευταίων τάξεων του δημοτικού!

 
image

image

Διαγωνισμός Ορθογραφίας '17

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

Διαβάστε περισσότερα

Διαγωνισμός Αγγλικών

3ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

- Διαβάστε περισσότερα
- Αποτελέσματα

CLUBS 2016 - 2017

Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

Club Α’-Β’ Δημοτικού
Club Γ'-Δ’ Δημοτικού
Club E'-Στ’ Δημοτικού

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007