Στοιχεία σχολείου

ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ "ΔΕΛΑΣΑΛ"

ΠΕΥΚΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
T.Θ.06–57010
ΑΣΒΕΣΤΟΧΩΡΙ
ΤΗΛ. 2310 67.50.20
2310 67.43.96
FAX. 2310 67.50.21

elementary@delasalle.gr

Που θα μας βρείτε

Η εφημερίδα μας

Ημερολόγιο

Δευτέρα, 1 Ιουνίου 2015

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Γενικά
Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» προσφέρει στους μαθητές του ένα ολοκληρωμένοι πρόγραμμα σπουδών με ουσιαστικές μεθόδους ενισχυτικής διδασκαλίας και ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα που αγγίζουν το ταλέντο και το ενδιαφέρον του κάθε μαθητή ξεχωριστά.
Το διδακτικό προσωπικό του Κολεγίου μας, πάντα καινοτόμο σε ό,τι αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα, διαθέτει αποκλειστικά στους μαθητές του Δημοτικού «ΔΕΛΑΣΑΛ» τα παρακάτω βιβλία:
  • Εγχειρίδιο Γραμματικής για Α΄ και Β΄ Δημοτικού
  • Εγχειρίδιο Γραμματικής για Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού
  • Συντακτικό
  • Ασκήσεις Συντακτικού για Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού
  • Σπιράλ Γλώσσας (για όλες τις τάξεις)
  • Σπιράλ Μαθηματικών (για όλες τις τάξεις)
Επίσης, στο σχολείο μας τρέχουν ετησίως διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα όπως:
  • Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius (δείτε σχετική σελίδα για περισσότερες πληροφορίες)
  • Προγράμματα Αγωγής Υγείας (Ρατσισμός, Βία στα Σχολεία, Ανθρώπινα Δικαιώματα
  • Προγράμματα Εθελοντισμού
  • Προγράμματα Περιβαλλοντικής (Απειλούμενα Ζώα, Υγροβιότοποι, Ανακύκλωση, Αποψίλωση, Αναδάσωση)
  • Προγράμματα Πολιτιστικών Θεμάτων
Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ», που μοναδικό στόχο έχει την ολική αγωγή και μόρφωση των μαθητών του, παρέχει ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα σπουδών και ένα ποικιλόμορφο εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου όλοι μας εργαζόμαστε από κοινού!!

Σχολική χρονιά 2013-2014 & 2014-2015
Εδώ και 3 χρόνια, το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» έχει λάβει διάκριση ως "Αειφόρο Σχολείο". Είμαστε, λοιπόν, ένα Σχολείο στο οποίο υλοποιούνται ετησίως ποικίλα εκπαιδευτικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, σε όλες τις τάξεις. Γι' αυτό, ανταποκριθήκαμε με χαρά σε πρόταση του Εθνικού Συντονιστή ASPnet Ελλάδος να συμμετάσχουμε στο δίκτυο των Συνεργαζόμενων Σχολείων ASPnet, που τελεί υπό την Αιγίδα της UNESCO. Στο Σχολείο μας, οι μαθητές επεξεργάζονται θέματα όπως:
  • Η Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά,
  • Η Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά
  • Οι Παγκόσμιες Ημέρες
  • Τα Δικαιώματα των Παιδιών και
  • Αειφορία.
Το Δημοτικό «ΔΕΛΑΣΑΛ» και οι μαθητές του είναι περήφανοι για τα αποτελέσματα των εργασιών τους και θέτουν νέους στόχους για το σχολικό έτος 2014-2015. Η ένταξή μας στο δίκτυο Συνεργαζόμενων Σχολείων ASPnet μάς γεμίζει με την αισιοδοξία ότι οι μαθητές μας είναι πραγματικά Πολίτες του Κόσμου.
Γι' αυτό, ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού μας Σχολείου, μετά το πέρας των συνεδριάσεών του, κατέληξε ομόφωνα στους παρακάτω στόχους του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού του έργου, κατά το τρέχον σχολικό έτος 2014-2015:

Περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών:
Μέσα από την εμπλοκή των μαθητών σε συντονισμένες δράσεις, ενημερώσεις από ειδικούς επιστήμονες και φορείς, επιτυγχάνουμε την επαφή των παιδιών με τη φύση και τη ζωή. Επίσης, πραγματοποιούνται εκδρομές σε περιβαλλοντικά κέντρα, καθαρισμός δασών και παραλιών, δεντροφυτεύσεις, club ορειβασίαs – χιονοδρομίας, συμμετέχουμε στο δίκτυο των συνεργαζόμενων σχολείων ASPnet, που τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO, φροντίζουμε τους κήπους του Σχολείου μας και δημιουργήσαμε περιβαλλοντική ομάδα του Δημοτικού.


Προγράμματα Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας:
  • Ενημερώσεις και εξετάσεις από ειδικούς επιστήμονες: ορθοδοντικός – οδοντίατρος, οφθαλμίατρος, ορθοπεδικός, λογοθεραπευτής.
  • Ενημερωτικές διαλέξεις: σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, διαδικασία της μάθησης, ασφάλεια στο διαδίκτυο, διατροφή, υγιεινή δοντιών.
  • Ευρωπαϊκά Προγράμματα (για την B', Γ΄,Δ', Ε’ και Στ’ τάξη του Δημοτικού):
Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που διακρίνει τα σχολείο μας και τονίζει τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα του είναι η συμμετοχή του σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το Teachers 4 Europe, το e-twinning και το πρόγραμμα των Ανταλλαγών, τόσο με το Λασαλιανό σχολείο της Avignon στη Γαλλία, όσο και με τα Λασαλιανά Σχολεία μας στην Αθήνα και στη Σύρο.
Ο κύριος στόχος του έργου είναι:
  • Να ενημερωθούμε για τα ήθη και τα έθιμα, τη γλώσσα και τις παραδόσεις διαφορετικών λαών
  • Να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να εργάζονται ομαδικά
  • Να ενισχύσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης με τη μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων μέσα από ποικίλα προγράμματα
  • Να κατανοήσουμε, να εκφράσουμε και να αποδώσουμε τις σκέψεις μας στα αγγλικά και στα γαλλικά μέσω γραπτού και προφορικού λόγου
  • Να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη χρήση των πολυμέσων. Να μάθουμε να συμμετέχουμε και να επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου
  • Να νιώσουμε πραγματικοί Ευρωπαίοι πολίτες.

Προώθηση φιλαναγνωσίας:
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενεργοποίηση της φιλαναγνωστικής διάθεσης των μαθητών και η καλλιέργεια της φιλικής σχέσης τους με τη λογοτεχνία από μικρή ηλικία. Διδακτικά μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε για την επίτευξη του στόχου είναι:
  • Οργάνωση «δανειστικής βιβλιοθήκης τάξης» για όλα τα τμήματα του σχολείου μας
  • Πραγματοποίηση «αναγνωστηρίου» για όλους τους μαθητές του Δημοτικού
  • Διαγωνισμός Φιλαναγνωσίας (για τις Δ’, Ε’, και Στ’ τάξεις) με τα Λασαλιανά σχολεία της Αθήνας και της Σύρου
  • «Λογοτεχνικό εργαστήρι» (για τις Α’, Β’ και Γ’ τάξεις) με την επίσκεψη συγγραφέων παιδικών βιβλίων στο σχολείο μας
  • Συγγραφή βιβλίων με την αρωγή συγγραφέων.

Δράσεις με ανθρωπιστικό περιεχόμενο:
Κύριος στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και η αφύπνιση όλης της μαθητικής κοινότητας σε θέματα ανθρωπισμού, αλληλεγγύης και προσφοράς. Αυτή τη χρονιά, το Δημοτικό μας σχολείο συνεχίζει τις παρακάτω δράσεις:
  • Υποστήριξη 5 προγραμμάτων υιοθεσίας της Action aid (από το 2001)
  • Οργάνωση του χριστουγεννιάτικου bazaar
  • Συμμετοχή σε εράνους
  • Φιλανθρωπικές επισκέψεις σε γηροκομεία, ορφανοτροφεία, κ.α. ιδρύματα.
Ο ρόλος του σχολείου είναι να λειτουργήσει ως μοχλός κινητοποίησης της σχολικής κοινότητας, οργανώνοντας επισκέψεις σε ιδρύματα, ενημερωτικές διαλέξεις με ανθρώπους ή οργανώσεις που δρουν εθελοντικά, αλλά, κυρίως, προσφέροντας βοήθεια σε ομάδες ανθρώπων που έχουν ανάγκη. Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθούμε στον όμιλο Εθελοντισμού «ΔΕΛΑΣΑΛ», που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του frère-Νίκου και του frère-Nicolas Πρίντεζη και τη συμμετοχή μαθητών, καθηγητών, διευθυντών και γονέων.
Ο όμιλος αυτός έχει στηρίξει εθελοντικές πρωτοβουλίες αλληλεγγύης όπως:
  • Αποστολή «Δελασάλ» στο Bourgina –Faco - Καμερούν (2010)
  • Συνεργασία με την ΧΑΝΘ για αποστολή ραπτομηχανών στην Καμπούλ (2009)
  • Συνεργασία με Unicef
  • Αποστολή «Δελασάλ» στο Καμερούν (1998),
  • καθώς επίσης και πολυάριθμες επισκέψεις απ’ όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε οργανώσεις και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα (Άγιο Στυλιανό, Άγιο Παντελεήμονα, Αγία Κυριακή, Παιδικά χωριά S.O.S. και Φιλύρου, Χαμόγελο του Παιδιού κ.ά.).

Πρόγραμμα Προώθησης Φυσικών Επιστημών:
Από το 2011 λειτουργεί το εργαστήρι Φυσικών Επιστημών. Οι δάσκαλοι των τάξεων, σε συνεργασία με τον κ. Χαροκόπο Ιωάννη (Φυσικό), οργάνωσαν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών, που στόχο έχει να μυήσει τους μαθητές μας στον πανέμορφο κόσμο των Φυσικών Επιστημών. Μια φορά την εβδομάδα, οι μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης επισκέπτονται τον ολοκαίνουργιο χώρο του εργαστηρίου, όπου θα παρατηρούν στην πράξη, μέσα από πειράματα, την εφαρμογή των νόμων της Φυσικής και της Χημείας. Την ίδια ευκαιρία θα έχουν και οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων, ανάλογα πάντα με την ηλικία και το πρόγραμμα σπουδών τους. Πιο συγκεκριμένα: 2 πειράματα για την Α΄ και Β΄ τάξη και 3 – 4 πειράματα για την Γ΄ και Δ΄ τάξη. Το εγχειρίδιο που παρήγαγαν οι εκπαιδευτικοί μας θα τους βοηθήσει ακόμα περισσότερο να διεισδύσουν βαθύτερα και να αγαπήσουν το θαύμα της Επιστήμης. Στο τέλος του σχολικού έτους, οι μαθητές των λασαλιανών σχολείων θα πειραματιστούν και θα διαγωνιστούν στο «Πρωτότυπο Πείραμα» της χρονιάς, που θα αναδείξει τον καλύτερο μικρό επιστήμονα. Μέσα από το ίδιο πρόγραμμα, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να προετοιμαστούν για τους διαγωνισμούς της Φυσικής και της Μαθηματικής Εταιρείας.



Ετήσιο Project τάξης:
Για το σχολικό έτος 2014-2015, η κάθε τάξη ανέλαβε το δικό της project με θέμα:
  • Α΄ τάξη: Ο λύκος στα παραμύθια, ο λύκος στη φύση.
  • Β΄ τάξη: Σπουδαίοι Άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο.
  • Γ΄ τάξη: Οι μύθοι του Ραδιοφώνου - "Folk stories on the web radio".
  • Δ΄ τάξη: Αρχαίοι Τραγικοί Ποιητές - Αισχύλος, Σοφοκλής, Ευριπίδης.
  • Ε΄ τάξη: Η Θεσσαλονίκη στα Βυζαντινά Χρόνια.
  • ΣΤ΄ τάξη: Διαφορετικότητα.




Σχολική χρονιά 2012-2013
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού μας Σχολείου, μετά το πέρας των συνεδριάσεών του, κατέληξε ομόφωνα στους παρακάτω στόχους του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού του έργου κατά το τρέχον σχολικό έτος 2012-2013:
Περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών μέσα από την εμπλοκή τους σε συντονισμένες δράσεις, ενημερώσεις από ειδικούς επιστήμονες και φορείς, με απώτερο σκοπό την επαφή των παιδιών με τη φύση και τη ζωή, εκδρομές σε περιβαλλοντικά κέντρα, καθαρισμός δασών και παραλιών, δεντροφυτεύσεις, club ορειβασίαs – χιονοδρομίας, συμμετοχή στο διαγωνισμό Αειφόρου σχολείου, «Προστασία Αδέσποτων Ζώων» σε συνεργασία με τη Φιλοζωική Οργάνωση «Φροντίζω», φροντίδα των κήπων, περιβαλλοντική ομάδα Δημοτικού.
Προγράμματα Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας
  • Ενημερώσεις και εξετάσεις από ειδικούς επιστήμονες: ορθοδοντικός – οδοντίατρος, οφθαλμίατρος, ορθοπεδικός, λογοθεραπευτής.
  • Ενημερωτικές διαλέξεις: σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, διαδικασία της μάθησης, ασφάλειας στο διαδίκτυο, διατροφής, υγιεινής δοντιών.
Ευρωπαϊκά Προγράμματα (για την Ε’ και Στ’ τάξη του δημοτικού)
Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που διακρίνει τα σχολείο μας και τονίζει τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα του είναι η συμμετοχή του σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το Teachers 4 Europe, το e-twinning και τοπρόγραμμα των Ανταλλαγών με το Λασαλιανό σχολείο της Avignon στη Γαλλία.
Ο κύριος στόχος του έργου είναι:
  • Να ενημερωθούμε για τα ήθη και έθιμα, τη γλώσσα και παραδόσεις διαφορετικών λαών.
  • Να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να εργάζονται ομαδικά.
  • Να ενισχύσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης με τη μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων μέσα από ποικίλα προγράμματα.
  • Να κατανοήσουμε, να εκφράσουμε και να αποδώσουμε τις σκέψεις μας στα αγγλικά και στα γαλλικά μέσω γραπτού και προφορικού λόγου.
  • Να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη χρήση των πολυμέσων. Να μάθουμε να συμμετέχουμε και να επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου.
  • Να νιώσουμε πραγματικοί ευρωπαίοι πολίτες.
Προώθηση φιλαναγνωσίας
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενεργοποίηση της φιλαναγνωστικής διάθεσης των μαθητών και η καλλιέργεια της φιλικής σχέσης τους με τη λογοτεχνία από μικρή ηλικία. Διδακτικά μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε για την επίτευξη του στόχου είναι:
  • Οργάνωση «δανειστικής βιβλιοθήκης τάξης» για όλα τα τμήματα του σχολείου μας.
  • Πραγματοποίηση «αναγνωστηρίου» για όλους τους μαθητές του Δημοτικού
  • Διαγωνισμός Φιλαναγνωσίας (για τις Δ’, Ε’, και Στ’ τάξεις) με τα Λασαλιανά σχολεία της Αθήνας και της Σύρου.
  • «Λογοτεχνικό εργαστήρι» (για τις Α’, Β’ και Γ’ τάξεις) με την επίσκεψη συγγραφέων παιδικών βιβλίων στο σχολείο μας.
Δράσεις με ανθρωπιστικό περιεχόμενο
Κύριος στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και αφύπνιση όλης της μαθητικής κοινότητας σε θέματα ανθρωπισμού, αλληλεγγύης και προσφοράς. Και αυτή τη χρονιά, το Δημοτικό μας σχολείο συνεχίζει τις παρακάτω δράσεις: Υποστήριξη 12 προγραμμάτων υιοθεσίας της Action aid (από το 2001), οργάνωση του χριστουγεννιάτικου bazaar, συμμετοχή σε εράνους, φιλανθρωπικές επισκέψεις σε γηροκομεία, ορφανοτροφεία, κ.α. ιδρύματα.
Ο ρόλος του σχολείου είναι να λειτουργήσει ως μοχλός κινητοποίησης της σχολικής κοινότητας, οργανώνοντας επισκέψεις σε ιδρύματα, ενημερωτικές διαλέξεις με ανθρώπους ή οργανώσεις που δρουν εθελοντικά, αλλά κυρίως προσφέροντας βοήθεια σε ομάδες ανθρώπων που έχουν ανάγκη.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε στον όμιλο Εθελοντισμού «Δελασάλ» που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία των: frere-Νίκου και frere-Nicolas Πρίντεζη και τη συμμετοχή μαθητών, καθηγητών, διευθυντών και γονέων και έχει στηρίξει εθελοντικές πρωτοβουλίες αλληλεγγύης όπως:
  • αποστολή «Δελασάλ» στο Bourgina –Faco - Καμερούν (2010),
  • συνεργασία με την ΧΑΝΘ για αποστολή ραπτομηχανών στην Καμπούλ (2009),
  • συνεργασία με Unicef,
  • αποστολή «Δελασάλ» στο Καμερούν (1998)
καθώς επίσης και πολυάριθμες επισκέψεις απ’ όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε οργανώσεις και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα (Άγιο Στυλιανό, Άγιο Παντελεήμονα, Αγία Κυριακή, Παιδικά χωριά S.O.S. και Φιλύρου, Χαμόγελο του Παιδιού κ.α.).
Πρόγραμμα Προώθησης Φυσικών Επιστημών

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που λειτουργεί το εργαστήρι Φυσικών Επιστημών. Οι δάσκαλοι των τάξεων, σε συνεργασία με τους κ. Ντιγκμπασάνη (Φυσικό) και τον κ. Γαβριήλ (Χημικό) οργάνωσαν ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα σπουδών που στόχο έχει να μυήσει τους μαθητές μας στον πανέμορφο κόσμο των Φυσικών Επιστημών. Μια φορά την εβδομάδα, οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄, στον ολοκαίνουργιο χώρο του εργαστηρίου, θα βλέπουν στην πράξη , μέσα από πειράματα την εφαρμογή των νόμων της Φυσικής και της Χημείας. Την ίδια ευκαιρία θα έχουν και οι μαθητές των υπολοίπων τάξεων ανάλογα πάντα με την ηλικία και το πρόγραμμα σπουδών τους. Πιο συγκεκριμένα: 2 πειράματα για την Α΄ και Β΄ τάξη και 3 – 4 πειράματα για την Γ΄ και Δ΄ τάξη.
Το εγχειρίδιο που παρήγαγαν οι εκπαιδευτικοί μας θα τους βοηθήσει ακόμα περισσότερο να διεισδύσουν βαθύτερα και να αγαπήσουν το θαύμα της Επιστήμης. Στο τέλος του σχολικού έτους οι μαθητές των λασαλιανών σχολείων θα πειραματιστούν οι ίδιοι τους και θα διαγωνισθούν στο «Πρωτότυπο Πείραμα» της χρονιάς που θα αναδείξει το καλύτερο μικρό επιστήμονα.
Μέσα από το ίδιο πρόγραμμα οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να προετοιμαστούν για τους διαγωνισμούς Φυσικής και Μαθηματικής Εταιρίας.
Ετήσιο Project τάξης

Για το σχολικό έτος 2012-2013 η κάθε τάξη ανέλαβε το δικό της project με θέμα:
  1. Α΄ τάξη Παγκόσμιες Ημέρες
  2. Β΄ τάξη Ελληνικά Μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
  3. Γ΄ τάξη Εθελοντισμός προς τον Άνθρωπο, το Περιβάλλον, τη Χώρα μου
  4. Δ΄ τάξη Αρχαία Μνημεία της Μακεδονίας – Θράκης
  5. Ε΄ τάξη Συνθήκη Ραμσάρ
  6. Στ΄τάξη Μικροί Επιστήμονες Ανακαλύπτουν τον Κόσμο
                                                                                       Με εκτίμηση
                                                                            Από τη Διεύθυνση Δημοτικού

Σχολική χρονιά 2011-2012
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού μας Σχολείου, μετά το πέρας των συνεδριάσεών του, κατέληξε ομόφωνα στους παρακάτω στόχους του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού του έργου κατά το τρέχον σχολικό έτος 2011-2012:

Περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών μέσα από την εμπλοκή τους σε συντονισμένες δράσεις, ενημερώσεις από ειδικούς επιστήμονες και φορείς, με απώτερο σκοπό την επαφή των παιδιών με τη φύση και τη ζωή, Comenius, εκδρομές σε περιβαλλοντικά κέντρα, καθαρισμός δασών και παραλιών, δεντροφυτεύσεις, club ορειβασίαs – χιονοδρομίας, συμμετοχή στο διαγωνισμό Αειφόρου σχολείου, «Προστασία Απειλούμενων Ζώων» σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Οργάνωση «Αρκτούρος», Φροντίδα των Κήπων.

Προγράμματα Πρόληψης και Προαγωγής της Υγείας
  • Ενημερώσεις και εξετάσεις από ειδικούς επιστήμονες: ορθοδοντικός – οδοντίατρος, οφθαλμίατρος, ορθοπεδικός, λογοθεραπευτής.
  • Ενημερωτικές διαλέξεις: σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, ασφάλειας στο διαδίκτυο, διατροφής, υγιεινής δοντιών.
Επιπλέον, φέτος, οι τάξεις της Α’, Β’, Γ’ και Δ’ δημοτικού θα δουλέψουν το πρόγραμμα: «Το σπίτι των παιδιών». Είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό για την αντιμετώπιση της παιδικής επιθετικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αποτελείται από 12 θεματικές ενότητες και είναι σχεδιασμένο, ώστε να εφαρμόζεται από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις τάξεις τους.
Προσπαθεί να προσφέρει ένα φανταστικό πλαίσιο, στο οποίο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία μέσα σ’ ένα κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας να επεξεργαστούν θέματα της καθημερινότητάς τους όπως ο θυμός, ο εκνευρισμός, οι λέξεις που πληγώνουν, πράξεις που ενοχλούν, το δικαίωμα να λέω όχι σε ό,τι με ενοχλεί κ.α.
Στην εφαρμογή του αξιοποιείται η βιωματική προσέγγιση και οι ενεργητικές μέθοδοι μάθησης. Η χρήση της ομάδας της τάξης αποτελεί βασικό εργαλείο και απαραίτητη προϋπόθεση. Η δυνατότητα για μάθηση και αλλαγή βρίσκεται στη συνεργασία, στην ομαδικότητα, στην αλληλεπίδραση των μελών της ομάδας.
Επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι:
  • Να αναγνωρίσουν οι μαθητές τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα.
  • Να μάθουν τρόπους να αντιμετωπίζουν την επιθετικότητα μέσα στην τάξη.
  • Να εξοικειωθούν με την αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων.
  • Να εκπαιδευτούν στο να ακούνε τους άλλους.
Απώτερος σκοπός μας: να αναπτύξουμε ένα πλαίσιο που θα ενθαρρύνει τη συμμετοχή των μαθητών στο σχεδιασμό και την εφαρμογή αντι-επιθετικών συμπεριφορών.

Ευρωπαϊκά Προγράμματα (για την Ε’ και Στ’ τάξη του δημοτικού)
Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που διακρίνει τα σχολείο μας και τονίζει τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα του είναι η συμμετοχή του σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το Comenius, το e-twinning και το πρόγραμμα των Ανταλλαγών με το Λασαλιανό σχολείο της Avignon στη Γαλλία.
Ο κύριος στόχος του έργου είναι:
  • Να ενημερωθούμε για τα ήθη και έθιμα, τη γλώσσα και παραδόσεις διαφορετικών λαών.
  • Να ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να εργάζονται ομαδικά.
  • Να ενισχύσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης με τη μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων μέσα από ποικίλα προγράμματα.
  • Να κατανοήσουμε, να εκφράσουμε και να αποδώσουμε τις σκέψεις μας στα αγγλικά και στα γαλλικά μέσω γραπτού και προφορικού λόγου.
  • Να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στις τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) και στη χρήση των πολυμέσων. Να μάθουμε να συμμετέχουμε και να επικοινωνούμε μέσω του διαδικτύου.
  • Να νιώσουμε πραγματικοί ευρωπαίοι πολίτες. 
Προώθηση φιλαναγνωσίας
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενεργοποίηση της φιλαναγνωστικής διάθεσης των μαθητών και η καλλιέργεια της φιλικής σχέσης τους με τη λογοτεχνία από μικρή ηλικία. Διδακτικά μέσα που θα χρησιμοποιήσουμε για την επίτευξη του στόχου είναι:
  • Οργάνωση «δανειστικής βιβλιοθήκης τάξης» για όλα τα τμήματα του σχολείου μας.
  • Διαγωνισμός Φιλαναγνωσίας (για τις Δ’, Ε’, και Στ’ τάξεις) με τα Λασαλιανά σχολεία της Αθήνας και της Σύρου.
  • «Λογοτεχνικό εργαστήρι» (για τις Α’, Β’ και Γ’ τάξεις) με την επίσκεψη συγγραφέων παιδικών βιβλίων στο σχολείο μας.

Δράσεις με ανθρωπιστικό περιεχόμενο
Κύριος στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και αφύπνιση όλης της μαθητικής κοινότητας σε θέματα ανθρωπισμού, αλληλεγγύης και προσφοράς. Και αυτή τη χρονιά, το Δημοτικό μας σχολείο συνεχίζει τις παρακάτω δράσεις: Υποστήριξη 12 προγραμμάτων υιοθεσίας της Action aid (από το 2001), οργάνωση του χριστουγεννιάτικου bazaar, συμμετοχή σε εράνους, φιλανθρωπικές επισκέψεις σε γηροκομεία, ορφανοτροφεία, κ.α. ιδρύματα.
Ο ρόλος του σχολείου είναι να λειτουργήσει ως μοχλός κινητοποίησης της σχολικής κοινότητας, οργανώνοντας επισκέψεις σε ιδρύματα, ενημερωτικές διαλέξεις με ανθρώπους ή οργανώσεις που δρουν εθελοντικά, αλλά κυρίως προσφέροντας βοήθεια σε ομάδες ανθρώπων που έχουν ανάγκη.
Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε στον όμιλο Εθελοντισμού «Δελασάλ» που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία των: frere-Νίκου και frere-Nicolas Πρίντεζη και τη συμμετοχή μαθητών, καθηγητών, διευθυντών και γονέων και έχει στηρίξει εθελοντικές πρωτοβουλίες αλληλεγγύης όπως:
  • αποστολή «Δελασάλ» στο Bourgina –Faco - Καμερούν (2010),
  • συνεργασία με την ΧΑΝΘ για αποστολή ραπτομηχανών στην Καμπούλ (2009),
  • συνεργασία με Unicef,
  • αποστολή «Δελασάλ» στο Καμερούν (1998)
καθώς επίσης και πολυάριθμες επισκέψεις απ’ όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες σε οργανώσεις και μη κερδοσκοπικά ιδρύματα (Άγιο Στυλιανό, Άγιο Παντελεήμονα, Αγία Κυριακή, Παιδικά χωριά S.O.S. και Φιλύρου, Χαμόγελο του Παιδιού κ.α.).

Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Φέτος, ο κυριότερος στόχος, ο οποίος και θα αποτελέσει το θέμα του ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος για όλες τις τάξεις του Δημοτικού και θα παρουσιαστεί στη μεγάλη εκδήλωση «Open Day» του Κολεγίου μας τον Απρίλιο του 2012, θα είναι ο εορτασμός των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα που έχει ως αντικείμενο την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων πολιτισμού και ιστορίας της πόλης μας όπως :
  • τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις (ήθη, έθιμα, κουζίνα, παραδοσιακοί χοροί),
  • ιστορική σύνθεση του πληθυσμού της πόλης (εβραίοι, πρόσφυγες),
  • μνημεία (ρωμαϊκά, τουρκικά, βυζαντινά, νεοκλασσικά),
  • Καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγράφοι, μουσικοί, τραγουδιστές, συγκροτήματα),
  • Λογοτέχνες, ποιητές, εκπαιδευτικοί (Αναγνωστάκης, Ιωάννου, Τσολάκης, Δελμούζος, Χριστιανόπουλος)
  • Ιστορικά αθλητικά σωματεία.
Μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τον κόσμο της δημιουργίας και αποκτούν συνείδηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Αξιολογούν τα πολιτιστικά επιτεύγματα ως προϊόν της ανθρώπινης συλλογικής προσπάθειας και κατανοούν καλύτερα τη σημασία της συνεργασίας. Η γνώση του παρελθόντος γίνεται κινητήρια δύναμη για νέα δημιουργία, ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι οι μαθητές μέρος του πολιτισμικού γίγνεσθαι, να γίνουν δρώντα-ενεργά άτομα και να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης τους.
Οι στόχοι του προγράμματος είναι:
  • Γνωστικοί (απόκτηση και διεύρυνση γνώσεων για την πόλη μας).
  • Επιστημονικοί-ερευνητικοί (καλλιέργεια ερευνητικής ικανότητας, χρήση βιβλιοθηκών – διαδικτύου, μεθοδολογία, κριτική προσέγγιση θεμάτων).
  • Κοινωνικοί (χαρά, δημιουργία, αισθητική απόλαυση, καλλιέργεια υπευθυνότητας και συνεργασίας).
Το πρόγραμμα βοηθάει με κάθε τρόπο στο άνοιγμα του σχολείου προς την τοπική κοινωνία.
Η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην τάξη ενισχύεται με τα παραπάνω προγράμματα Αγωγής Υγείας, Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Ευρωπαϊκών συμπράξεων, Φιλαναγνωσίας και ανθρωπιστικών δράσεων που κάθε μήνα οργανώνονται από τους δασκάλους και συμβάλλουν στην τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών και την απόκτηση σφαιρικής γνώσης.
Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε προσωπικότητες πολύπλευρα αναπτυγμένες με στέρεες αξίες, στόχους και ιδανικά που απελευθερώνουν τη σκέψη και τη βούληση των νέων, κάνοντάς τους δρώντα άτομα και ενεργούς πολίτες, οι οποίοι με αγάπη και πίστη θα χτίσουν το μέλλον τους και θα βελτιώσουν την κοινωνία.
                                                                                               Με εκτίμηση
                                                                                   Από τη Διεύθυνση Δημοτικού



Εκπαιδευτικά προγράμματα προηγούμενων ετών
2011-2012: “Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ ΚΑΙ ΘΥΜΑΤΑΙ …1912 – 2012”
Εορταστικό Πολιτιστικό Πρόγραμμα Δημοτικού «Δελασάλ»
Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012-05-27
Η πόλη μας η Θεσσαλονίκη φέτος γιορτάζει έναν αιώνα σύγχρονης ιστορίας. Η συμπλήρωση των 100 χρόνων από την Απελευθέρωση αποτέλεσε το έναυσμα για τις σημαντικές δράσεις των εκπαιδευτικών μας και την διοργάνωση του φετινού Εκπαιδευτικού Πολιτιστικού προγράμματος.
Οι μαθητές του Ελληνογαλλικού Κολεγίου «ΔΕΛΑΣΑΛ», με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, είχαν την ευκαιρία να γίνουν μελετητές της όμορφης πόλης μας. Ερεύνησαν την ιστορία της, επισκέφτηκαν τους αρχαιολογικούς της χώρους, ζωγράφισαν τα μνημεία της, προσκύνησαν τις εκκλησιές της, σιγοτραγούδησαν τους ποιητές και τους συνθέτες της. Χόρεψαν τους χορούς και συγκέντρωσαν τις παραδοσιακές συνταγές της. Γνώρισαν το σύγχρονο πολιτισμό της. Μελέτησαν για τις πληθυσμιακές εθνότητες, τα σχολεία και τους σημαντικούς ανθρώπους της.



Στόχος του προγράμματος είναι η γνώση του παρελθόντος να γίνει κινητήρια δύναμη για νέα δημιουργία, ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι οι μαθητές μέρος του πολιτισμικού γίγνεσθαι, να γίνουν δρώντα άτομα, να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης τους, να την αγαπήσουν, να αναδείξουν τα πλεονεκτήματά της αλλά κυρίως να μπορέσουν μελλοντικά να συμμετέχουν στην ανάπτυξή της.
Παρουσιάσεις τάξεων:
Α΄τάξη: «Τοπικές πολιτιστικές παραδόσεις: Παραδοσιακοί χοροί, κουζίνα και τραγούδια της πόλης μας»
Β΄τάξη: «Περιήγηση με τους ήρωες Κύων και Λούλα σε μνημεία της Θεσσαλονίκης»
Γ’ και της Ε’ τάξη: «Η νεότερη ιστορία της Θεσσαλονίκης μέσα από την καθημερινότητα και τα επαγγέλματα των κατοίκων της: Μια πόλη, μια ιστορία»

Δ’ τάξη: «Ξενάγηση τουριστών στα μνημεία της Ρωμαϊκής και βυζαντινής περιόδου της Θεσσαλονίκης»

Στ’ τάξη: «Όψεις, άνθρωποι και μνήμες της Θεσσαλονίκης» από το Στ1 και
             «Πληθυσμιακές εθνότητες και σχολεία της Θεσσαλονίκης γύρω στο 1900» από το Στ2.


2010-2011: “Η Προσφορά είναι ζωή”
Κατά τη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς εκπονήθηκε το πρόγραμμα Εθελοντισμού, στο οποίο συμμετείχαν όλες οι τάξεις του Δημοτικού μας σχολείου.
image
Delasalle_ethelontismos
2009-2010: “Πρόγραμμα αγωγής υγείας”
Κατά τη διάρκεια αυτής της σχολικής χρονιάς εκπονήθηκε το πρόγραμμα αγωγής υγείας, στο οποίο συμμετείχαν όλες οι τάξεις του Δημοτικού μας σχολείου.
Το αποτέλεσμα της συλλογικής αυτής προσπάθειας, που στόχο είχε να ευαισθητοποιήσει τόσο τα παιδιά, όσο και τους ενήλικες, σε ζητήματα αγωγής υγείας, παρουσιάστηκε στο “1ο Μαθητικό Συνέδριο για την Υγεία”, το οποίο διεξήχθη στις 25 Απριλίου 2010, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Κολεγίου μας.
Η θεματολογία του συνεδρίου περιελάμβανε τα εξής:
  • Διατροφή
  • Στοματική Υγιεινή
  • Βιολογικά Προϊόντα
  • Σωματική Άσκηση και Υγεία
  • Πρόληψη Ατυχημάτων
  • Πρόληψη Καπνίσματος
  • Διατροφικές Διαταραχές – Παχυσαρκία – Νευρική Ανορεξία


image
Την εκδήλωση πλαισίωσαν ερευνητικές εργασίες μαθητών, θεατρικά δρώμενα και τραγούδια καθώς και ενδιαφέρουσες εισηγήσεις από εκλεκτούς επιστήμονες και επαγγελματίες στα παραπάνω θέματα.


2008-2009: “Χρονιά Περιβάλλοντος”
Η σχολική αυτή χρονιά αφιερώθηκε στο περιβάλλον. Όλες οι τάξεις με την καθοδήγηση, την ευαισθησία και την ευρηματικότητα των δασκάλων τους ανέπτυξαν και παρουσίασαν θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και τη μεγάλη του αξία στη διατήρηση της ζωής. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε διάφορους χώρους και πάρκα, ώστε τα παιδιά να γνωριστούν και να εξοικειωθούν με το φυσικό περιβάλλον και να αντιληφθούν καλύτερα τη μεγάλη σημασία της προστασίας του.
Η όλη αυτή προσπάθεια κατέληξε σε ένα μεγαλοπρεπές φεστιβάλ για την Προστασία του Περιβάλλοντος, στο οποίο συμμετείχαν μικροί και μεγάλοι, με ένα κοινό σύνθημα: “Αγάπη για το Περιβάλλον: Σχέση Ζωής!!!”.
image


2007-2008: “Πρόγραμμα: Πανόραμα Ελλάδας”
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου εκπόνησαν πρόγραμμα με θέμα: «Πανόραμα Ελλάδας», το αποτέλεσμα του οποίου παρουσιάστηκε το Σάββατο, 29 Μαρτίου 2008, σε μια ακόμα μαραθώνια εκδήλωση του Σχολείου μας.
Η εκδήλωση αυτή ήταν το επιστέγασμα όλων των προσπαθειών των μαθητών μας να γνωρίσουν τον τόπο τους και κατ’ επέκταση τη χώρα τους. Από το Νηπιαγωγείο μέχρι την Στ΄ τάξη τα παιδιά παρουσίασαν στους γονείς και στους συμμαθητές τους την ιστορία, τη λαογραφία, τα ήθη και έθιμα, τους παραδοσιακούς χορούς όλων των γεωγραφικών περιφερειών της Ελλάδας μας.
Αντικείμενα μελέτης των μαθητών αποτέλεσαν σταθμοί της ιστορίας μας , από τον Μέγα Αλέξανδρο έως τον Παύλο Μελά, από το Λεωνίδα έως τον Κολοκοτρώνη, από το Διγενή Ακρίτα έως το Βιζυηνό, από τους Δελφούς και τους Ολυμπιακούς αγώνες έως το πατρινό καρναβάλι!

image
Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από έργα ζωγραφικής των μαθητών που επιμελήθηκε η κ. Άννα Δήμου και από την καθιερωμένη πλέον έκθεση παιδικού και εφηβικού βιβλίου.
Συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους δασκάλους που με το προσωπικό τους μεράκι απέδειξαν για άλλη μια φορά πως η γνώση και η πληροφορία μπορεί να συνδυαστεί με την ευχαρίστηση και με τη διασκέδαση των παιδιών. Ο κ. Γιάννης Παπαδόπουλος, η κ. Βάνα Βενιάδου και ο κ. Θανάσης Χατζηγιάννης για άλλη μια φορά υπήρξαν παραστάτες και αρωγοί στη συγκεκριμένη προσπάθεια των συναδέλφων τους.

2006-2007: “Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης”
Τη χρονιά αυτή το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης υλοποιήθηκε για τις πέντε πρώτες τάξεις του Σχολείου μας. Πιο αναλυτικά:
Α΄ τάξη-Β΄ τάξη: Τα παιδιά εκδήλωσαν το ενδιαφέρον να μάθουν περισσότερα και να ασχοληθούν με το θέμα «Δάσος, ζώα και φυτά». Με τη βοήθεια των δασκάλων τους συγκέντρωσαν υλικό με φωτογραφίες από το διαδίκτυο, ζωγράφισαν, έγραψαν ποιήματα, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «88 βελανιδιές και μύριες ανεμώνες» του Κρατικού Θεάτρου Β. Ελλάδος καθώς και τη διάλεξη και τα βιωματικά εργαστήρια στο Άλσος «ΔΕΛΑΣΑΛ» από την ομάδα συνεργατών του κ. Κρίγκα, επιστημονικού συνεργάτη των Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης και ερευνητή του τμήματος Βιολογίας του Α.Π.Θ.
Γ΄ τάξη: Θέμα των μαθητών αποτέλεσε η γνωριμία με την πόλη μας, τη Θεσσαλονίκη. Αντικείμενο μελέτης τους αποτέλεσαν τα βυζαντινά μνημεία και οι σύγχρονες κατασκευές, ο καθημερινός τρόπος ζωής των Θεσσαλονικέων, τα προβλήματα ρύπανσης και συγκοινωνίας.
Δ΄ τάξη: «Ανακύκλωση και προβλήματα ρύπανσης της ατμόσφαιρας» ήταν το θέμα και γι’ αυτήν την τάξη. Τα παιδιά έμαθαν να ανακυκλώνουν χαρτί, επισκέφτηκαν τη μονάδα Ανακύκλωσης του Ο.Τ.Α Μείζονος Θεσσαλονίκης στους Ταγαράδες, παρακολούθησαν πρόγραμμα κομποστοποίησης στο Σχολείο μας και συνειδητοποίησαν την αξία και τη θετική επίπτωση της ανακύκλωσης για το περιβάλλον.
Ε΄ τάξη: Με την «Εξοικονόμηση του νερού και των υδάτινων πόρων» ασχολήθηκαν οι μαθητές μας, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την ενημέρωση για την εξοικονόμηση του νερού από το δίκτυο «Μεσόγειος S.O.S» και να επισκεφτούν το Μουσείο Ύδρευσης της Θεσσαλονίκης.

2005-2006: “Πρόγραμμα: Ο υδροβιότοπος της λίμνης Κερκίνης”
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους οι μαθητές της Ε΄ τάξης εκπόνησαν πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «Ο υδροβιότοπος της λίμνης Κερκίνης». Ο κεντρικός φορέας υλοποίησης του προγράμματος ήταν το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το οποίο, μέσω του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Στήριξης χρηματοδότησε την προσπάθεια των παιδιών μας.
Στόχος του προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας σε θέματα οικολογίας και ισορροπίας της φύσης, να γνωρίσουν τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής μέσα και γύρω από τη λίμνη και να αποκτήσουν πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας.
Στις 19 Απριλίου 2007 πραγματοποίησαν και την επιτόπου επίσκεψή τους που τους χάρισε πολύτιμες εικόνες και εμπειρίες για την υπόλοιπη ζωή τους.

2004-2005: “Πρόγραμμα Λογοτεχνίας-Ποίησης”
Σε συνέχεια του πολύ πετυχημένου προγράμματος, της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, για τη λογοτεχνία στο οποίο οι μαθητές όλων των τμημάτων των τάξεων ανάλογα με το ηλικιακό τους επίπεδο και τα ενδιαφέροντά τους είχαν τη χαρά να επεξεργαστούν ένα λογοτεχνικό βιβλίο και να το παρουσιάσουν μέσα από το λόγο, τη μουσική, τα εικαστικά σε μια πολύωρη εκδήλωση στον πολυχώρο του βιβλιοπωλείου «Μαλλιάρης-Παιδεία», έτσι και εκείνη τη χρονιά οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με ένα πιο δύσκολο θέμα την «Ποίηση».
Όλοι οι μαθητές μας συνοδευόμενοι από τους γονείς και τους δασκάλους τους παρουσίασαν τις εργασίες τους σε μια μαραθώνια εκδήλωση-γιορτή, από τις 9.00΄-15.00΄, την Κυριακή 17 Μαρτίου 2007 στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Κολεγίου μας. Τα παιδιά ανέβασαν θεατρικές παραστάσεις, τραγούδησαν μελοποιημένα ποιήματα σημαντικών μας ποιητών, εμπνεύστηκαν από αυτά και ζωγράφισαν και το σπουδαιότερο έγραψαν τα δικά τους ποιήματα.
Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν τα παιδιά ήταν τα ακόλουθα:
  • Α΄ τάξη: «Το δάσος»
  • Β΄ τάξη: «Η ειρήνη»
  • Γ΄ τάξη: « Ποίηση και Μυθολογία» (Όμηρος, Πίνδαρος)
  • Δ΄ τάξη: «Το καθήκον» ( Κ. Παλαμάς, Κ. Καβάφης)
  • Ε΄ τάξη: « Ελλάδα και φύση» ( Δ. Σολωμός, Κ. Παλαμάς, Γ. Ρίτσος, Γ. Σεφέρης, Οδ.Ελύτης)
  • Στ΄ τάξη: « Η ποίηση του Καβάφη»
Το αποτέλεσμα της ενασχόλησης με αυτήν τη μορφή του λόγου ήταν εμφανές. Το κίνητρο δόθηκε. Τα παιδιά κάθε φορά που θα βλέπουν ένα ποίημα από ΄δω και στο εξής δε θα το προσπερνούν αδιαφορώντας. Οι γονείς ενθουσιάστηκαν και συνεχάρησαν τα παιδιά και τους δασκάλους τους για την πρωτοπορία και τη δημιουργικότητά τους.

CLUBS 2017 - 2018

Η «Ζώνη Δραστηριοτήτων» προσφέρει στους μαθητές ποικιλία δραστηριοτήτων, προσπαθώντας να ανταποκριθεί στα αθλητικά, καλλιτεχνικά και περιβαλλοντικά τους ενδιαφέροντα.

Club Α' Δημοτικού

Club Β' Δημοτικού

Club Γ'-Δ' Δημοτικού

Club E'-Στ' Δημοτικού

Διαγωνισμός Ορθογραφίας '17

«Γυρίζω την Ελλάδα με ένα γράμμα»

Διαβάστε περισσότερα

Διαγωνισμός Αγγλικών

3ος Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής στα Αγγλικά

- Διαβάστε περισσότερα
- Αποτελέσματα

ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ SID 2016

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ


Το ξενόγλωσσο τμήμα του Κολεγίου μας βραβεύτηκε με το
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΗΜΑ ΓΛΩΣΣΩΝ
2005 και 2007